Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 1040 ggr
Yataz
0

Mår jättedåligt!

Nu mår jag verkligen jättedåligt psykiskt och vet varken i eller ut. Måste ta beslut, men blir aldrig klok på detta och kommer aldrig fram till något!

Vad ska jag göra?
Vet inte vart jag ska ta vägen Gråter

Martina

Yataz

Loet_old
0

Känner igen mig i dig .Ta beslut på en gång Yatas.

Hur mycket det än tar emot,för det handlar om ditt liv och dina beslut.

för annars så kommer man att må dåligare.

[TrevorS]
0

Du behöver kanske lite stöd? Det finns en jättebra sak jag testade när jag mådde som du.

Det var så att man ska sitta och ta det lugnt andas in och andas ut, tänka dig att du får rötter som går ner i jorden och suger upp en röd färg, sedan en vit blomma över dig som du suger upp den färgen, blanda ihop dem och bilda en rosa bubbla. Så kan inget skada dig och du känner dig mer säker. =)

Finn någonstans här men minns inte vart.

[asamaria]
0

När man inte ser vägen och samtidigt går emot sig själv, då mår man som sämst. Du måste bestämma dig oavsett vad det är och även om det är svårt. Går själv igenom svåra beslut just nu.

Pröva att gå igenom de olika valen du har. Vilket är det som landar bäst i din kropp. Det handlar inte omvad du vill utan vad du skall göra, vad din själ försöker tala om för dig. När du kommer fram till rätt beslut försvinner ångesten.

Kramar från Åsa

Yataz
0

Tack snälla för era svar!

Jag vet att jag måste ta beslut. Det svåra är att jag gick emot mina känslor för ett par år sedan och antar att det är det som gjort att jag sitter i den situation som jag gör nu. Det som är ännu svårare nu är att det känns som om jag inte längre kan följa de känslorna jag så länge haft för då kommer det påverka några som betyder otroligt mycket för mig och som jag älskar högt. Men gör jag det inte så kommer jag själv att må dåligt. Det är därför jag känner mig så splittrad.

Jag får nog sätta mig ner och se vad det finns för alternativ..

#3 Tack för din stöttning trots att du själv går igenom en jobbig period. Hoppas det löser sig för dig så småningom och att du snart mår bättre.

För mig svänger det väldigt just nu…ena stunden mår jag hyffsat, andra skit Gråter

Kanske jag skulle behöva lite healing??

Martina

Yataz

allhealing
0

Det är modigt att våga gå sin egen väg.

Det du direkt kommer att märka av när du gör det är följande. Din egen energi kommer att stanna kvar hos dig istället för att vandra iväg till andra personer.

Du kommer dessutom att uppleva en större balans eftersom du då även kommer att bli mer fokuserad. Det är lite som att dra in sina armar från cyklonens ytterkanter och istället ställa sig i cyklonens öga. Där stormar det aldrig. Därför kommer du att kunna behålla ditt fokus. Ingen storm i världen har kraften att få dig att tappa fokus igen, om du inte själv väljer det förstås.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

korseett
0

Våga ta stegen Yataz.

Övningen som veganen berättar om finns som en artikel inne på alternativ behandlingar länk

Yataz
0

#5 & #6 Tack för era svar!

Om jag bara visste vad som vore rätt för mig att göra…det är det jag inte vet!
Ena stunden vill jag en sak och den andra något helt annat…vet varken ut eller in. Känns som om jag inte vet vem jag är längre Gråter

Martina

Yataz

[TrevorS]
0

#6. Tack tänkte länka till den sidan men glömde vad den sidan hette bara. =)

[TrevorS]
0

#7. Jag kan lova litegrann att du kommer må bättre efter övningen #6 har sagt. ==) Det gjorde jag, kände precis som du innan jag blev 80% starkare på bara en dag…

tilja65
0

Jag läser just nu en fantastisk bok av Byron Katie som heter Älska livet som det är. Där beskriver hon en metod som hon kallar The Work. Du kanske har hört talas om den redan. Annars kan jag tala om att det är en mycket, mycket enkel metod för att komma tillrätta med svårigheter och känslomässiga hinder.

Jag rekomenderar dig att prova detta. Man behöver inte läsa hela boken för att tillämpa metoden.

Lycka till Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Yataz
0

#9 Tack, jag ska sätta mig ner och försöka testa. Jag har inte lyckats ännu då jag har så fruktansvärt svårt att koncentrera mig just nu..Rynkar på näsan

#10 Låter intressant! Vart hittar jag den metoden då? Eller måste man kanske köpa boken? Och i så fall vart får man tag på den?

Martina

Yataz

allhealing
0

Den här förklaringen är mer allmän och riktar sig till den som vill veta lite mer om hur allting hänger samman. Men den passar ändå in i din fråga.

Det jag lagt märke till när jag arbetar är följande.

