Ny här
Jag har alltid varit intresserad av detta med healing osv och velat lära mig. Kan man lära sig det? Måste man inte ha förmågan redan från början? Har inte läst så mycket på sajten här ännu, men kommer göra det.. Detta känns som en sajt för mig!
Vill börja med att fråga om det är någon som kan säga något särskilt om mig som ni kanske känner av?
Skriv gärna några rader här eller via PM. Skulle vara intressant att få höra något..
Martina
Yataz

Hej Yataz!
Var än jag läser om healing så står det att alla har det inom sig och kan heala. Det var inte länge sedan jag fick veta att jag kunde heala. Men på nått sätt har jag alltid vetat att jag har kunnat göra saker som inte alla andra kan. I alla fall inte vad mamma och pappa har kunnat göra. Så jag har byggt upp en stark tro på just det.
Men jag behöver vara i kontakt fysisk med personen för att känna om den har "aktiverat" sin healing. Tyvärr :-/ Men det finns säkert andra som känner det på distans som rör sig runt hör i krokarna. ;-)
Mvh Stefan.
#1 Tack för ditt svar Stefan!
Jag har varit hos två olika personer på healing för en tid sedan och de båda sa att jag har något särskilt och att förmågan finns där, bara jag vill ta fram den. Man kanske skulle gå någon sorts kurs eller något för att se. Hur gjorde du?
Martina
Yataz

Nöjet är helt på min sida :-)
Jaha, du har varit det :-) Men då tror jag absolut du har någonting om båda två har sagt det.
För mig var det en total "slump"/ödet. Jag såg nämligen en lapp där det stod Zon-terapi behandlingar. En tjej som utbildade sig och gav behandlingar till ett reducerat pris. Eftersom jag är massör i grunden så tänkte jag byta lite behandligar med henne.
En vecka innan var jag på "spökjakt" med en gammal vän för första gången. Jag tror det var där jag öppnade upp mig på riktigt. Jag kände saker jag aldrig riktigt känt förut. Min vän berömde mig för att jag var så pricksäker med placeringar, känslor och inlevelse.
Saken var att jag kom in på det samtalet med zon-terapi tjejen och det visade sig att hon har sett andar och sin döde far bland annat. Rent spontant frågade jag också om hon kunnde heala, vilket hon också kunde. Så hon healade mig och jag tog emot det med sådan kraft att ena ögat tårades. Hon sa att jag verkligen var mottaglig och jag kännde mig alldeles yr i kolan.
Hon misstänkte att jag hade någonting i mig så jag testade att heala på henne och det visade sig att hon hade rätt. Så nu sitter jag här med kraften att heala men jag vet inte riktigt vem jag kan öva på eller vem jag ska berätta det för mer än för alla tjejer och killar som är här på sidan.
#3 Ok, intressant att höra!
Jo, när jag var på healing fick jag också höra att jag var väldigt mottaglig.
Jag har också känt av andar och jag vet vem som är min skyddsängel och det känns ganska häftigt.
Hoppas kunna följa många diskussioner här inne och lära mig mera så får vi se vart det leder..
Jag hoppas att fler svarar och kanske kan känna av något när det gäller mig. Just nu känner jag mig väldigt splittrad på vissa plan.
Martina
Yataz

Gott att veta vem som är ens skyddsängel :-) det skulle jag också vilja veta. Så man åtminstone kan ge ett tack tillbaka någon dag.
Klockan är väl lite sent på dygnet, men annars brukar folk vara väldigt flitiga att svara så det är nog ingen fara med det ;-)
Splittrad är väl bara början antar jag, haha.
Lycka till nu!
Mvh Stefan.
#5 Tack detsamma! 
Martina
Yataz
välkommen hit
#7 Tack
Yataz
Välkommen Yataz
Ingen som känner av något? Kanske inte fungerar så 
Det är något som jag oroar mig en del för i helgen, bör jag oroa mig? Någon som vet?
Martina
Yataz

