Varför känns de som jag brinner upp?
Har för ett 15 månader sen flyttat in i en ny lägenhet där jag stor trivs,lite utanför stan!
Men ja känner mej sjuk hela tiden här
jag känner mej trött orkeslös,och de känns som jag ska brinna upp,oftast är det händerna och ansiktet,Har i hela kroppen men inte lika mycket som i händer och ansiktet,
Kan inte förklara men de känns BOKSTAVLIGEN som jag ska brinna upp,ibland tror jag att jag har jätte hög feber men de har kjag inte
Vart hos läkaren mne dom säger att dom inte kan förklara nått,jag va på healing i halmstad för ca 1 månad sen ( lite över en månad sen )
De blev aningen bättre men istället kan jag få hemska rysningar i hela kroppen ( speciellt hemma) de känns som håret står rakt upp på huvudet,rysningar som inte försvinner dom blir intensivare och intensivare,har vid ett tillfälle kännts som näsan rinner,men de har den inte,helt torr???
Va är det med mej?
dom senaste 2 veckorna kan ja bli så yr så ja känner nästan som jag drömmer och ska svimma,rysningar i ansiktet vid käkarna,illa mående som kommer över mej sen bara försvinner,de kommer från ingenstans sen bara borta och jag mår jätte bra!?
har en kompis jag umgås me en del ,när ja kommer hem till henne så kan ja sitta och bara känna hur jag ryser i hela kroppen,och de samma som hemma de försvinner inte de blir intensivare och intensivare,sen borta ett kort tag sen börjar de igen,trodde de va fel på henne att ja inte ska lita på henne,men detta har börjat de senaste,men när vi ej är hemma hos henne utan ute på stan tex så känner ja de inte,så de inte hon,e de nått fel på mej?har ja fått nerv problem eller nått?e orolig,tacksam för svar
Kram
Du borde gå till en vårdcentral kan ha problem med kroppen överlag. Eller vissa områden. Inte alls så ovanligt. Alltså ring vården och titta upp det..
Med andra ord gör som alla andra måste göra för sjukvården vill inte hjälpa någon i dag, SKRIK på hjälpen
Lycka till
Du är väldigt öppen för energier,så du behöver dämpa dig.
Föreställ dig ett paraply som du fäller upp ovan för huvudet.
Misstänker du att detta har med lägenheten att göra? Om detta började när du flyttade dit?
Det låter lite somel-allergi när du beskriver de där brännande känslorna. Kommer dessa när du sitter framför dator eller TV?
Mina tankar går också till om du öppnat upp för andling och medial aktivitet? I så fall kan det vara en Kundalini-resning som du har, eller är på gång.
Kolla också om du har någon vitaminbrist t.ex b-vitaminbrist. Hade själv liknande symtom med yrsel och krypningar i kroppen. Kändes som om någon drog mig i huvudet…rysningar. Väldigt obehagligt. Det visade sig också att jag hade gått omkring med urinvägsinfektion en längre tid. Urinstickan visade aldrig nåt men då de till sist gjorde en odling. Jag frös "invärtes" och hettade. Kändes som om jag hade feber. Detta kom och gick. Hoppas du får hjälp! Lycka till!
jag tror också på vitamin brist. Kolla upp det..
har inte vitaminbrist,läkarna ar tagit div prover men dom har aldrig funnit nått,min akupunktör brukar hjälpa mej med att få ner kropps temperaturen,ibland har ja fått åka dit 3-4 dagar i iveckan för ja kan inte ligga brevid min sambo då de känns som jag "alstrar värme"han kan varken ligga nära eller att någon tar i mej för då blir de ännu värre,de är outhärligt vi har jobbat med mitt imunförsvar flera månader i rad hos min akupunktör men nej
de hjälper 1 dag 3-4 på sin höjd sen kommer de igen!
Mitt liv kännsbegränsat och de känns jobbigt me de mesta!ja e 29 å känner ändå som om mitt liv e skit! jag tror inte någon kan förstå hur jobbigt detta känns,jobboigaste e att ingen kan förklara för mej inom sjukvården !
Trodde healing skulle hjälpa men de känns värre efter me mer sympom!
Jag tror du har gjort en rejäl utrensning i den healingen du var på, och den pågår fortfarande, du behöver balansera upp dina chakran igen och stänga ner dom, de är förmodligen helt öppna..
Föreslår att du tar kontakt med healern du var hos och diskuterar ditt problem, om h..n är seriös så åtar den personen sig sitt ansvar och hjälper dig..
jag tror inte det har med din nya omgivning att göra, kan heller inte känna att du är sjuk på något sätt..
Lycka till
kram
Hej.
Dom olika möjligheterna skulle kunna vara att du har en mobilmast på taket eller i närheten av huset du bor i, eller en starkströmledning. Kan också hända att någon i lägenheten innan du flyttade dit hade sönder en kvicksilvertermometer som kan orsaka elallergier. Om allt det skulle vara negativt då skulle man kunna fundera på om att om din kundalini har börjat resa sig.
