Hur healar ni?
Jag undrar lite hur avståndshealing fungerar, och även vanlig healing.
Kan ni som helar berätta lite hur ni förbereder och går tillväga när ni helar/distanshelar?
Vad tänker ni på och vilka bilder brukar ni ha i huvudet?
Vet att en del tänker sig ett varmt ljus runt sig som de skickar till andra, om ni gör så, hur tänker ni er att det ljuset ser ut?
Hej LinaIsabell, tack för din väldigt kreativa fråga.
För mig så är det ingen skillnad på healing eller distans healing.
Såhär uppfattar jag det som händer. En person som kontaktar mig för att beställa healing får omgående denna information. Jag ger ingen healing. Mitt arbete består i att guida den som kommer till mig med att själv starta igång sitt egna inre energiflöde och inre arbete för att komma till en större insikt om sig själv. Personen får själv berätta vad hon/han önskar för hjälp med. Jag förklarar att personen själv måste välja att ta emot denna healing från sig själv. Detta i sin tur gör att healingen kommer att blir avsevärt mycket starkare i slutändan.
Detta är vad jag uppfattar när jag arbetar. Jag ser personen som ett 3D hologram framför mig. I hologrammet ser jag vart energiflödet inte är i balans. Sedan berättar jag för personen om de "mediala" bilder som jag får fram och som orsakat dessa obalanser. Jag tar emot budskap från personens undermedvetande som förklarar vad det är som inträffat och som orsakat stoppet i energiflödet. Det undermedvetna är den abstrakta verklighet som vi lever i. Vårt medvetande är den konkreta verklighet som vi lever i.
Jag berättar för personen om orsaken till varför energiflöde avstannat. När sedan detta budskap färdas från personens undermedvetande upp till det medvetna tillståndet så öppnas energiflödet upp igen och sedan är arbetet fullbordat.
Det är inte alls ovanligt att personens EGO vill lägga sig i och hitta på undanflykter för att förhindra denna healingprocess. Tack vare att jag själv har genomgått och verkligen gått enorma boxningsmatcher med mitt eget EGO innan jag insåg att det inte går att vinna mot egot. EGOT ska inte bekämpas, då växer det bara än mer. EGOT har ett enormt behov utav uppmärksamhet från den konkreta yttre verkligheten som vi lever i.
Det enda som verkligen kan förändra vårt EGO är när vi börjar arbeta med oss själv på ett djupare inre plan. Endast i vår inre styrka som inte känner avsaknad från någonting utan alltid känner kärlek för alltid. Endast här står sanningen att finna om man verkligen har för avsikt att förändra sig själv på ett djupare plan.
Tack vare att jag själv genomgått denna resan och hela tiden reser än längre in i mig själv så har jag funnit ett sätt att överbrygga den rädsla som EGOT bär med sig hela tiden.
Eftersom mitt arbete sker från en abstrakt verklighet så kan inte EGOT hos den som jag arbetar med få något fäste i mig. Orsaken är att jag arbetar från en plats bortom tid och rymd där allting redan är ett med sig själv hela tiden.
Detta i sin tur innebär att det inte existerar någon separation och därför finns det ingen heller någon anledning till att inleda en konflikt med någons EGO då jag förstår att detta endast är en energi som inte är i balans med sig själv. EGOTS energi är avskuret från en helhetssyn och därför kommer den att göra allt i denna kamp för sin egen överlevnad. Den kommer att göra allt förutom att berätta hur den ska göras arbetslös.
Ofta är det fler än ett flöde hos en person som inte är i balans. Därför gör jag om denna process till samtliga energiflöden åter är i balans.
Detta sätt att arbeta på fungerar inte enbart på människor. Det fungerar precis lika enkelt på djur. Då räcker det med att observera obalansen. Därefter släpper den per omgående eftersom djur inte har något ego som avstannar healingprocessen.
Jag arbetar även med företag och kan då även där lösa upp energiflöden som inte är i balans.
Det går även att göra felsökningar på exempelvis motorer i alla typer av fordon. Listan skulle kunna göras hur lång som helst.
Det viktiga är att man övar på det som man känner sig säker på. Sedan går denna kunskap att tillämpa på vad som helst. Vädligt få saker är omöjliga att åstadkomma om man bara tror på det man gör.
Så arbetar jag med healing. Lycka till nu med din personliga utveckling.
Jag kan inte riktigt säga exakt hur jag gör, men man kan väl säga att jag tonar in mig, känner in den personen som ber om hjälp. Tänker på detsom personen ber om hjälp med och ser då var problemet sitter och sedan vet jag inte hur jag ska förklara, det är något som sker bara, ber om färger till personen och jag drar igång flödet i problemområdet med tanken så att problemet lättar.
Vilken bra beskrivning du har gjort av ditt arbete Allhealing.
En förklaring till Distanshealing är egentligen inte Hur man gör, utan vad som händer.
Tankens kraft är mycket mer omfattande än vad människan tror och ofantligt mycket starkare.
Du kan önska och så blir det om det är meningen att du ska uppleva vissa saker, eller om det i ditt hjärta verkligen är det du vill.
Om jag verkligen vill bli frisk, blir jag det garanterat, för tanke ger känsla och känsla ger handling.
Att ge på distans är lika enkelt som att ge fysiskt, för önskan och tanken i det är densamma.
Kram på dig och lycka till.