hur öppnar jag upp kronchakrat?
jag har vart totalt spärrad och kan varken se in eller utåt och vill gärna öppna kronchakrat, men hur gör man det?
Tacksam för hjälp då jag har världens huvudvärk och noll intuition längre. och kan inte ta ett beslut ens.
tack på förhand.
Nja skorpionen jag vet inte om du ska öppna bara kronchakrat.
Tror att det är viktigt att du öppnar alla sju och i ordning. Alltså med rotchakrat först och sedan vidare uppåt.
Hur man öppnar upp sig är väl lite olika från person till person men om du föreställer dig varje Chakra som en stor blomma och "känner" hur kronbladen öppnar sig och när du tycker att det är öppet. Jag brukar känna en värme runt chakraområdet, därefter går jag vidare tills den sista är öppnad.
Rotchakrat är rött
Navelchakrat är orange
Solar plexus är gult
Hjärtchakrat är grönt eller rosa, du väljer själv
Halschakrat är blått
Tredje ögat/pannchakrat är indigo
Kronchakrat är lila
Om du tycker det är lite klurigt så krävs det lite övning och man kan låtsas att man andas in färgerna en och en och hur de lägger sig till rätta och blomman öppnar sig.
Usch jag tycker jag låter rörig. Vet inte om det är till någon hjälp.
Lycka till!
Kram Lena
jag ändrade i ditt inlägg lenjon1 från kronchakra till rotchakra
hoppas att det var okej
Oops tack korseett om jag gjort ett fel. Tur att jag har någon som korrekturläser åt mig.
Lena
hej.
Jag tycker du ska göra som lejon1 skriver, brukar vara bäst, om du bara öppnar kronan kan du bli i obalans efteråt och må ännu sämre..
Hoppas det går bra..
ska man tänka sig dessa färger då på varje del??
Hej!
Du ska fokusera på det chakrat om du vill kan du se färgerna, men det är inte nödvändigt..
Här kan du läsa mer om det..
Yodhe