Jag känner igen en del av symptomen från min kundaliniresning sdu beskriver; som den extrema hettan där man bokstavligen tror att man ska brinna upp, känslan av att håret reser sig och står på ända och rysningarna. I början av min kundaliniresning fick även denna hetta mig att emellanåt må väldigt illa. Får jag fråga om rysningarna som du känner är kalla eller heta och var är dom som intensivast? Har du även känslan av som att vattendroppar droppar ner på dig? På tal om hettan som du skriver om kan jag också berätta att både jag och min man strålar ut en sån hetta att vi på sommaren inte ens kan ligga brevid varandra, men på vintern är det skönt att ha någon att värma sig på 
All sorts andlig praktik som healing, meditation, energiövningar kan få kundalinin att röra på sig.
Hejsan! tror oxå på kundalini resning och tycker att du ska googla på det för att ta reda på mera. El allergi kan vara en möjlighet, men då bör du bli betydligt bättre om du kommer bort från el strålning. Lycka till och undvik healing och annat "andligt" tills du vet vad du har att göra med. Mvh Isa
nej jag har ingen känsla av vatten droppar,men som sagt kännts som min näsa droppar massor men den gör aldrig de,sen så har ja rysningar nacken å huvudet,(mest bara nacke å huvud)de känns som håret står bokstavligen rätt ut.så når de kind benen,Rysningar som sitter i men samtidigt pulserar massor nya,intensivt som sjutton långa långa stunder, ibland kan ja känna bara på benen,men de inte ofta,sen på vänstra armen å snabbt över ryggen,har även börjat få en del rysningar på kind benen,men de kommer i samband med nacke huvud,alltså jätte skönt men obehagliga rysningar,sen kan ja ha rysningar i vänstra armen samtidigt som de känns som jag har stora kalla fläckar mitt på huvudet,oftast på samma ställe mitt på huvudet men ändå lite mer åt den högra sidan! sen på små punkter på huvudet men den stora fläcken känns skum liksom,som om någon lagt is bit på huvudet! före healingen så hade ja bara problem med hettan som gör att ja känner att ja ska brinna upp,men 2 veckor ca efter att ja fått healing så fick ja dessa andra symptomer,alltså kylan,rysningarna och nu för ett litet tag sen så börja ju mitt illa mående,de bara kommer från ingenstans sen försvinner den lika fort å ja mår kanon bra igen,sen känns de som yrsel och att ja känner mej förvirrad å drömmer ,då tror ja nästan att ja ska svimma men de gör ja ej,sen så försvinner de oxå efter ett litet kort tag,allt kan ta från1 min upp till högst 10 min om de ens känns så länge!för övrigt så har ja ej någon mast i närheten eller någon kraftledning,hettan kan börja när som helst och var som helst,har även tryck i vänstra tinningen,(ALLTID bara den vänstra bara) men på healingen fick ja en oerhörd tryck i högra tinningen å exploderande huvudvärk,adrenalinet rusade i bröstet och ja fick hjärt klappning,sen fick ja ont eller en konstig känsla i näsroten,sen känndes de som de började rinna blod eller nått ur näsan!
de som kommit e ok de inget problem,men känns konstigt då ja inte e van att rysa för de ju inte alls ofta man gör de annars,kanske om man fryser eller nått,( i alla fall gjorde ja nästan aldrig de )
de jobbiga e att ja som sagt känner att ja brinner upp,men de har vart så i över 1 år nu,de har blivit aningen bättre efter healingen men som sagt då börja annat att spöka på mej! igår "brann " ja upp nästan och sambon reagerade på de då han va lite kall på armar å ansikte,och de va inte varmt i rummet,men när ja vakna idag va de bättre för ja lade mej att sova!
i början av veckan satt ja å hade rysningar plötsligt från ingenstans så kändes det HELT ÄRLIGT TALAT som en berörning på min vänstra kind,typ som om någon klappa mej på kinden,eller lade sin kind mot min,men ja tror nog ja börjar bli sjuk,men den känslan har jag ALDRIG tidigare känt
Det här rådet som jag ger nu gäller även för mängder med andra personer eftersom detta är väldigt normalt när vi börjar öppna upp vårt inre sinne som strävar efter att låta oss se vår inre sanning.
Jag får upp att du har svårt att hålla kvar din egen energi inuti din fysiska/biologiska kropp.
Det är som om du omedvetet lämnar kroppen eftersom du är så enormt känslig för vad som sker i din omgivning.
För att slippa känna av detta så väljer du därför omedvetet lämna din kropp så du slipper känna av dessa energier.
Energierna som du känner av är andra människors känslor.
Deras känslor är varken negativa eller positivt laddade utan de är enbart olika former av energi.
Eftersom vi alla har våra egna filter när vi tolkar vår omgivning så kan det lätt bli så att vi väljer att värdeladda det som sker i vår omgivning.
