Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 627 ggr
Sassi94
0

bok eller kurs??

heej, jag skulle vilja gå en kurs i reiki men det kostar så mycket, har inte råd. tror ni man kan lära sig reiki healing genom en bok istället?

cillaj
0

Visst kan man läsa sig till healing, men man får så mycket mer om man går en kurs, man får en annan sorts förståelse..

och feedback för det man gör, annars kan det lätt bli att man känner sig osäker i det man gör… om man gör rätt eller fel.

Men i mitt sätt att se finns det inget rätt eller fel,man gör som man själv känner är bäst…

Lycka till

Det finns Länkar om böcker att köpa på sajten.

allhealing
0

Kolla in ditt bibliotek. Om de inte har, be de ta hem från ett annat bibliotek. Tror det kostar en femma per bok de skickar efter.

Ett annat förslag är att be bibliotektet ta hem en bok eller flera böcker som du är intresserad av. Lämna in ett förslag till dom. Du kan säker få tips i det här forumet om bra boktitlar bara du ställer frågan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

mayolica
0

Att läsa böcker om Reiki och annan healing räcker långt,det finns även några Reikiböcker som lär ut reiki för hemmabruk. Men om du ska arbeta med healing och kalla det för reiki,så måste du gå en kurs där du blir initierad i reiki av en reikimaster.

Sen tycker inte jag att det är antingen kurs eller bok, böcker och kurser är offta bra komplement till varandra.

Lycka till.

~ mayolica ~

ladysparkle
0

Ja, jag håller med om att man kan lära sig mycket om Reiki genom böcker. Och för vissa som redan har förmågan, dvs är öppna för energin, kanske det räcker för. Men jag kan säga att jag behövde "attunements" (vet ej svenska ordet) för att öppna upp mig. Och som ovanstående skrev, att om man ska jobba med det och kalla det Reiki så måste man gå kurs.

Och jag har definitivt lärt mig massa från böcker efter kursen. OCh jag rekommenderar www.reiki.net.au där det finns många intressanta artiklar och meditationer som jag tycker är fantastiska. Det har även se serie podcasts man kan ladda ner gratis.

Hoppas du hittar det som är rätt för dig!

Kram

Kaylaza
0

Man kan visserligen komma långt med böcker, men jag skulle hellre spara till en kurs, trots att de kostar mycket. Jag har varit på en medial kurs hittills, och så mycket som jag lärde mig under den dagen har jag knappt lärt mig av alla de böcker jag öppnat.

Men som #3 så vist skrev -det är ju inte anting eller som gäller, utan böcker och utbildningar är ofta bra komplement till varandra.

mayolica
0

Om man verkligen är intresserad av healing,så tycker jag oxå att det är värt att spara ihop till en kurs. Men under tiden kan det vara en god ide att läsa lite olika böcker om healing,man måste ju inte köpa alla böcker om man inte har råd . Man kan ju börja med bibloteket som #2 tipsar om, det finns oxå ganska mycket man kan lära sej gratis på nätet.

~ mayolica ~