Erik Perl och kroppsrensning?
I Pearls bok finns att " när du får reconnective healing och blir roconnectad behöver du inte längre alla sina piller, tableter osv som du är vana äta varje dag för att kropp fungerar "bättre""
Kanske här finns någon som kan tyda lite
jag gjorde reconnection 4 månad sedan (nina problem med utsag i ansiktet ar kvar), jag har inga sjukdomar eller organs missfunktion och själv var misstänksam att enda årsak kan finnas i stort medicinering som jag fick som barn
efter besök hos healare-homeopat fick jag bekräfftat det och blev tippsad att totallt rensa kropp (tarmar, levern, nyror) med homeopatiska te och annat.
Frågan: hur hänger ett och annat ihop?
Kroppen har på flera ställen en karta i miniatyr kan man säga över kroppen. Foten har en karta, örat har också en karta, handen likaså och det finns säkert fler ställen som inte jag vet om som kan påvisa hela kroppen.
Ansiktet har en karta över de inre organen och hur de mår. Ex är att om du har problem med din tjocktarm visar det sig gärna i huden på hakan, gärna med blemmor och andra utslag. Kvinnor som menstruerar kan många gånger ha problem med tarmarna före eller under mens. Livmodern svullnar upp och trycker undan tjocktarmen så att den inte kan arbeta som den vill. Det resulterar i problem med diarré eller förstoppning under den tiden. Samtidigt kan du också få blemmor på hakan eller på kinden(som har ett smalt stråk för tarmpaketet). Säkert påverkar också hormonerna.
Allt i kroppen hör ihop.
Om du under en tid fått mycket kemiska preparat som "läkemedel" så slår de ofta ut din kropps ordinarie funktioner. För mycket socker gör samma sak. Det blir en inre obalans. När ett inre organ svajar så får de andra jobba hårdare med påföljd att även de hamnar i obalans till slut.
Levern är den stora huvuddatorn, många processer med tillverkning och lagning av kroppen startar där. Hjärtat är strömställaren och njurarna ser till att hjärtat får så ren ström som möjligt. Tarmarna ser till flödet av reparationsmaterial och energi kommer i rätt storlek så att kablarna, blodkärlen, kan fånga upp det till vidare behandling.
Det ena fungerar inte utan det andra. Kroppen kan ge signaler om att något inte står rätt till genom tex zonerna som finns på kroppen, om man kan läsa dess språk.
Tänk dig nu att medicinerna du fick i din barndom gjorde att kroppen fick dig att komma i obalans. Tarmarna får ofta ta stryk och det blir en sned flora av mikroorganismer. De i sin tur gjorde att den föda du fick i dig inte fördelades på ett rätt sätt. Som en vattenslang som har blivit ett litet veck på. Sen kanske du inte fått den mat som fungerar optimalt för din kropp, vegetarian, carnivor, allätare- vilket det nu är.
Som ytterligare grädde på moset så kan det/de ämnen i medicinerna lika mycket hjälpa som stjälpa. Biverkningar kallar de det. Den yttersta biverkningen är dödsfall..
Hoppas att du fått lite mer kött på benen nu
ja just det. Healing hjälper kroppen att rensa sig själv och att få den att jobba i harmoni igen. Ibland behövs det ytterligare hjälp som tex den alternativa reningen eller ingrepp av sjukvården
det var så bra skrivet, Korseett, så jag har kopierat det du skrev för att komma ihåg det!
Jag tror också att även om healing är oerhört kraftfullt, så för att det ska hjälpa i längden också så måste man ju ta hand om sig själv och ge sin kropp rätt näring, undvika gifter osv.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jaa, håller med Magi-cat! Det var superbra förklarat korseett! Vad duktig du är!
*bokmärker tråden*
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
tack

Tack!
Ja den medicinmendg som jag fick i barndom kunde ju slå till vad som helst och göra i obalans.
I tre månader holler jag äta utan kolhydrater och nu har börjat med de rensande te- enligt tillvärkarens beskrivning de är gamla indianrecepter. För tarmar fick jag bara 5st. (pga har inte stort vikt själv) och ansikte blev ren katastråf. Nu har börjat med lever, nyr, blod rensande och det är redan mycket bätre och skall det drickas i par väcker.
Min inre säger att örtte kan vara bara til hjälp och bra de är natur och inte kemin…:)
tänk också på att under tiden som du håller på och rensar så tar huden en del och du kan få eksem, finnar andra utslag men att det är övergående. Jag kan berätta det att när min kropp bestämde sig att bli av med en massa vätska som jag hade lagrat i bla ben och fötter så fick jag eksem stora som handflator på insidan låren i ett par månader. Även huden har alltså en njurfunktion och hjälpte till at rena.