Det är detta som jag har observerat att du gör.
Alla gör det.
Det är bara det att du har fantastiskt känsliga spröt. Detta är speciellt vanligt hos personer som är inne i detta forum eftersom många av oss använder dessa spröt när vi arbetar både inom det mediala samt även inom healingen.
Se det som en gåva som du har och sök upp ett medium eller en healer som kan hjälpa dig igenom detta. Sök självklart även upp den vanliga sjukvården eftersom det mediala och healingen enbart ska ses som ett komplement.
Lycka till nu.
Okey. Rysningarna i nacken och huvudet känner jag igen sedan min egen kundaliniresning och känslan av att ha is i huvudet känner jag också igen. Dom kalla fläckarna som du känner dig ha på huvudet undrar jag ännu över om du känner dom på huvudet eller liksom innuti huvudet? Har du också känslan av en "järnstång" eller en orm i ryggraden som bultar och rör på sig?
Om det skulle vara kundalinin så kan det förklara varför det gick över från hetta till rysningar i samband med healingen. Där som du känner hetta och tryck kan det vara blockeringar som hindrar kundalinin att stiga upp i kanalen. Ofta händer det att kundalinin far ut ur kanalen och det kan orsaka stora smärtor. Kyla och rysningar är ett tecken på att kundalinin befinner sig i sin kanal (det är ett gott tecken). Det kan vara förklaringen till att symptomen gick över till rysningarna. Smärtan och känslan i näsroten kan vara en blockering i tredje ögat som kundalinin arbetar på.
Nu ställer jag en massa frågor igen, men jag försöker bara luska ut om det kan vara så att din kundalini aktiverats. Kan du ännu berätta hur allt började? Kan du beskriva hur det var när du kände av det första gången och i vilken livssituation du befann dig i och vad du gjorde just då? Som jag redan skrev tidigare kan all sorts andlig praktik få kundalinin att röra på sig, men det kan även ske i och med olika livssituationer som tex en livskris. Var det något speciellt i ditt liv just då?
nej jag va på healing som ja skrev så mitt liv har sett likadan ut,de enda som sagt skillnaden är att ja börjat med att gå på healing och intresserat mej av de"andliga"
De tredje ögat har min akupunktör jobbat med i nästan 1 år!
Som ja skrev jag har fortfarande hettan kvar men inte lika länge och inte nästan hela dagar utan lite då å då och då blir de inte så anmärkningsvärt när de kommer längre,sen har ja ju alla andra nya symptom,hetta sen healing ( ca 2 veckor efter healingen )kom kalla fläckar på huvudet inte ihuvudet utan PÅ huvudet,nej tyvärr kan ja ej känna som ja har någon orm i ryggen typ,pulserar i händerna dock och känns som de "rör"sej eller pirrar i ansiktet men de allt,pulserar i händerna e de ju bara för att ja blir så oerhört varm!
jo sen kom då yrsel,förvirrad så ja tror ja drömmer prat å ljud känns dåva,sen illa mående ,gud vet va ja får här näst???
Om du skulle ha känt av ormen eller "järnstången" i ryggraden skulle jag ha varit säker på att det är kundalinin. Men nu kan jag varken bekräfta det eller utesluta det. Lika gärna kan det ha med lägenheten att göra som du flyttade till. Sen tycker jag att det är konstigt att en akupunktör arbetar på tredje ögat för att chakraläran inte finns i den kinesiska medicinen. Om man arbetar på chakrorna så arbetar man på alla och inte bara på tredje ögat. Man har ingen nytta av att aktivera tredje ögat om dom nedre chakrorna inte är i harmoni.
Jag skulle rekomendera dig att lära dig healing, tex reiki för att kunna behandla dig själv och komma i balans. 
Hon har blivit lärd av en Känd man i från spanien i 14 års tid,han va tydligen i estland i helgen,ska kolla va han heter han e känd! så hon VET va hon gör,Han sysslar med akupunktur,medial,och duktig healer,han har skrivit flera böcker! hon grejar me dom olika chakrana och är väldigt duktig på de hon gör,hon hjälper många! =)
mitt medelande kanske lät otrevligt,men de va inte tanken i alla fall =(
Ahaa, då förstår jag bättre. Jag skulle gärna hjälpa dig mer, men tyvärr kan jag inte bli klok på vad det skulle kunna vara som du har. Kommer du på något nytt, eller något som du glömt att berätta får du naturligtvis gärna skriva om det om du vill, så lovar jag fortsätta fundera vidare. Men som jag skrev rekomenderar jag dig att själv lära dig healing. Reiki är lätt att lära och det kan alla människor lära sig. Så kan du behandla dig själv med reiki precis när du vill och hur mycket du vill.
Nä, jag tyckte inte att det lät otrevligt 
kan det vara en väldigt kraftig utrensning? med överskott av elementet eld? Har du prövat med jordning och skyddövningen?