Att sända eller ge healing..
Nu undrar jag över något.. Många som sänder eller ger healing får till sig mkt under tiden som healingen ges.. När jag sänder eller ger healing så fokuserar jag på själva healingen, flödet i sig, inte på att jag ska få till mig massa bilder, känslor osv..
Däremot förstår jag när man jobbar med en klient att hjälpa lösa upp blockeringar, känna av olika symptom osv.. Jag antar att det är lättare att hjälpa klienten då man läser av?
På sätt o vis tar det ju mer energi att läsa av under en healingsession, men är det ett krav som healer att läsa av eller kommer allt bara spontant? Jag får inte till mig något om jag inte öppnar mig för det då jag endast fokuserar på att healingen ska flöda, jag låter det bli som det bli, naturligt..
Jag är inte sådan heller som visualiserar, utan jag sitter eller står i lugn o ro och följer med i flödet, det är en härlig känsla.. Så därför känner jag att det kan bli för mkt att både visualisera och hänga med i själva healingen samtidigt eller är det en vanesak?
Jag hoppas det inte blir rörigt att läsa nu, vill bara ha mer klart för mig hur det fungerar eftersom jag vill lära mig..
Jag har länge velat gå en kurs igen, så jag hoppas att jag någon gång i höst får råd till det och då vet jag för vem isåfall :-)

Tjoohooooo!! *s*
Jodu Soffe…Jag tror det där beror på hur vi är..
Jag ser och upplever oftast väldigt mycket när jag healar,,,När jag började så tyckte jag att det var Så spännande !!!
Och man blev ofta bekräftad av klienterna att det man fick in stämde!
Men …Som du själv nämner…Detta tar Väldigt mycket energi och är inte Syftet.
Så numera ignorerar jag "biprodukten" om den inte är Viktig För personens Välmående!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Ja jag upplever oxå ibland när jag har ger healing, men då för att jag känt in personen, men på distans blir det mindre upplevelser..
Jag är också sådan att jag bara kan låta energierna flöda utan att läsa av. Men som sagt jag läser av där det behövs och jag tillåts. Men jag känner också att det krävs mer av mig att göra en avläsning och jobba med blockeringar än när jag bara sänder iväg och låter andra styra åt mig.
#3 Tack för bra svar Karin :-) Jag tänker som så att det man får till sig kommer väl inte bara från en klar himmel om man inte har det i tanken att man är öppen för att se och känna av.. Fokuserar man bara på energin så har man mer det med sig, men det hindrar ju iofs inte från att bilder och känslor kommer till en..
Healing ska väl va så lätt som möjligt att ge utan krusiduller inblandat..
När man använder healing som själv söker sej dit den ska,så borde det egentligen inte vara nödvändigt för helandets skull att läsa av. Sen kan det ju vara så att man får in olika saker av sej själv,utan att man går in för att läsa av. I början fick jag in väldigt mycket känslor från den jag gav healing,men jag mådde så dåligt då av att få in mycket ångest och alltid känna när folk mår dåligt omkring mej. Så jag har nog stängt mycket av det omedvetet, jag får inte in lika starka saker längre men kan känna av endel symptom och känslor ibland.Skulle vilja ha tillbaka det jag stängde av omedvetet nu,men vet inte om det är något jag kan påverka själv.
Jag är inte heller säker på att det är helande för alla människor att höra allt,vissa kanske kan bli skrämda eller inte är mogna för att ta del av allt. Men alla har ju olika sätt att hela på,tycker att man ska göra på det sätt som man tycker känns bäst. Jag fokuserar oxå hellre på energin än att gå in för att försöka läsa av medvetet,det som kommer får i så fall komma av sej själv.
~ mayolica ~
Intressant mayolica.. För mig som är en väldigt känslig människa som lätt känner av energier o så, gör inte det på samma sätt när jag ger healing, vad är skillnaden kan man undra då..
Hej Soffe! Kom ihåg att det är bra precis som det är, det låter väl utmärkt att du bara ÄR i flödet i lugn och ro och det känns bra! Det finns inget som säger att det är bättre att läsa av en massa, inget som säger att healingen "måste" upplevas på ett visst sätt, inget som är "finare" än något annat - all healing är just healing och ingen liknar den andra. Den ena behandlingen är inte den andra lik från gång till gång heller….
Fortsätt som du gör och känn inte något tvång att det måste vara på något visst sätt….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#7 Tack Magi-cat! Fint skrivet och det känns sant oxå :-)

