Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 741 ggr
sven-g
0

Beställd Healing

Jag har liksom svårt att heala på beställning. Om det ska fungera för mig, måste jag få känsla och hjälp från andevärden. Hur beter ni er som tar betalt för detta som jag anser är en gåva från andevärden, jag skulle ha mycket svårt med detta. Fungerar denna gåva på beställning? Jag själv måste få en ingivelse att just den kan jag hjälpa, samt säga någon lögn när jag vet att det inte hjälper, om någon frågar mig, När jag vet att det hjälper blir jag helt varm, i händerna. Om jag skulle sälja en vara och inte veta om jag kan leverera den. Finner jag det omöjligt att gå ut med det, jag vill vara ärlig, detta skulle tvinga mej till lögn, för att inte skada. Hur funkar ni i detta.

korseett
0

Hej!

Vi diskuterar inte prissättning på healing på den här sajten för det är bannlyst. Det är för många forum som har gått åt skogen pga av att  den enskilde healerns ställning i ärendet inte har respekterats utan det slutar i smutskastning och pajkastning. DET är inte andlig utveckling. Man kanske inte kan förstå alltid men man ska visa respekt för var och ens ställningstagande. Somliga av oss har det som yrke. Tyvärr lever vi i ekonomins tidsålder och alla behöver få ihop till sitt dagliga bröd på bordet på nåt vis.

Gåvor finns det många som får som tex musikaliska genier, räknenissar som är helt fantastiska i sitt utövande och hantverkare som är otroliga i sitt kunnande, vänner som är lyhörda i sitt lyssnande på andra och som plockar fram det fina i en. Väldigt många har dessa gåvor med från födseln och som präglats under hela barndomen. Vi har alla fått gåvor- det gäller bara att finna dom och förvalta dom. Ingen går lottlös och alla behövs.

Men till din fundering om healing på beställning. Oavsett situation så är det sällan det är något problem med att skicka healing som du säger på beställning. Det handlar om träning. Jag är också så att jag kopplas på om det är någon i min närhet som är i stort behov av healing och som vill motta det. Men jag har inga problem med att sätta upp tider och jobba med klienter. Vi får inte glömma att healing är en behandlingsmetod.

Att bli varm i händerna är inte en garanti för att du healar. Ibland kan det inte kännas ett dugg för vare sig healern eller mottagaren men likfullt sker en förändring. Jag blir sällan extra varm i händerna, jag är alltid varm. Däremot kan jag många gånger känna som sockerdricka i huden men för det mesta "ser" jag personen som jag healar framför mig och jobbar med den bilden.

Du ska göra som du känner är rätt för dig för det är rätt väg för DIG att gå. Känn efter innerst inne och var öppen och mottaglig. Allt är inte svart eller vitt utan begrunda båda aspekter innan du går vidare i ställningstaganden.

Vill du träna att skicka på beställning och få feedback får du gärna göra det här på sajten. Bara vi vet vem du är, dvs du har en presentation på din sajt( vilket du har) och att du berättar lite mer i den eventuella tråden vilken healing du använder dig av. Det erbjudandet gäller alla för den delen.

sven-g
0

Detta var inte ett menat som ett påhopp på dom som försöker leva på detta. Utan en fundering och förklaring hur jag själv funkar. Jag menar att själv har jag inte förmågan att ta fram det på beställning. Jag har försökt i de fall, då har jag varit ärlig och sagt det fungerar inte, för mig. Men hur beter man sig, jag är själv utbildad i detta, men aldrig förstått det jag inte känner eller ser. Jag är ingen avstånds healer, utan auora skanner, med auora healing och direkt beröring. Avstånds healing känner jag ej kontakt på oavsett om det så gäller tre meter. Eller är det som jag håller på med något annat än healing. Andevärden både ser jag och känner, auoran ser jag och känner, därför tror jag på detta. Så jag vet att det går att heala för det syns och känns i auoran.

korseett
0

Nej jag tog det inte som något påhopp utan bara förtydligade regeln och egentligen mest för de som kommer efter och skriver och som kan "gå igång"Flört.

Du jobbar alltså med auran. Jag själv har inte lärt mig att se auran utan det jag ser är energikroppen som människan befinner sig. Alltså den är ju även i människan. Jag kan däremot inte se andevärlden och bara känna vid enstaka tillfällen och då är det något speciellt.

Kanske är det så att det inte är meningen för dig att jobba på avstånd utan det är meningen att du ska beröra alla dessa människor som kommer i din väg? Det tycker jag är en väldigt fin gåva. Du är i behov av den "synliga" bekräftelsen för att förstå att det fungerar. Kanske det kommer till dig en dag, kanske inte.

Jag tycker att du är kanon som är ärlig- fortsätt med det.

