Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 3638 ggr
Volito
0

Reconnective healing

Jag gjorde det! Igår var jag på den healing. Kanske jag var inte av de som upplever nåt välgigt starkt och vad är det som som jag "fick" är för tidigt att fatta men: på väg hem jag kännde mig så anormt överlyckligt att nästan grät av lyckan!

Samt kan inte fatta skall behövas andra, tredje gång eller ej.

I mars Eric Pearl kommer till Sverige och den 17/3 jag skall gå på föreläsning. Spännande!

cillaj
0

Hej!

Jag kan inte mycket om den sortens healing, men är glad att du har haft en fin upplevelse, för det hade du förmodligen eftersom du nästan grät av lycka.

Korsett är bra på att förklara, för hon utför den healinge.

Hoppas du får bättre feedback än min.

Kram cilla.

korseett
0

hej! nej jag utför inte den healingen men det ska finnas iallafall en här på forumet som gör det men kan inte komma på vem just nu.

Härligt att du fick en sådan underbar upplevelse Volito! Jag har sett i tidningen Hälsa att de gör reklam för Eric Pearl nu men jag kan inte komma iväg tyvärr. Kanske dags att läsa boken istället så man får veta mera om ämnet. Å andra sidan har vi både artiklar och vanliga trådar om reconnective healing.

/Karin

Indiania
0

#0 Det kan jag tänka mig var en skön upplevelse!!! Är väldigt intresserad av Reconnective healing efter ha läst Eric Pearls bok.

Vad spännande att vara med på hans föreläsning, vill gärna få ett pm från dig efter du varit på hans föredrag!

Kram och Lycka till Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Volito
0

Det låvar jag: att berätta om hur det är at leva efter healing vad skall ändras i min liv, skall jag känna att gå pa andra och/eller tredje healing)… osv

och klart vad skall komma fram på föreläsningen.

cillaj
0

Hoppsan! Ursäkta Korsett, hade för mig att du kunde den healingen.

Kram cilla.

Indiania
0

#4 Tack! Flört

Dinengel
0

Jag har fått  den gåva 2002 men viste inte vad den hete sen har jag börjat läsa i höstas och hitatt namnet reconnective healing och har läst Eric Pearls bok.

Mina händer har blivit mycket torra men jag anväder Reikhealing ocskå.

Det är bra healingsmetod och har hjälpt många.

jag ska gå på Eric Pearls föreläsning när han kommer till Skåne.

Kram Dinengel

lapri
0

Har också fått den healingen och den fick hela världen att vända tillbaka till det som jag trodde på innan jag hade min traumatiska höst (2008).

Jag fick distanshealing två ggr på en vecka och det räckte.

Nu har jag tagit tillbaka min häst, jag är lika energifylld som innan (traumat) men starkare, mer säker och mer sann.

Jag litar mer på mig själv.

Rekommenderas varmt till den som känner att han/hon behöver healing!

lapri   Skrattande

[asamaria]
0

Härligt att du mår bättre lapriGlad

Kram Åsa

carip
0

Om du behöver fler ggr kan bara du avgöra. Har du pågående problem, obalanser så rekommenderar jag att du går 3 ggr.

Eric Pearl rekommenderar 1-3 täta besök och sedan inget mer om inget nytt dyker upp. Det är ingen metod där du går på regelbundna besök utan har du fått din healing så fortsätter ju den även efter besöken.

Har du sedan gjort dina Reconnective Healingbesök och känner att du vill gå vidare kan du göra Reconnection (åerkoppling). Då återkopplas du till universum och blir den du var satt att bli. Många upplever väldigt starka saker under både healing men ännu mer under Reconnection. Jag själv hade en underbar resa ut i rymden ungefär som en nära-döden-upplevelse. Men andra känner bara ett stort lugn eller en underbar lycka och massor med energi. Du gör Reconnection en gång i livet och innefattar 2 behandlingar med minst 24 tim och högst 72 tim emellan.

Om du vill kan du läsa mer på  Min hemsida

Har du fler frågor - hör av dig jag berättar gärna mera.

lapri
0

Jag kände aldrig någon lyckokänsla eller något speciellt utöver vilken healing som helst. Däremot har jag fått healing på distans som känts mer vad gäller värme som flyttas genom kroppen.

Jag har inte känt någon direkt lyckokänsla efter heller, det var bara det att allt de som var innan traumat, återvände.

Jag har fortfarande ett jävla pussel att lägga och de känns ofta oöverstigligt.

Jag är så förbannat trött på att alltid alltid alltid stå ensam och klara av allt, allt allt ensam. Gråter

lapri

ylvak
0

Nån som varit på någon av föredragen och kan berätta ? Jag har just läst boken och den dagen jag googlade på Eric Pearl upptäckte jag att han höll sin föreläsning i GBG(min närmasta ort) men hade redan förhinder tyvärr.