Att oroa sig tycker jag är en konstig grej. Jag anser att motsattsen till oro är att Du vet vilken situation det kommer att uppstå inom snar framtid och du vet hur du ska hantera den.
Tex. Du ska ta dig från plats A till plats B.
1. Bilen vägrar att starta. Du sparkar på den och öppnar huven men inget verkar fel. Du hittar en lösning, du tar bussen istället.
2. Inga bussar går. Du hittar en lösning. Du ringer någon och ber om skjus. Ingen kan skjusa dig för folk ligger och steker sig i solen. Hitta en lösning, du ringer och ställer in besöker på plats B för det stod inte i stjärnorna idag.
Om du vet vad som oroar dig, tänk ut en lösning. Det finns alltid minst en lösning. Om du inte vet vad som oroar dig (typ den där känslan man får när man har glömt någonting fast inte kommer på vad, fast starkare) då kommer det att dyka upp någonting inom snar framtid.
Lycka till!
//Muggen
Välkommen Yatas!
Hoppas du kommer att trivas
Hej o välkommen Yatas 
Jag tror att vi alla är födda med healingförmåga,det gäller bara att upptäcka "att öppna sej för den" Tro att det är möjligt och ha tillit till den helande kraften och att det fungerar.
Man måste inte gå kurser för att lära sej healing,det går att hitta kraften och lära sej på egen hand.Man kan oxå lära sej mycket genom böcker. Men är man intresserad och har möjlighet så kan det absolut vara värt att gå en kurs,förutom att lära sej själva healingen är offta mycket utvecklande.
Inte minst för att man får möjlighet att träffa andra med samma intresse,sen har man ju oxå möjlighet att ställa frågor till läraren. Reikihealing brukar offta vara bra att börja med om man är nybörjare,fungerar bra och mycket lätt att lära sej.
Visst kan det vara givande att ta del av vad andra känner av,men det är viktigare vad man känner själv. Att våga lita till sina egna känslor om vad som känns rätt o fel.
Lycka till.
~ mayolica ~
Hej och välkommen Yataz! Jag har inte varit medlem länge, men trivs redan bra i det här forumet.
Åsikterna om ifall alla människor föds med mediala förmågor eller ej går isär. Egentligen lägger jag mig inte i den debatten, men jag tror att även om man inte känner av förmågor och kan utveckla dem, så kan man träna upp medialitet. På ett sätt skulle man kunna likna det vid att lära sig skriva. Alla kan använda händerna till att forma saker, men att lära sig att skriva bokstäver och ord kräver träning -vissa har lätt för sig och lär sig snabbt, andra måste träna längre.
Sedan får man ju komma ihåg att mediala förmågor "dyker upp" olika sent i livet, så även om man i 20-årsåldern är fullständigt övertygad om att man inte har några förmågor, så kan ju det ha ändrat sig markant när man är i 30-årsåldern. De kommer ju sällan när man vill, utan när man är redo.
Jag har känt av mina förmågor sedan tonåren, men det är först sedan jag började gå hos en healer för tre år sedan som jag känner att jag börjat utvecklas, och jag har otroligt mycket kvar.
Jag önskar dig allt väl i ditt sökande!
Tack snälla för alla svar!
Jag ska nog börja med att läsa någon bok om detta så får vi se hur det utvecklar sig…
Martina
Yataz
Det låter som en god ide tycker jag,det finns många bra böcker i ämnet att välja på.
Du hittar säkert något som passar dej. Det bästa är att läsa böcker av fler än en författare.
~ mayolica ~
Hej Yataz,
jag hade ingen som helst aning om vad healing var för 10 år sedan. För mindre än fem år sedan gick jag min första kurs. Det handlande om att utveckla sin medialitet.
Sedan har allting kommit i ett. Det är inget stopp på vad vi kan lära oss att minnas att vi redan kan om vi bara har en önskan om att det ska bli så.
Gör det som du själv tycker är roligt så kommer du att hitta rätt. Dessutom kommer du att ha roligt hela vägen.
#16 & #17 Tack!
Någon som vet om det brukar hållas kurser i Linköping?
Vart hittar man information om kurser osv?
Martina
Yataz