Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 647 ggr
[rore]
0

Citat 49

Attack-Angrepp

Det finns ingen annan att attackera än dig själv.

I dag ser jag all form av attack som ett uttryck för missnöje.

Jag vill uppleva glädje.

Ur: Healing från visdomens källa. Av: Ewa Forkelius

[Spanaren]
0

Den var svår … tror jag Flört

Om jag är missnöjd så ligger det i mitt eget inre att rätta till eller …

/kram Spanaren

Kaylaza
0

Tror jag behöver fundera över den där en stund. Man kan ju angripa andra, även om man då oundvikligen angriper sig själv också.

Bäst är väl som alltid att hålla inne sina negativa känslor och ta itu med dem när ingen i ens omgivning kan ta illa vid sig.

tilja65
0

Lustig, när jag läste detta citat fick jag upp "den var svår". När jag tänkte skriva det så såg jag att Spanaren hade skrivit precis samma sak.

Jag tänker: Självklart är det mig själv som jag ska förändra (attackera) om det är något jag är missnöjd med, men sedan vet jag inte. Tänker att det kanske är en sådan dag när jag inte orkar ta itu med det jag borde och bara vill andas ut, känna kärlek och gemenskap utan att jobba vidare… kan det vara så?

/Tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

nillanb
0

Jag behöver fundera på detta The ThinkerJa, den var svår… 

Indiania
0

I stället för att ta saker personligt, väljer jag att låta missnöjet rinna av mig och tillföra mig glädje i stället.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
0

Tyckte också att den var svår och knepig med det samma.

Men om jag attackerar andra beror det väl oftast på att jag har saker inombords som jag inte riktigt vill se och ta till mig, om mig själv.

Alltid lättare att se andras fel och bristerSkäms.

Men om andras fel och brister påverkar mig,,,,och jag blir sur och le,, så måste det även ligga hos mig,, eller??Obestämd

nillanb
0

Ja visst!!   A-ha! 

#5 ,#6 När jag läser era tänk blev det lättare att ta till sig citatet.

TackarSkrattande