Vill gärna lyssna på andra som var där eller i Malmö.

mayolica
0

Det hade verkligen varit intressant att gå på föredraget,men jag antar att det inte är på svenska. ska försöka få tag i boken eftersom jag har hört så mycket om den healingen.

Skulle vara spännande att få möjlighet att prova healingen,jag funderar på hur skilnaden skulle kännas mellan den och tex reiki.

Jag har haft väldigt starka upplevelser och fått lyckorus av reiki,tex när jag fickmin första initiering på distans så fick jag en ordentlig energi-kick. Men jag vet att det oxå är mycket individuellt,har hört vissa som inte upplevt något särskilt alls.

~ mayolica ~

Indiania
0

#13 Kan tala om för dig att när jag läste boken blev jag väldigt varm om händerna men det kan jag bli när jag läser andra kraftfulla böcker också.

Har läst boken en gång men man rekommenderas att läsa den 2-3 ggr så det blir nog att jag läser den snart igen.

Volito
1

Ja, föredraget var på engelska men han pratar tydligt. I grund han (Pearl) berättade samma sak som i bok. Som människa- simpatiskt, skojar mycket osv. Det var värd att gå dit.  

#14 det inte alltid behövs läsa bok 2-3 gånger. Jag läste 1 och var på healing men min arbetskamrat bara läste bok och bara 1 gång och allt fungerar… Jag tror att de exra gånger behövs för människor som inte har varit intreserade om healing, andlighet, personligt utväckling, ny age osv - inget sånt… som känner inte till någonting som hänger ihop från alla områden…

Ja, han visade bra exempel hur funkar det med energin: om någon tar en grej (vad som hellst) och flyttar den på bordet fram, efter höger, venster…. När man har sett hur det görs, han kan göra det själv lika skickligt. Om man skall gå och lära flytta den grejen år efter år: han kan inte uppnå högre eller betre nivå: han är en Mästare från första försök…. pga det är lika änkelt som gå, andas osv… Måste bara vaga för första gång…

Indiania
0

# 15 Det är upp till var och en att följa rek. som står i boken och har inget att göra med hur långt man kommit andligt men det kan förstärka att läsa boken två ggr.Jag har gått både personlig utveckling och olika healingkurser men man kan vara ödmjuk för det……………

Volito
0

#16 jag menade ingenting illa. ville bara berätta att Pearl försökte visa: behövs inget långt lärotid, specifiska tekniker osv (som inom andra healing)- räcker med det lilla…

Viktigaste: vara nyficken, lekfull barn som vagar säga: Jag vet inte.

klarabella
0

#13 Anta inte så mycket Skrattande
Han pratade engelska men det fanns hörlurar med svensk tolkning att låna och kommer vara så i april 2010 med.

klarabella
0

Volito: Vad var det du inte kunde fatta med att du ska behöva fler gånger? För att du kände dig spåass bra el hur menade du?

Det kan räcka med en healingsession, det känner du själv, men har man specifika problem så rekommenderar Eric 1 - 3 healingsessioner, men valet är helt och hållet ditt.

Volito
0

Nej. Jag menade att det ite alls behövs läsa bok 3 gånger (som rekomenderas för visa i slutet av det). Min kolega läste den 1 gång och kan ge healing lika efektivt som helare med betyg efter kurs.

Jag var på en healing och i slut av mars gjorde reconnection.

Inga supermirakel inom mitt liv kan inte medela till nu men efter det jag fick massa olika "simptomer" som ingen inte kunde tyda.l Efter par vecker i andlig utväckling kom artikel "simptomer vid andlig utväckling" och jag fick massa förklarningar (stämde 3/4 del  bara i superkort tid). Klart att det finns massa småändringar i livet men människa vänjer sig så snabt. Kan bara säga att allt som ändrats är bara bätre och jag aldrig skall kunna vara som förr!

klarabella
0

#20 Ok, då förstår jag hur du menade.
Jag tror också att det kan vara individuellt det där, men det där med tre "ska vara lite "magiskt" numrologiskt att man befäster saker tredje gången om jag förstått det rätt.

Vad var det för symtom du menar att du fått efter the reconnection?

Volito
0

Jag kan inte beskriva allting men det var från energiflöden till depretion och utslag i ansisktet… Hitta den artikeln!- den var mycket intressant.

korseett
0

finns i läsvärt spalten den artikeln om utrensingar

klarabella
0

Då ska jag leta Glad

carip
0

#20#

Att läsa boken mer än en gång har inget med hur bra du kan heala. Men jag har läst den 6 ggr nu och det händer nya saker i kroppen varje gång. Jag är nu känsligare för healingkraften - men det innebär inte att den är starkare för det. Jag läser nu den engelska boken (för att få in rätt ord inför nästa certifiering)