Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 3174 ggr
JMax
0

Kan man ge healing...

Kan man ge healing till en person som inte bett om det? Som varken sagt bu eller bä eller är tillfrågad, kanske inte ens vet vad det är? Helt ovetandes alltså och det gäller en vuxen person. Distanshealing.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

korseett
0

visst kan man ge men jag tycker inte att det är rätt att ge det utan tillåtelse. Däremot så kan man be om att hjälp kommer den till godo och önska personen läkning och bättring. Mer som en bön alltså.

mayolica
0

Det finns så många olika synpunkter på om det är rätt eller fel att ge healing till någon som inte vet om det,men det går och det är något man måste ta ställning till själv om det känns etiskt och moraliskt riktigt. Det finns ju inga skrivna lagar som talar om vad man får göra och inte får göra. Det skulle nog vara praktiskt omöjligt att kontrollera såna lagar,dom som stiftar lagar tror förmodligen inte ens på healing.

Man får oxå lära sej olika på olika healingkurser. Jag tex har fått lära mej att det är helt ok att ge reiki till folk utan att dom vet,men att det inte är ok att gå in och läsa av folk utan att fråga.

Det är oxå skilnad på vilken healingmetod man använder,reiki är situationsbunden och stärker det bästa möjliga i varja situation.Så man styr inte energin själv eller vad som ska hända.Det blir mer som att man önskar någon det bästa,och ger energi till att stärka det.

Om man ska använda lite mer avanserade healingformer,eller tona in och läsa av en person medvetet så kan man nog tycka att det är lämpligast att komma överens med den som ska få healing.

~ mayolica ~

Wargmane
0

I all enkelhet…att tänka villkorslös kärlek till människor kan aldrig skada!

Och kan aldrig vara otillåtet..

Skulle just se ut det om man drog på sig "bad karma" för att man skickar healing till Moder Jord , som ju omfattar även Jag,Du,Ni,Vi…

Det är just vad healing är!

Sen finns det ju etiska regler som säger att man inte får ge behandlingar på distans, utan att personen vet…Men det är en annan sak!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

cillaj
0

Kan bara hålla med Wargis, att ge kärlek, men att Distansheala någon utan medgivande är lite riskfyllt, då kraften går så starkt direkt till personen, han/hon kan få en chock av upplevelsen och har då ingen feedback på vad som händer.

Det är nog i det syftet som man inte ska dlege utan att förvarna.

Annars är det aldrig fel att ge healing.

mayolica
1

#0 Om man känner innom sej att det känns rätt att ge healing i en viss situation så tror jag inte att det är fel,det är lite svårt att generalisera när man inte är insatt i vad det handlar om.

~ mayolica ~

Qamilla
0

När jag gick en av mina healingkurser så fick vi lära oss ett sätt att skicka healing till människor utan deras vetskap som jag tycker är ok. Du visualiserar en kartong. Skickar healingen in till kartongen och sedan när du är klar så visualiserar du att du tejpar igen den och skickar den på posten till personen som du vill skicka healingen till. Sedan är det upp till mottagaren att "gå till posten" och hämta ut paketet/healingen om han vill ha den.

Personens övre jag kommer att veta om healingen och få personen att "ta emot" healingen om det är för den personens bästa.

Mads
0

Man kan väl också sända ut till universum att sedan utdela till de som behöver det ?

Amor Vincit Omnia

JMax
0

Tack för era svar! Då förstår jag lite mer.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

tarotlasse
0

Healingen fungerar lika bra om klienten inte vet om det

Men inget jag rekomenderar utan ngt som Man ska låta bli.

För du kan bli väldigt påverkad av healingen och kör du då bil jobbar med eller jobbar med ngn maskin eller liknande kan det rent ut sagt bli farligt.

Mina healing klienter brukar somna när dom får healing även dom som får distans healing så inte alls bra om dom inte vet om innan om dom ska få healingen.

Hörde i ett annat forum en kvinna som berättade om att hon blev otroligt yr  (inget ovanligt vid healing)  när hon körde bil och höll på att köra av vägen.

Hon fick stanna för att hon var så yr och vila en stund.

Efter en stund ringde hennes väninna och frågade om hon märkt av healingen.

Så ge absolut inte healing till ngn som inte vet om det.

Lasse

Mads
0

# 9 Fast jag tror inte alla påverkas av healing. Jag har bara kännt av det en gång av flera jag fått på distans. Är det då jag som är speciell som inte känner av något eller är det helt enkelt så att många tror de kan heala men faktiskt inte kan. ?

Amor Vincit Omnia

mayolica
0

#10 Visst är det individuellt hur man påverkas,det kan oxå kännas olika vid olika tillfällen och med olika healingformer.Olika personer brukar oxå kunna vara olika mottagliga,så det har inte bara med den som ger att göra.

