Olika healingenergier.
Vilka olika healingenergier finns det. Alltså, vilka olika energier kan du heala med? Jordenergier, och så vidare.
Kan någon berätta hur kan använder sig av jordenergi när man ska heala och jorda sig själv eller andra?
Hur skiljer det sig från att heala med energier uppifrån?
Hade varit supersnällt ifall någon kunde förklara konkreta och abstrakta skillnader med mera. :)

Jag har ingen vetskap om energierrna men förstår mdet så- finns bara den energi som tillhör den högsta inteligens i universum (god om kan säga så)- det skapar allt livet, strömar igenom allt levande, har allt vissdom osv. Olika helare har "tillgång" till den energin (samt sin högre jag) i olika grad som människor kallar olika gåvor eller healing teknik. So uppfatar saken jag.
Bli intressant läsa någon komentar.
Jätte bra fråga! Många "glömmer" vikten av att jorda sig och tror att de har lämnat dessa "lägre" energier bakom sig då deras andliga utveckling tagit fart. Min åsikt är att vi behöver båda. Energier och frekvens områden är super intressant tycker jag! dessutom börjar vi kunna bevisa energiernas olika verkan på vetenskaplig väg nu..
Då jag arbetar med healing så kan jag känna av att det finns massor med olika energier (frekvenser) som påverkar oss på olika vis. Precis som Volito skriver så kan man säga att det egentligen existerar enbart en energi, den kallas för b.l.a. Ki, Chi eller Prana och kan ses som universums byggsten. Allt som innefattas i denna energi, som materia, gaser och ande är helt enkelt en och samma energi fast den rör sig olika. Energin, som forskare idag tror består av små vibrerande strängar, svänger med olika hastighet därav uppstår frekvensområden som verkar vara åtskiljda men som alltså i själva verket består av en och samma energi. Materia har en trög och långsam frekvens, luft och gaser har högre frekvens o.s.v.
Jordenergin kan ses som en energi som jorden avger utifrån sina speciella frekvenser. Jag upplever denna energi som högfrekvent, men ändå tätare än energierna "uppifrån". Jag ser energin som vitt ljus, men till skillnad från mer högfrekventa energier är detta ljus mer kompakt, nästan som mjölk. Eftersom våra kroppar kommer från jorden och består av materia så är denna energi utmärkt för att "jorda oss", balansera kroppen och läka fysiska åkommor. Vi drar ständigt upp energi från jorden genom vårat baschakra. Vid en healing behandling brukar ofta healern ta tag i dina fötter då denne förmedlar energi från jorden till dig. Du får då en "extra dos" healing energi från jorden. Som healer kan man känna eller se att en klient har mist en del av sin kontakt med jorden, då kan det vara speciellt bra att få återknyta sin fysiska kropp och sina högre kroppar till denna frekvens. Om man ska kunna kanalisera, eller ta till sig av de högre himmelska energierna så måste man ha en god energikanal till jorden först. Ungefär som en blomma. Det är ganska meningslöst att ge solljus och vatten till en blomma som har avslitna rötter..
Alla människor, healers eller inte har tillgång till universums energier. Vi kommer ur den och samspelar hela tiden med den. Desto högre din andliga utveckling är, desto mer höjjer du din egen frekvens i både kropp och ande och desto högre frekvenser kan du sedan ta till dig. De höga frekvenserna healar mer effektivt direkt i dina högre kroppar. Sedan följer din fysiska kropp efter och du blir av med din sjukdom, eller så blir du inte sjuk eftersom obalansen aldrig manifesteras i din fysiska kropp. Men som sagt, du måste ha ett bra flöde av jordenergi i din(a) kroppar för att kunna ta till dig de högre frekvenserna.
Motsatt kan man säga att de högre frekvenserna som du kan få vid healing även fixar din kanal till jorden. Men min erfarenhet är att det kan behövas förstärkning med jord energi också, då blir healingen mer effektiv.
Naturfolken har alltid arbetat mycket med jordens energier och insett vikten av att vara jordad och i balans. Att lägga sig på marken med huvudet mot Norr och helt enkelt be jorden om healing är ett utmärkt och enkelt sätt att jorda sig. Bra om man känner yrsel, har hjärtklappning eller bara känner sig "uppe i det blå" på ett sätt som inte känns bekvämt. Dessa symptom är ganska vanliga nu när alla människor får del av mer högfrekventa energier än vad vi är vana vid. Hoppas det klarnat lite! /Isa
Tack för dina förklaringar och tips om jordningen Isa.
Så lite så! Vi lär så länge vi lever och alla har vi vår egna unika plats i universum som skapar lika unika perspektiv på olika frågor. Det finns lika många vägar som det finns människor sägs det ju och det tror jag är sant.