Healer/Arbete?
Ja hur ser er healers arbetsdag ut? Har ni någon speciell struktur på dagen hur ni jobbar, tar hand om klienter osv ? Eller ser ni inte det som arbete alls? Jag ser det så om man nu tar betalt för det och har det med i sitt företag.. Självklart är ni som ger healing gratis varje dag eller ofta oxå välkomna att berätta hur er dag kan se ut..
Jag själv jobbar inte med healing, utan använder för eget bruk och ger även till nära och kära när dem behöver eller bara vill ha..
Healing är ju ett underbart komplement som finns till hands när man minst behöver det..
Ingen som vill skriva något?
jo jag såg tråden när jag tog en kortisrast idag men jag har jobbat hela dagen och hela kvällen. Jag får återkomma med ett bra svar hur jag jobbar imorgon om det är okej.
Hörni andra nu får ni svara Soffe här.
Visst Karin! Det går finemangers det 

Ja nu e Häxan lite trött å flamsig…men ska beskriva hur jag jobbar..
Försöker boka intensiva heldagar med 4- 6 behandlingar..2 dagar i veckan…
En dag Mediala Sittningar 6-8 personer.
Och två helger i månaden har jag kurs! Detta funkar precis lagom för mig…
Ibland blir det mer ibland mindre!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Tack Kristina! Du jobbar på bra du :-) Skulle gärna gå en Reiki-kurs för dig någon gång framåt när ekonomin tillåter :-)
Jaha, inte har jag ett företag än inte,
men jag tar det normalt när jag hinner mellan arbetspassen.
( Just nu har jag inget normalt arbetsschema).
Ska försöka utveckla arbetet med healingen när jag börjar nattschema till hösten.
Jag har precis startat mitt företag. Men i nuläget ser det ut så här. Mån- fre reikibehandlingar ett par om dagen. I gång varannan vecka meditationsgrupp, sen min healing cirkel i gång i månaden. Kurser och tema dagar i mellan om helger. Även mediala vägledningar i veckan oxå…..
#6 Varsågod! :-)
#7 Man måste inte ha företag för att skriva i den här tråden ;-)
#8 Fullt upp, men du verkar ha bra struktur på dina dagar :-)
Duktiga ni är allihop :-)

Det var en intressant fråga du ställde Soffe, som jag också funderat på. Jag skulle vilja tillägga en fråga till denna, och det är hur ni marknadsför er. Hur hittar ni era kunder? Jag inbillar mig att det finns en viss skepsis ännu inför metoder som healing, är det så?
kroakandylen
Jag försöker att boka in 4-6 om dagen och lämna tid för telefonsamtal, bokföring, marknadsföring osv….
Jag bokför mig via internet, hemsida, annonser, mässor, lappar i affärer, byta visitkort med andra terapeuter, jobba i nätverk osv..
Infot går ofta från mun till mun, de som har varit klient hos en, rekommenderar till andra, ganska vanligt fenomen.
Nu kommer jag med en fråga som egentligen hör tråden till kanske, men kan man gå healingkurs via distans ?
Amor Vincit Omnia
#13 Ja det kan man..
# 14 Tackar hjärtat för svaret 
Amor Vincit Omnia
Varsågod Vännen 

Jag har inte något företag än men jag jobbar verkligen på att det snart ska vara läge för detta.
Jag lever med Reiki varje dag och har minst en distans/dag
jag har även en grupphealing på distans på gång och har tänkt mig att sända till denna två ggr/veckan
#17 Låter som en bra början :-) Lycka till med din verksamhet :-)