För mej brukar det oxå vara så att om jag ligger och slappnar av och är beredd att ta emot healing,då brukar det kännas väldigt starkt med energin.Men om jag är upptagen med något som kräver koncentration så brukar jag känna så,iställe kommer energin senare när jag slappnar av.

För mej låter det konstigt att healing skulle vara farligt.

~ mayolica ~

Mads
0

# 11 Jag tycker också det låter konstigt att healing skulle vara farligt. Jag sänder mer eller mindre varje kväll ljus, kärlek och energi till de jag känner kan behäva det i min närhet och visst det är kanske inte samma sak som healing men en tanke i ren osjälvisk form med grund av kärlek kan väl aldrig vara fel att sända ?

Amor Vincit Omnia

korseett
0

det är inte healingen som är farlig som åsyftas utan biverkningarna av healingen. Yrsel och hjärtklappning kan förekomma när man ger och kör man bil eller gör ett arbete som behöver uppmärksamhet och kanske rentav är farligt så är det absolut inte bra att skicka healing utan vetskap.

tarotlasse
0

#11 Healing är inte farligt det kan alldrig skada ngn.

Men man blir påverkad av healing och så man ska vara uppmärksam på detta.

Jag har haft klienter som jag skrev innan sommanar under healingen både under kontakt healing och under distans healing det är absolut inget farligt att somna men skulle man sitta och köra bil eller står och göra en operation så kan det bli farligt.

Har klienter som blir fruktansvärt snurriga  och känner att dom inte kan sätta sig och köra bil efter behandlingen utan dom får vänta ngn timme innan dom känner sig redo att köra.

SÅ inget farligt men i samband med andra göromål så kan det bli farligt.

Så har respekt för det ni sysslar med för det är faktiskt känsliga personer ni jobbar med och  att man blir påverkad av healing borde ju inte vara någon överaskning så helt logiskt.

Lasse

mayolica
0

Javisst har folk som jag har skickat healing till blivit yra eller påverkade på något sätt,men då har healingen varit överenskommen så att dom är beredda på att ta emot.

Jag brukar oxå bli väldigt påverkad av healing,men inte när jag är uppmärksam på annat. Då har jag inte kännt något föräns några timmar senare när jag slappnat av.

Det kan kanske vara lite olika beroende på vilken sorts healing det är,men skickar jag healing till någon som inte vet är det mer som en önskan om allmänt helande. Eller att ge energi till det som är det bästa goda för personen vid just det tillfället.

Men jag kan ju inte låta bli att fundera på om healing kan vara farligt för någon som kör bil mm,så skulle healing kunna användas i ont syfte av terrorister och andra som vill illa för att sätta piloter eller bil/buss-förare ur ballans.

~ mayolica ~

korseett
0

#15 åh tjena! nu är vi terrorister medFörvånadSkrattande

tarotlasse
0

Det hade ju  inte så varit vidare smart att använda sig av healing för detta.

För inte alla gånger personen blir påverkad på det sättet även om den kan bli det.

Så finns nog säkrare sätt för dom att få ner flygplan.

Tråden handlar om när man inte har gjort en överenskomelse om healing och om det är då att skicka healing.

Och av orsakerna som jag skrev om innan om att man kan bli påverkad av healing och då väldigt olämpligt om personen kör bil eller gör ngt annat arbete som kan leda till skada.

Själva healingen är inte farlig det är inte farligt att bli yr och snurrig.

Det är inte farligt att somna har man  bestämt med klienten en tid så är det hur ofarligt som helst och man kan luta sig tillbaka i fåtöljen och ta emot sin healing.

En annan asspekt är att det är oetiskt att gå in och läsa av och rota i ngn annans kropp eller själs liv utan att den personen gett sitt medgivande till detta.

Samma sak som i övrigt Medialt arbete man läser alldrig av ngn om man inte har personens godkännande till detta.

Lasse

cillaj
0

Håller med Lasse, sen är det ju så att man inte vet hur andra fungerar, vi är alla unika varelser och reagerar därefter.

Jag tror att frågan var om man nu ska ge full Distanshealing, vilket är väldigt riktad och i det fallet är det nog inte så bra att göra det utan medgivnde.

Sen att sända ljus och kärlek, är aldrig fel.

allhealing
0

Frågan var alltså… 

Kan man ge healing till en person som inte bett om det? Som varken sagt bu eller bä eller är tillfrågad, kanske inte ens vet vad det är? Helt ovetandes alltså och det gäller en vuxen person. Distanshealing

Så här tänker jag kring detta…

Man ska göra mot andra som man själv önskar bli behandlad.

Om man följer den grundregeln så är i alla fall svaret givet för mig.

