Chakrabalansering
Jag funderar på att gå en kurs i chakrabalansering. Är det någon här som har lärt sig chakrabalansering?? Vad tyckte ni om det och brukar ni använda er av det??

Chakrabalansering är bra att lära sig, något som man har mycket användning för.
Men inte behöver du gå på kurs för det.
Jag skrev här tidigare hur man gör. Tar fem minuter att lära sig. Sen finns det olika sätt att balansera chakrorna på. Mest använder jag pendeln.
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Då måste jag leta upp det. Eller minns du under vilken rubrik du skrev det.
Fick en sk balansering när fick healing en gång.. Det var häftigt! Tydligen måste mina chakarna vart i obalans, för det kändes som om hela rummet snurrade…

Jag måste vara blind, hittar den inte.

Den ligger under artiklar.
Här kommer länken: http://healing.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=b90d6051-428c-4599-8b72-dc983821fff5
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

#6 Tack.
Men om man vill använda händerna då. Lägger man bägge händerna på chakrorna eller ska man hålla händerna en bit ifrån?? Om man då känner energi/värme är dom i blans då??

#7 Värme brukar indikera mycket energi i området, t ex blockeringar eller att området är mycket aktivt. Solar plexus exempelvis, det Chakra är kopplat till matsmältning bland annat och om du nyligen ätit torde det chakrat var extra aktivt. Navelchakrat kan kännas varmt vid PMS och mens. Men chakran kan också vara överaktiva p g a blockeringar i det chakrat eller andra chakran.
Kyla brukar indikera brist på energi i det området.
Jag själv arbetar med kristallhealing, men känner även av energi med mina händer som är väldigt känsliga. Jag brukar hålla dem ovanför kroppen, kanske en handsbredd ovanför. Luften ovanför chakrat kan kännas "tät", som att det är lite trögt att föra handen genom den. Ibland känns den varmare än omliggande luft, ibland kallare.
Jag rekommenderar att du läser litteratur om chakran innan du börjar arbeta med dem, så att du förstår varje Chakra och hur det fungerar.
Värt att nämna tycker jag är att vanligen balanserar chakran sig själva. Det är p g a vår märkliga livsstil i nutiden som kroppen inte alltid mäktar med att balansera sig själv (stress, dålig kost, för lite sömn, strida strömmar av sinnesintryck, trasiga relationer till andra människor osv). Jag använder visualisering (för mig själv), Kristaller & pendlar (för klienter) för att balansera chakran. Dock kommer bara problemen att återkomma, så länge man inte förändrar sina tankemönster och sin livsstil, på samma sätt som muskelspänningar kommer tillbaka hur mycket du än masserar så länge du inte gör något åt orsaken till spänningarna. Chakrabalansering i kombination med att man tar ansvar för sitt liv och gör mer medvetna val, kan ge större välbefinnande.
Lycka till! :)

Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Balansera upp baschakrat med kronchakrat, magchakrat med pannchakrat, halscharkat med solarplexus..samt både händerna balanseras på hjärtat..
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Idag fick jag chakrabalansering men hon gjorde bara på solarplexus och kronchakrat för att hon ville öppna upp mig mera.
Visst kan jag ha en hand på kronchakrat hela tiden medans den andra handen flyttas neråt till dom andra chakran?? Då balanserar jag väl upp mina chakror?
Haha läste inte alla inlägg, detta står redan skrivit
Jag läste också det tidigare men jag har hört något med detta också. Eller kanske det är en healing man gör så på.
Har faktiskt aldrig hört eller läst detta, men ska inte säga att det inte är så, men när jag gör en heallingbehandling gör jag oxå en chakrabalansering om så behövs, det är ju healing det oxå
Får se om någon annan kanske oxå lärt sig som du..:)
tack för tipset
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
Nu kommer en dum fråga, kan man göra chakrabalansering på distans??
japp det kan man!
lejon1, Här är en om chakrabalansering som efterfrågades.
Det ligger en länk #6 inlägget, läs den så kanske du får svar.
Lycka till, kram