Djurens betydelse
Hej, är här första gången och söker svar på vad det vill säga mig. I natt när jag precis skulle somna hoppade en gräshoppa på mig rakt i ansiktet. Så klart reagerar man som man reagerar att skrika till och kasta iväg vad det nu var som var på ansiktet. Tände lampan och tittade runt o hittade gräshoppan på gardinerna - tog den och släppte ut den, sen kunde jag sova igen.
Nästa morgon när jag åt frukost kom en trollslända flygande mitt framför mig och sen flög iväg, som om den ville säga mig ngt.
Har de senaste dagarna tänkt att jag måste ta tag i mitt liv och äta rätt och må bra - med andra ord ta ansvar för mitt liv det kan jag förstå att Trollsländan vill säga men gräshoppan?? hittar ingen svar på denna..
Är det ngn här som vet och kan ge mig lite upplysning?
/Fånga lugnet och lev!
Jag ska kolla i min bok om djurens symbolik när jag kommer hem. Kan varmt rekommendera Solögas böcker om djur- respektive växtsymbolik. Jag har haft stor nytta av mina exemplar som jag köpte i våras.
Dåså, då är jag hemma igen. Följande står om de olika djuren i boken "Djurens språk" av Solöga:
Gräshoppa:
Låt tro och hopp fylla dig med styrka och inget kan besegra dig. Min gåva till dig är att känna hoppfullhet. Här gäller det att inte tappa hoppet och tron. Håll kvar gnistan!
Trollslända:
Du har stor andlig gåva - använd den. Min gåva till dig är att ha en stark intuition.
Hoppas dessa svar kan ge dig lite vägledning.
eftersom du verkar ha en stor andlig gåva som kaylaza skriver så vill du kanske utveckla den vidare. Djurkommunikation (där ingår även kommunikation med insekter) kan vara något att få hjälp med din personlig utveckling också. många djurkommunikatörer berättar om fall där djur har hjälpt människorna med deras utveckling, när de kom till livsvägens korsning och inte visste riktigt vart de skulle ta vägen.
när djur och insekter söker sig till dig vill de förmedla dig ett budskap. det kan du lättare komma fram till om du kan kommunicera med dem.
amelia kinkade är en av de främsta djurkommunikatörer, som även har gett ut några böcker, men det finns många andra med samma ämne. en kurs är kanske också något för dig.
Hoppsan ja, det lät verkligen djupt det där med att jag ska behålla hoppet och tro på mig själv och det jag gör. Har ju i mars månad öppnat eget företag och mitt i lågkonjunkturen gjorde jag den där satsningen med risker att det kan gå åt skogen eller bättre än vad man väntat sig.
Hittills har det ju gått rätt så hyfsat - få se nu under hösten hur det fortlöper.
Ja det är många under åren som sagt att jag har en stor andlig gåva och bör lita på min intuition och använda det på rätt sätt.
du hcm69 skrev att det kanske finns en kurs för mig. Kan du specificera dig mer och vilka typer av kurser det finns så jag kan titta närmare på detta. En medium sa för många år sen att jag skulle kunna kommunicera med djur men har liksom inte tagit till mig det ännu..
Då tar jag och fortsätter på min lilla resa och se vad som händer..
Glömde tacka dig kaylaza för informationen om djurens betydelse. Tack!
#4 Nu vet jag inte vart du bor? Jag vet kurs i Djurkommunikation som hålls i Östergötland så om det är intressant får du pm:a mig så kan jag berätta mer.
Martina
Yataz
hej,
ja det finns många kurser i Djurkommunikation. googla lite så får du upp några stycken, eller som yataz skriver vet hon också om en :)
lycka till!
chris
Inga problem. Jag älskar mina två böcker från Solöga som jag investerade i under våren, och är bara glad att kunna dela med mig av budskapet!