Hjälp mig förstå - healing och chakran
Hej alla insatta!
Jag har ju väldigt kort erfarenhet av allt detta egentligen, och har bara genomgått tre reconnective healing-behandlingar i sommar. That's it. Nu är jag iallafall oerhört intresserad, eftersom de bet som sjutton på mig, och läser böcker m.m. för fullt för att förstå mer. Jag har några frågor som är svåra att hitta svar på:
1. Balanseras alla chakror automatiskt då man får reconnective healing (eller annan healing) som når "dit den ska"?
2. Är det vanligt att man blir trött efter en healingserie? Behöver sova mer för att känna sig utvilad?
3. Hur gör man då man känner av sina egna chakror med en pendel? Ligger man ner? På vilket avstånd från kroppen håller man pendeln? Ska man hålla den stilla från början och vänta in en spontan svängning?
…Ja, det är väl ungefär det jag funderar på just nu. Jag hoppas innerligt att ni har tålamod med en nybörjare, för jag kommer att bli så tacksam för alla svar jag kan få!
Live to love. www.spiritinmind.se

Men, ingen? Var mina frågor SÅÅÅ svåra (eller irrelevanta)?
Jag är inte så himla kunnig på området
Men har man fått recogneciv healing så har man väl som jag har förstått det hela på börjat samstämmigheten med universum.
Men det finns att läsa om i det gula fältet till vänster, olika metoder och pendel samt chakran. Mycket intressant läsning.
Lycka till
lugna dig lite, inlägget har knappt varit inne en timme.
Det finns massor att läsa om dina frågeställningar här på sajten. kika speciellt in under artiklarna som heter länksamlingar
men kort
1. nej chakrana balanseras inte alltid utan det brukar man göra separat
2. ja trött kan man bli efter healing- läs artikeln "efter healingen"
3. finns också att läsa om någonstans bland trådarna som är samlade i samlingsartikeln om auror och chakran. Sen har jag för mig att det finns en tråd med en länk till en systersajt, Insidan, som har bra om pendel

Tack. Jag är nog lite otålig.;)
Jag har läst "efter healingen" och tittat runt jättemycket bland auror och chakran utan att hitta något om avståndet från kroppen, tyvärr.
rore: Jag har hittat rätt lite om just reconnective healing här, men det är väl för att det är relativt nytt än så länge. Däremot vete katten om det inte är ganska jämförbart med annan healing?
Länksamlingarna har jag inte undersökt så noga. Ska prova.
Tack! Jag uppskattar att ni vill svara!
avståndet spelar i stort sett ingen roll bara du inte är för långt bort från kroppen. Pendeln ska snurra fritt.
reconnective är bara en av alla metoder som används och alla har de samma källa. För att skruva i en stjärnskruv så behöver du en stjärnmejsel men det går bra med andra verktyg med. Tänk så.
finns både artiklar och trådar om reconnective för det har varit på tapeten många gånger.