God morgon 4/8
Grattis Arne och Arnold!
Idag ska jag och mamma iväg och plocka hjortron, hoppas ingen har varit där o "snott" dem före oss
. Sen kommer brorsan på middag innan han åker söderut igen.
Ha en skön dag alla
Grattis namnsdagsbarnen och alla andra!
Hjortronen lyser med sin frånvaro här uppe i norr, men hoppas att du hittar några ändå janing/kram Spanaren
God morgon!
Solen skiner i dag också, härligt.
I dag kommer syster yster till stan, så det lär nog bli lite shopping.
Det ska bli kul.
Önskar er alla en fin dag.
Godmorgon
Här syns bara tunga skyar,
vi får hitta på någon aktivitet för lilltjejen.
ha en bra dag alla
God morgon.
Verkar bli soligt idag också.
Inga hjortron i år i norr,får plocka andra bär.
Ha en bra dag
god morgon
trött idag men får väl hitta på nåt att göra så jag vaknar
ha en stärkande dag
God morgon alla!
Idag regnar det, och jag är trött och seg efter en lång men rolig pride-vecka.
Snart ska jag plocka ur min nyinköpta pendel ur reningsbadet. Blev förvånad när jag köpte den att det var just den jag skulle ha. Trodde det var rosenkvarts min pendel skulle vara i, men så blev det en ametist istället. Märkligt att jag alltid återvänder till just ametist och bergskristall. De stenarna har följt med mig sedan lågstadiet, och det är inte många andra som lyckats komma in heller.
Nåväl, ska städa upp mitt katastrofområde till hem och sedan börja lära känna pendeln. Känner att vi kommer komma väl överens
Må väl alla!
Önskar er alla en underbar dag! :-) Här är det trist väder tyvärr, men det överlevs..
Ciao!

Vi hittade ca 2 kg hjortron, nån hade hunnit dit före, men jag är glad för det lilla.
På hemvägen mitt i skogen exploderade ena bakdäcket, domkraften var nog oanvänd för den hade "tjorvat" ihop sig bra nog, så jag hade stora problem. Då kommer det en bil som var på väg o skulle fiska, stannar och hjälper oss med däcket, annars har vi nog stått kvar där än. Stor stjärna i himlen till dem.
Det var mitt äventyr idag 
Åh vad jag blir avundsjuk. Jag vill också ha hjortron. Det växer inte så mycket av den varan här nere i södra Halland.
Lycka till med plockandet och att ni hittade massor. Det är ju så vansinnigt gott.
Kram Lena
God kväll! Hoppas ni har haft en underbar dag!
Jag har varit och besökt min kära mor och vi grillade och åt tårta eftersom jag just idag föddes för 25 år sedan 
Martina
Yataz
Grattis i efterskott Martina/kram Spanaren