Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 1473 ggr
Hopoksia
0

Detta med chakran

är mycket intressant.

Jag kan en del om vad varje Chakra står för energimässigt, men här ännu väldigt mycket att lära.

Jag har dock gjort en upptäckt som jag vill dela med er och kanske få svar på vad som egentligen hände.

Fakta: Den senaste tiden har jag känt att jag har hållt på med något som jag inte kände var rätt, något som jag känt tagit energi från mig, men av en anledning valde att ändå inte avbryta.

Jag har då samtidigt kännt av att halsschackrat blev liksom "för trångt". Det blev nästan svårt att svälja och kändes nästan som jag hade problem med matstrupen. Men känslan var ändå större än så  och det var verkligen störande, som om jag hade en boll frampå halsen. På morgnarna kändes ingenting men allteftersom dagen gick så växte "bollen"

Så hände det en grej som gjorde att jag avbröt det jag funderat länge på att avbryta. Och vips så försvann "bollen" i halsen.

Någon som kan berätta om det var halsschakrat och iså fall varför "bollen" fanns där och att den försvann så fort jag gjorde det som min själ hade velat länge.

Kram

korseett
0

jag har upplevt nåt liknande fast min reaktion var att jag till slut kräktesFörvånad

För mig låter det precis som om att du höll inne med det som var rätt för dig och med det inte var sann mot dig själv eller eventuellt den/de som du gjorde saken med. Att ha en klump i halsen är oftast osagda saker. Att sedan klumpen åker hiss ner till solarplexus är inget konstigt eftersom du lagrar många känslor i magen.

Hopoksia
0

Ja det är ju ganska fantastiskt att kropp och själ hänger ihop så tydligt. Och att när man gör något som går emot sitt innersta väsen så säger kroppen ifrån.

korseett
0

kropp och själ hör ihop- det är en fantastisk kropp vi har bara vi lär oss att tolka den

Hopoksia
0

Jo det är så sant. Kruxet är att man behöver träning och kunskap om detta, och framför allt medvetenhet. När jag kände denna "boll" i  halsen så tänkte jag att det är säkert något som är fel och som jag måste ta reda på.

Jag har börjat lyssna på kroppen nu men önskar att jag gjort detta mycket tidigare i livet. Och inte bara rusat på i 100 km i timmen utan några bromsar påkopplade.