Har jag inte bett om det så vill jag inte heller ha det.

Det må finnas miljoner med anledningar till varför jag skulle må bra av att få en healing som jag inte bett om, men dessa anledningar ligger då hos den som vi gen denna healing till mig och som samtidigt tror att det är för mitt eget bästa.

Om jag nu skulle få ta emot denna healing utan att för det första vara medveten om att det var en healing som jag tog emot. Hur ska jag då kunna förstå vad det var som ens hände? Och hur ska jag i längden kunna dra någon lärdom av det jag inte ens vet har inträffat?

Om man ger utan att fråga så är det alltid givaren som borde ta en djupare titt på sig själv.

Varför tror givaren att givaren behöver ge någonting till en person som inte ens bett om att få ta emot en healing?

Vad är det som givaren egentligen utstrålar när givaren tänker så?

Vilket behov är det hos givaren som inte blivit tillfredställt?

Och om givaren slutligen förstår detta, vad är det då som givaren kan lära av detta?

Vad behöver givaren förstå om sig själv som givaren ännu inte förstått när det gäller att fråga om lov?

Vad är det som givaren inte vågar ge till sig själv utan istället väljer att ge bort till någon annan?

Detta är någonting som jag en presumtiv givare borde ta sig en närmre titt på innan man går vidare i sin så nyfunna glädje av att kunna ge. Det är vackert att ge bort, men våga vänta till den som vill ta emot själv ber om det.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

mayolica
0

Nej jag håller med om att det inte känns etiskt riktigt att ge riktad healing,eller läsa av en person utan att fråga som jag skrev förut Men healing kan vara så mycket,det är möjligt att jag missförstod vad som menades för healing som menades eftersom det inte framgick riktigt.

Jag skulle inte ha något emot att någon ger healing till mej utan att fråga,men det skulle kännas kränkande att bli avläst utan att bli tillfrågad. Men allmänt så bör det inte vara fel att sprida helande och önska gott till sina närmaste,det är så mycket negativt och många människor som tänker illa om varandra.Ingen frågar om lov för det,så jag ser inte varför det inte är tillåtet att önska gott och sprida helande.

Önskar man sina närmaste det bästa goda,så är det ju inte så att man lägger några egna värderingar i vad man tror är någons bästa.Skulle man göra det är det mycket troligt att det inte alls blir det bästa goda för någon annan,det kan man omöjligt veta.

~ mayolica ~

tarotlasse
0

#20 Nu pratar du emot dig själv att ge healing är samtidigt att läsa av ngn.

När du ger healing får du även upp information om personens fysiska och mentala hälsa´.

Du kan få till dig väldigt personliga saker till dig när du ger healing till ngn annan.

Kan vara sexuella problem problem i relationen osv som påverkar hälsan.

Ngt som kanske inte personen vill att du ska veta för personen kanske fler problem en ett skadat ben tex som du vet om.

Senast i går när jag gav healing så kom det fram riktigt personliga saker som påverkade personens hälsa.

Men då hade jag medgivande till denna healing även om personen kanske tyckte det var lite genant så stämmde allt i hop.

Hur gulligt och bra som helst att skicka healing till vem som helst Men man måste även ha det ansvaret att det dyker upp saker om personen när du ger helaing.

Så inte alls seriöst och etiskt rätt att ge healing till ngn som inte vet om och gett sitt godkännande till detta.

Lasse

Hoppfull
0

Jag tycker att det är helt fel att skicka healing utan att den man skickar till godkänt det. Man skulle aldrig göra så med andra behandlingar, man ska ha rätt att själv avgöra om man vill få healing eller ej.

Syftet är underordnat respekten för andra indivders integritet anser jag. Inte minst med tanke på det tarotlasse skriver i sitt inlägg här ovan. Jag skulle bli urförbannad om någon gjorde så på mig utan mitt medgivande!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
0

#21 Eftersom vi pratar om helt olika saker är det meningslöst att diskutera mer.

~ mayolica ~

Qamilla
0

#21 Det är inga problem att skicka healing UTAN att känna av personen som mottar healingen. Det gör jag ofta när jag har en längre healing-period med samma person och inte behöver känna av allt som händer vid varje healing-tillfälle.

Däremot tycker jag det är självklart att man aldrig skickar healing till någon utan att ha fått en förfrågan (möjligen skulle jag skicka till ett barn om föräldern bad om det). Hur skulle det se ut om folk tycker att dom vet bättre än mig vad jag behöver? Tycker att respekten för andras åsikter och känslor bör överväga mitt behov av att hjälpa. Jag får ta hand om mitt eget liv och låta andra göra likadant med sitt.

Hoppfull
0

#24 Mycket väl skrivet! Särskilt de sista tre meningarna! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.