Citat 23
Uppoffring
Uppoffringens tanke kommer av en tanke i exil.
Det främmande är inte Du, därför känner du inte dig själv.
Jag är utan skuld, jag är fri.
Det som är oskyldigt kräver inget offer.
Ur: Healing från visdomens källa Av: Ewa Forkelius
jag är för trött nu rore- fattar nämligen ingenting
Sov på saken. Det tänker jag göra.
Den var inte helt lätt att fatta, eller så är jag bara trött.
Hmm…jag är också för trött…fattar nada 
Martina
Yataz
Jag förstod fortfarande inte citatet nu på morgonen. Men det väckte muren innom mig att läsa det, så jag tog mig en närmare titt på det.
Usch! Ibland vill jag bara sticka huvudet i sanden. I dag var detta väldigt sant, för mig.
Här kommer förklaringen ur boken:
"När ni gör något för någon annan- som ni innerst inne inte vill göra-
upplever ni att ni offrar.
Men när ni offrar gör ni det för att ni önskar göra det.
Ingen och inget kan få er att göra något som ni själva inte vill.
Även om ni på en medveten nivå tror motsatsen väljer ni att göra det, vilken anledningen än är.
Uppoffring kan aldrig leda er från mörker till ljus. men egot vill få er att tro att det är fullt möjligt.
Så länge ni upplever att ni offrar är ni egot trogna.
Det här beteendet kräver förnekande utav ansvar, annars skulle det inte fungera.
När ni bestämmer de människor och situationer ni vill vara offer för, kommer de att tjäna er så länge ni önskar det.
Ni tror att offerbeteendet behövs för att sona den skuld ni bär på.
Ni tror att om ni inte offrar kommer den "hemska" sanningen om er fram, att ni egentligen är förövare, inte ett oskyldigt offer."
å jisses vad den var svår även med förklaring
Själv kände jag stort motstånd när jag skrev ner den. 

Men det har lättat
Mycket bra ord rore.Speciellt detta: Ingen och inget kan få er att göra det ni själva inte vill.Nej för då kommer det inte från hjärtat.
Och likaså dessa ord: Uppoffring kan aldrig leda från mörker till ljus.När vi uppoffrar oss finns det ju ingen kärlek med.
Detta är bra saker att ta till sig och tänka på.
Tack rore och kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Kramar till baka
Förstår lite bättre nu, men den är svår tycker även jag.
Men tänkvärda ord! Tack rore!
Kram Martina
Yataz
Jag vill inte offra mig längre
då ingen äkta glädje eller kärlek kommer ur ett offerbeteende,
vare sig för mig eller den jag uppoffrar mig för.
Den bördan av offer är tung att bära och lägger en tung slöja över mitt inres sanna ljus.
Detta är en enormt svår uppgift att lösa.
Ja i många fall uppoffrar man sig för barn och familj, då osökerheten om att man kanske inte räcker till just så som man är.
Skuld känslan kommer krypande och viskar du är inte bra nog, och ens inre krymper. Skulden och sorgen är då det som finns kvar.
Jag har ingen skuld,
Underbart skrivet nilla.
Ja! Här har jag en del att inhämta 
Du skriver det så fint, rakt in i hjärtat
Nillan Tummen upp för dig
Så kul med ett citat som erkänns av nästan alla här inne på healing att det var svårbegripligt och detta till och med av den förklaring vi fick, så fick alla tänka till.
Underbart att komma hem från semestern och få detta nya citat att grunna på/ kram Spanaren
Ps Tack rore
Hej och välkommen tillbaka efter semestern.
Hoppas du haft det bra./ Kram Rore
Tack rore och det har varit underbart trots att vädret inte alltid har varit på topp
/ kram Spanaren