Alla bär med sig influenser som kommer från människor i deras omgivning, ofta en släkting eller fler.

Nästan alltid är den jag arbetar med omedveten om vilken enorm plats den eller dessa personen tar i deras dagliga liv.

Det är positivt att detta ägt och äger rum eftersom ingen utveckling kan ske om vi inte kan uppleva detta inuti våra biologiska kroppar.

Jag menar alltså att vi lever i en värld där motsatser är ett krav för att vi som människor ska kunna utvecklas.

Varmt och kallt, mörkt och ljust, rädsla och kärlek, andra personers uppfattningar som kolliderar med våra egna uppfattningar.

Vi kan upplever våra liv tack vare att dessa motsatsförhållanden existerar.

En sak som däremot krånglar till det för oss är när vi lägger in värdeladdningar i detta.

Det är då som det jag arbetar med blir så tydligt.

Vi har som mänsklig ras en tendens att begränsa våra liv genom att värdeladda oss själva, ofta helt omedvetet.

En värdeladdning betyder att vi väljer att tro på en sanning lite mer än en annan sanning.

Detta i sin tur leder till att en sanning blir lite bättre än den andra sanningen.

Detta i sin tur tur leder till att separation kan existera.

Det är denna separation som gör att vi som människor känner avsaknad från varandra. Våra känselspröt förstår att vi inte längre är helt förenade med varandra utan att en separation har ägt rum.

Det är alltså våra värdeladdningar som vi kopierat från de som står oss närmast som har påverkat våra liv så mycket mer än vi tidigare varit medvetna om.

Döm inte den eller dom som gett dig dina värdeladdningar. Du hade inte varit den person som du är idag om detta inte hade inträffat. Förstå att allting händer och hänger ihop och att ingenting sker av en slump.

Om detta är sant så är även följande sant. På samma sätt som andra personer givit dig dina värdeladdningar så har du i lika stor grad varit med och skapat denna verklighet.

Döm inte heller dig för att du varit del i denna process. Det kallas för att leva. Vi gör det alla hela tiden. Många lever dock enbart genom sina rädslor och det är ingenting fel med det heller.

Det är alltid ett val som vi gör. Antingen så är det vi själva som gör valet och blir våra egna skapare av vårt liv. Eller så låter vi andra personer i vår omgivning skapa våra liv.

Det finns dock bara ett sätt att leva sitt liv om man väljer att vara en skapare och det är att hela tiden omskapa sig själv.

Om vi inte väljer detta så har vi i samma stund avsagt oss rätten att skapa oss själva, då tillåter vi istället att någon annan formar oss.

Frågan är då, vill vi skapa våra egna liv eller vill vi att någon annan formar oss?

Lita på dina egna inre instinkter. Använd de erfarenheter som andra gett dig under ditt liv. Blanda nu allt du redan lärt dig med dina inre instinkter så kommer du framöver att bli din egen skapare.

Träna på ditt tålamod, det finns gott om tid att träna under resans gång. Detta tar tid, njut av resan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

korseett
0

#12 Nu fick jag något att fundera kring

tilja65
0

Här kommer en länk till lite mer information om The Work. Där står också var du hittar Byron Katies böcker. The Work  eller Vad är the Work? Formulär för att beskriva det man har jobbigt med (för sig själv) finns här: formulär

Sedan tycker jag att du får fantastiskt fina förslag från #12, men det kan vara svårt att klara av när man mår som sämst. Däremot när man fått näsan över vattenytan Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[asamaria]
0

Kloka ord som vanligt allhealingGlad

Yataz
0

#12 Behövde läsa det där tror jag…

Tack för att ni vill hjälpa!! Ni anar inte hur mycket det betyder!

Martina

Yataz

Yataz
0

En dum fråga kanske, men är det någon av er som skickat healing till mig de senaste dagarna?

Martina

Yataz

allhealing
0

Den text jag skrev tror jag väckte upp vissa saker i dig som mycket väl skulle kunnat stara igång en självhealing inuti dig själv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Yataz
0

#18 Jo det är möjligt..
Jag har varit på healing vid två tillfällen tidigare och då märkt av vissa saker efteråt. Nu har jag märkt av dessa tecken igen under de senaste dagarna som om jag varit iväg på healing. Det var därför jag undrade. Kände av det innan din text också nämligen.

Men din text hjälpte mig något otroligt kan jag säga.
Har läst den om och om igen.

Martina

Yataz

allhealing
0

Jag kan förstå att du kände av det innan du läste texten eftersom texten snuddar vid det tidlösa tillståndet som vi även är en del av.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[rore]
0

#12.

Tack för din givande text. Det rörde mig på djupet. Just nu expanderar mitt inre./kramar om dig

Yataz
0

#20 Aha, det förklarar nog saken. Glad
Jag har hur som helst känt mig bättre de senaste dagarna, så TACK!

Martina

Yataz