Hoppas att någon mer härinne kan ge sina åsikter på det hela.

korseett
0

Jag kan lära mig att skriva ödmjukare ser jag till nästa gång- förstår om det ser ut som jag är ilsk i första stycket i inlägg#1. Det är jag inteGlad

cillaj
0

Jag förstår inte hur du menar med att ge på beställning.

En aktiverad healer kan aldrig stänga av sin energi, inte i Reiki iallafall.

Att jag kan stänga ner mig själv, är ju en sak, men energin finns alltid där, hur jag än gör.

Så, tänk inte så mycket, utan förlita dig på att det går, så går det, för det gör det, du bestämmer inte vart energin ska gå egentligen, vi är bara redskap.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Qamilla
0

Hej, Jag jobbar med healing (kristall och Reiki mest) och när jag ska ge healing till någon som betalt för det så är det som att trycka på en strömbrytare. Jag sätter eller lägger mig ner (när jag ger på distans) och öppnar upp mig inför energin och börjar sända. Jag har inte än haft problem med att den inte "kommit igång" när jag tryckt på startknappen och jag har jobbat med det här i drygt 15 år.

Vill du ta betalt av de som du healar men tvivlar på att din energi kommer igång så kanske du kan säga det till dom innan dom betalar. Råkar det då bli så att din energi uteblir när du ska heala dom får du väl boka en ny tid eller betala tillbaka pengarna. På så sätt så har du ju inte "lurat" någon. Det kan ju också vara att ju mer du övar dessto lättare har du att slå på och av bara genom din vilja. Lycka till.

sven-g
0

Jag har försökt att göra på avstånd och andra sätt. Men det enda måttet på om jag med hjälp av dom lyckats är genom auora förändring, dvs normalisering av auora. Där fel finns är avvikelse i auora, både på djur och folk. När jag healar och jag känner flöde blir auoran normal, vilket jag känner efter, om inte fortsätter jag tills flöde upphört. Och ibland när jag ber om ljus kommer inget och då vet jag att, endera har jag inte tilllåtelse eller går felet inte att heala. Och det är inte så lätt att säga om någon vill ha hjälp, skadar mer än hjälper

stina63
0

* 0 Så kan jag också känna de sven., För jag känner bara att just den personen behöver healing och frågar då om hon/han vill ha inom vänskapskretsen.  Och då räcker det att jag tänker på de så blir mina händer väldigt hetta och varma.

tarotlasse
0

Att ta betalt är upp till var och en tycker jag.

Sedan reagerar jag på att du inte ger helaing om händerna är kalla.

För där så vet jag att healing är både kyla och värme beroende på vad för hjälp klienten behöver.

Samma sak om du går till en massör eller sjuk gymnast vissa skador behandlas med värme andra med kyla.

Samma sak med healing ena stunnden kan kan skicka kyla andra stunden värme helt beroende på vad klienten behöver.

Vet även healer som enbar jobbar med kyla ngn av dom bästa healingbehandlingar jag fått  var av en healer som enbart gav kyla.

Så både kyla och värme är lika effektiva arbets sätt när det gäller healing.

Så även om dina händer blir kalla så ge healingen för det är vad klienten behöver.

Lasse

Qamilla
0

Ehhh, såg att mitt inlägg lät en aning konstigt. Självklart så "kör healing-energin igång" oavsett om någon betalt eller inte. Bestämmer jag mig för att skicka healing så trycker jag på on-knappen och så är energin påslagen. Flört

Jag föreslår ändå att du övar mer och lär dig att lita på att du alltid kan ge healing när du vill göra det, oavsett om du tar betalt eller inte.

Aura healing är inte annorlunda än någon annan healing-metod. Bestäm dig för att ljuset ska komma (och tvivla inte) så kommer ljuset. Jag lovar.

sven-g
0

#9 Jag brukar börja med att få ljus, det är när inte det kommer som jag antar inte jag kan hjälpa.

Qamilla
0

#11. Jag föreslår ändå att nästa gång du inte får ljuset så bestämmer du dig ändå att du visst kan heala den personen. Jag är övertygad om att du visst kan heala ändå. När jag var ny inom healing så undrade jag också hur jag kunde vara säker på att healingen kom fram, var rätt, stark nog osv. Sen fick jag lära mig att dit mina tankar går, går även energin. Så som du bestämmer att det ska vara, så blir det.

Alla som vill kan hjälpa/heala. Att ta upp sitt barn i knät och trösta eller att blåsa när ett barn slagit sig är också en form av healing. Prova att ge någon av dina vänner healing och bestäm dig själv för att det kommer att bli kanon så ska du se att det fungerar.

Det finns många böcker om hur man använder sina tankar till olika saker. Köp en sådan bok och läs så tror jag du blir mer övertygad. Lycka till.