Kraniosakal terapi
Hejsan!
Idag har jag varit på Kraniosakal terapi efter ett tips här.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, men jag fick ligga på en bänk och han hade sina händer under mitt huvud, gungade det sakta fram och tillbaka en lång stund. Sedan satte han sina händer under svanken en stund, sedan höll han i fötterna lite,sedan höll han om fötterna lite och sedan under svanken och tillsist under huvudet igen.
Jag var stel i vänster sida och hade dålig blodcirkulation där sa han. Stel vet jag ju!
Han hade svårt att känna av ryggslutet sa han???
Jaa, 500:- fattigare och inte mycket klokare och all värken kvar!!!!
Kunde komma ett par gånger till men visste inte om det hjälper, dyrt blir det!
Har ni varit med om detta och vad har ni för erfarenhet, resultat????
Kram
Kraniosakral terapi är en fantastisk metod. Jag har själv utbildat mig i det och har även gått flera behandlingar som hjälpt mig ofantligt med min nacke och andra besvär.
Om inte terapeuten förklarat vad han gör (vilket han tydligen inte ville ta upp tid med) så kan det verka egendomligt att man sitter och "vaggar" huvudet och känner på svanken m.m. Men jag kan försäkra dig att det ligger ett gediget kunnande bakom och att man måste veta precis vad man gör. Terapeuten känner på den kraniala pulsen (som är ett eget flödessystem i hjärna/ryggrad) och rättar till felmönster, lättar på låsningar mellan kranialben som kan förorsaka smärta m.m.
Har man haft besvär länge räcker det oftast inte med en gång. Det skulle bli för jobbigt att släppa på alla låsningar med en gång. Sedan är detta också en behandling som verkar flera dagar eller flera veckor framåt. När kroppen väl visats på hur det ska vara i subtila rörelsemönster m.m. fortsätter sedan processen. Så ha tålamod!
Om du vill läsa mer gå in på www.tranbergs.net eller www.kraniosakral.se
Sedan är det viktigt att man går till en ks-terapeut som är utbildad. Inte en som gått en helgkurs enbart…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hej!
Kan bara hålla med, jag har fått KS och var tvungen att gå 4 gånger för att få rätsida på kroppen,
jag kunde nästan inte ta mig fram längre och lutade kraftigt till höger..
Min rygg var totalt snedvriden och värkte något enormt…
Så ha förtröstan.. det tar lite tid men det hjälper så småningom..
All form av healing tar tid, det är din kropp som måste bearbeta sina skador och det tar olika lång tid eftersom vi är olika individer…och beroende på dina skador..
Lycka till..

MEN borde jag inte känna nåt ännu????
Vad betalar ni för en timmas behandling?
Han hade utbildning, men han verkade tveksam att det skulle hjälpa mina besvär!? Usch vad jag blir ledsen om inget hjälper snart!
ibland råkar man ut för att terapeuter eller terapier inte funkar men ge det en chans på några gånger till. Han kanske rentav blivit tillsagd att inte prata för mycket av andra klienter.
bara en allmän reflektion: ibland händer en massa positiva saker efter en behandling - men man märker det inte först! Jag har märkt det på mina klienter och jag har märkt det själv. Sedan kan det gå en tid och jag har plötsligt tänkt "javisstja, jag hade ju magkatarr, vart tog den vägen?"
Ibland är det omgivnngen som märker det: "du går mycket rakare nu" eller "du klagar inte över ont i axlarna länge", osv.
När man har ont så ser man bara det. När man blir bättre kan man fokusera på annat och faktiskt glömma de besvär man haft eller att de tonar bort.
Naturligtvis är det inte alltid så. Varje individ och varje behandling är olika. Ofta tar det någrra gånger innan kroppen verkligen släpper. En process som satts igång vid en bra behandling fortsätter också en tid.
Priset 500:- tycker jag är helt OK. (även om jag tar mindre, men jag bor på en liten ort)
Hoppas det blir bättre för dig snart moniqa!!

Var bor du?
# 6 skickar ett pm

Tack för du svarade!
Men är det inte som i verkliga livet … alla har inte den begåvningen dom behöver för sitt yrke?!?! /kram Spanaren

Och alla behandlingar passar inte alla! Man måste prova sig fram tills man hittar en behandlingsmetod som passar just mig/dig och mina/dina problem. Ofta dessutom kan man behöva kombinera flera metoder för att få effekt.
Jag har oxå fått KS, ett antal behandlingar som komplement till kinesiologi men jag kände ingen effekt av den överhuvudtaget. Och så är det nog bara ibland.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
För att kunna ta emot behandlingen av KS så måste den som tar emot ha ett öppet sinne och även ha en förståelse för hur universum ter sig. Observera att jag skriver förståelse, tex om reinkarnation, hur vårt andeväsen fungerar i stora drag, åtminstone att man är öppen för det. Givetvis är det blockeringar som sitter i vägen och då kanske man ska välja en annan behandlingsform innan man tar en KS-behandling, tex regressionsterapi.
Jag har en nära bekant som har väldiga bryderier i livet just nu, är inte särskilt öppen för reinkarnation eller annat som rör vår själ. KS fungerar bara till viss del på x och givetvis kommer problemen tillbaka hela tiden. Jag brukar blanda lite olika behandlingsformer på x för att få loss spänningarna, så får x lite smärtlindring ett tag i alla fall.
Sedan är det givetvis väldigt viktigt att det stämmer mellan tearpeut och den som blir behandlad.

#11 För mig fungerade det inte trots detta! Men det är självklart så att terapeuten måste vara tillräckligt skicklig för att förstå just min eller andras problem och i mitt fall tror jag att det var det som avgjorde. Hade hon anat vad det handlade om hade hon insett att KS inte var den behandling jag behövde just då.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.