OT. Vad äter Ni idag
Brukar ni äta något speciellt på nationaldagen
Var rädda om varandra
Till lunch blev jag bjuden på matjessill med tillbehör och smält smör ovanpå till efterätt blev det glass med jordgubbar.
Idag blev det grillad fläskfile med kroketter. Sen blir det jorsgubbar med grädde och glass :)
Det ska bli kyckling med grönsaker i ugn. Mycket smarrigt.
Jordgubbar ska det stå
hahaha
Fisk, potatis, hemgjort skagenröra.
Här blev det nypotatis med kassler och ett salladsfat med sparris, majs, sallad, smörfrästa champinjoner körsbärstomater, sen hade vi en sås av creme fraiche som jag rörde ner chilisås i. Under matchen blir det chips jordgubbar och glass om vi blir sugna
Var rädda om varandra
som tur är har jag färdiga matlådor i frysen,det är bra att ta fram när man är lat eller har bråttomt.
så i dag blev det kålpudding.
till kvällen blev det en tallrik,flingor o mjölk.blir inte så ofta man lagar något extra när man är ensam.
oh kålpudding vad gott
Var rädda om varandra
Är bortbjuden,så jag får väl se vad som bjuds på.

I går blev det fuskgrillat (ugnen) fläskkarré med färskpotatis o vitlökssmör med jordgubbar till efterrätt i dag ska jag steka upp potatisen som blev över och ta stekt ägg till tror jag.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Vi var på studentmiddag igår och blev bjuden på rostbiff, tjälaknul och hemlagad potatissallad - supergod, till efterrätt smarriga tårtor.
Efteråt var vi bjuden till en annan fest, och där fick vi dela upp oss i lag o tävla. Bl a då fick varje lag göra en tårta till kaffet, det var väldigt roligt, våran var ju såklart bäst (tyckte vi), men på andra plats kom vi.