Jag får till mig väldigt mycket när jag ger eller skickar healing. Det vidarebefordrar jag till min klient precis som jag får informationen och känner därför inte att det tar mer kraft av mig än när jag väljer att "bara" ge eller skicka. Självklart skickar jag ibland utan att känna efter men då behöver jag bestämma i förväg att jag bara ska skicka.
Jag är också väldigt känslig och känner även av energier i rum och från saker om jag inte medvetet stänger ner. Dock tycker inte jag om att gå omkring nedstängd hela tiden så därför får jag till mig en massa känslor, bilder och tankar. Det här var jobbigare i början innan man lärt sig vad som tillhörde mig och vad som kom till mig utifrån. Men visst är det spännande att vi alla kan känna så mycket.
#0 Det är inget krav! Man måste inte känna in el ta emot grejer för att vara en bra healer trots att många vill tro det.
Varför ska man känna så mycket när man bara är en kanal, snacka om att ta på sig ett ansvar och att leka gud. Jag tror ingen människa har en sådan kapacitet att den kan känna vad som är bäst för en annan människa att det är blockering här o där som ska tas bort el fyllas på, det där tror jag bottnar i stort ego bara..
Därför passade Reconnective healing mig som handen i hansken för där görs inga ritualer el inblandning av att känna hit och dit, man slipper ansvar och energin går dit den ska, vilket jag tror all healing gör och borde få göra oavsett frekvens.
Själv bestämmer jag mig baraför att inget känna, jag vill bara vara en kanal och då blir jag det, det funkar för mig.
#10 det är inget egotrippat i att ha utvecklat förmågan att se var blockeringar sitter. Vi har alla olika förmågor som utvecklas och att se blockeringar var inget jag önskat eller ens trott varit möjligt men jag ser och jag åtgärdar. Du är väldigt för reconnectiv, andra för reiki och predikar starkt för det. Men ödmjukheten att förstå att andra sätt finns att heala måste finnas. För dig passar ditt arbetssätt bra och för andra finna andra arbetssätt.
Jag behöver bara fokusera mig på behandlingen(jobbar med ks-terapi och inte healing), efter hand så kommer det upp bilder och symboler som är viktigt för just den här personen just nu. Har aldrig upplevt att det har tagit energi av mig. Informationen flödar på samma sätt som behandlingen gör kan man säga. Funkar likadant när jag ber om färger.
#11 Självklart förstår jag att det finns många sätt att heala och inget sätt är fel om. Det är inte det jag säger.
Jag pratar om stort ansvar.
Jag ser det som "vad vet vi människor", vi är ju endast människor och frågan är om vi kan veta vad som är bäst för någon.
Vad händer t ex om vi tar bort det och det el fyller på här och där.
Många blir ju väldigt dåliga av healing med inte att förglömma, men då sägs det i de flesta kretsar att det är "utrensning".
Något jag aldrig trott på för ibland kommer mycket upp till ytan som en person kanske inte kan stukturera upp, då blir det som att röra i grytan endast och är en person t ex utbränd då har den många gånger inte kraft nog att ta hand om all den energi den fått och blir sänkt i stället och det inte medvetet av healern förståss för den handlar ju i god tro att den gör rätt för det känns rätt för denna.
Det finns olika sorters människor och olika sorters healing, tur är väl det. Ibland kan t o m en metod till vara ett kompliment som kurator, beroende på så klart hur man blir dålig.
Det pratas sällan om sånt så de flesta tror att alla healing är den samma och passar alla.

#13. "Att känna och få till sig något" eller "att känna och få till sig något SAMT gå in och plocka bort eller ladda" är väldigt stor skillnad för mig.
När jag säger att jag får till mig saker så berättar jag de bilder och blockeringar jag får till mig för min klient och så får han/hon själv bestämma vad som ska göras åt det. Det är inte min sak att leka gud. Alla vet själva vad som är bäst för dom. Jag upplever att bilderna och känslorna jag får till mig är ytterligare en hjälp för min klient att hitta vägar att må bra.
Ska man riktigt hårddra det kan man ju undra om man ska ge första hjälpen om man kommer till en olycksplats. Det kan ju vara ett väldigt stort ansvar att försöka hjälpa någon som varit med om en trafikolycka att överleva. Gör jag fel då om jag ger första hjälpen eller är det bättre att bara åka förbi? Eftersom jag själv skulle vilja ha all hjälp jag kan få om jag varit med om en olycka så känns det viktigt för mig att hjälpa andra om jag kan. Jag vet att det här är en svår fråga som brukar komma upp på nästan alla kurser man går på. Tror att man behöver hitta sitt eget svar på den. Jag mår i alla fall bäst, och kan göra mest nytta, när jag även tillåter mig själv att känna och se saker.
Hej Soffe!
#4 Fokuserar man bara på energin så har man mer det med sig, men det hindrar ju iofs inte från att bilder och känslor kommer till en.. Healing ska väl va så lätt som möjligt att ge utan krusiduller inblandat..
Håller med dig här (men vi är ju olika och får till oss olika metoder)
Jag har ju gått några kurser, men känner att jag bara är en kanal. Jag öppnar mig och låter allt komma, lägger händerna där jag känner intuitivt.
Tänker att allt har en mening om en person känner att hon/han ska komma till just mig så blir det rätt.
Jag ger det just den personen behöver, jag har lärt mig känna tillit till att allt blir rätt, kommer det budskap så förmedlar jag det.
Jag överlämnar till Universum och ber även Änglarna om hjälp.
Sen brukar jag tänka att jag får energi samtidgt som jag ger. Tror att det mycket är tanken som styr, känner att jag bara förmedlar energi, ger inte av min.
Jag har också den uppfattningen att allt ska vara enkelt, inte krångla till med att planera.
Det är att följa flödet.
Kram Anne
#15 Tack för ett fint svar :-) Kram