Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 1032 ggr
Aries83
0

sten blev smutsig snabbt

Hej ;)

Köpte Bärnsten, Kalcit och Ametist A sten…

Min ametist sten fick jag idag, och för bara någon stund sen så höll jag den i min hand för att ladda den med min energi…

efter 5 min tittade jag på den och då såg den ganska smutsig ut, inte alls lika klar som när jag sist tittade på den.

Varför blev den smutsig så snabbt?

lenjon1
0

Det jag lärt mig om stenar är att man ska känna sig fram innan man köper dem. Hålla dem i handen, trivs man tillsammans? Hitta värmen från stenen. Annars kan det bli så att det inte är meningen att du och just den stenen ska hänga samman.

Vissa stenar kan till och med smulas sönder.

Men det finns kanske någon annan som vet mer.

Kram Lena

cillaj
0

Om du renar den i saltvatten över natten, kanske den klarar sig.

Du kanske överförde negativ energi i den direkt. Kan hända ibland.

jag är ingen expert, men vad jag har läst så kan det bero på det.

Aries83
0

ok ska göra det. tack för era kommentarer :)

lenjon1
0

#2, ja men just det varför hade jag glömt saltvattnet. Tror jag har kola i skallbasen.

Kram

Rocktjejen
0

Japp..instämmer med föregående talare..GladStenarna kan bli "smutsiga" pga av energier så rena dom är bra och göra lite då och då om man har använt sig utav dom mycket.

Likaväl som du använder saltvatten att rena stenen i så kan du också lägga den i jord..

På tal om energier..så ägde jag en kristall spets som jag hade i min ficka döm om min förvåning när den fullkomligen exploderade i byx fickan. Så även när jag fick ett vackert hematit halsband..efter att ha använt det 2ggr så exploderade halsbandet..antar att det var pga för mycket starka energier..då jag hade kraftig panikångest gång på gång..

Varma kramar Eva

Aries83
0

tråkigt att jag gav den så mycket negativt sådär direkt.. =(  men kände att jag blev väldigt känslig med den stenen. Jag kommer bara att använda den ibland, och då jag ska meditera.

Jag renade ametistennu under natten och den har ju blivit renare, men ändå inte så som jag den var när jag fick hem den.

dom andra två stenarna Bärnsten och kalcit är så lugna för min själ.. känns riktigt bra med dom =)

Tack för era kommentarer!

Rock tjejen: sikken händelse! Har du hittat dig stenar som passar dig bättre nu?

Kram

Rocktjejen
0

Jag har ett gäng stenar som ligger och inte används för tillfället..men några nya stenar har jag inte köpt sen den händelsen..vet inte varför..det har bara inte blivit så.Glad

cillaj
0

#4 Lejon1, du är inte ensamen om att ha kola i huvudet, det händer mig väldigt ofta.

#6 Om stenen inte blir riktigt ren o klar, är det bara att göra om det igen, rena den fler gånger i saltvatten,  ca 1 gång i veckan, tillslut blir den riktigt klar igen.

Men det är meningen att din negativa energi ska ut, så va inte ledsen för det. Gör bara om proceduren igen. Det kan ju ta ett tag innan du har släppt taget om det du bär på, stenen hjälper dig ju med det.

Kram på dig o lycka till