Healing iFokus

Healing

Etikettercd-skivorböcker
Läst 1979 ggr
Magi-cat
0

Eric Pearl

Hej! Har ni läst Eric Pearls bok om den nya sortens healing? Vad tyckte ni om den?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jane-Lyzell
0

Nya sorten?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FiaH
0

Vet inte heller vad för ny du menar, så berätta gärna mer, om det…

gryning
0

Nu blev jag också nyfiken! Jag googlade lite på Eric Pearl och såg att det har att göra med händerna? Berätta gärna mer, var boken läsvärd? Reconnective Healing heter den tror jag.

Magi-cat
0

det pratas så mycket om denna bok, "Väck din inre healer", överallt så jag trodde att minst "alla" hade läst den, ville bara höra vad någon annan tyckte….Oskyldig

Han har tydligen haft remarkabla resultat av sin healing som ska vara kanaliserad från Plejaderna eller nåt. Han kallar det Reconnective healing eftersom det är ett återuppväckande av tydligen gamla, mycket gamla, kunskaper.

Det kan gör ska befinna sig "…på en nivå bortom allt som förut varit tillgängligt för någon människa." står det i all anspråkslöshet i baksidestexten.

Han har nyligen varit i Sverige på ett seminarium. Någon som var där och vill berätta?

Jane-Lyzell
0

Hmn, för mig kommer healingen ifrån en och samma källa - den universiella kärleks energin/healing energin - men men man ska ju aldrig säga att man har de rätta svaren så - vist - men min tro blir tills jag överbevisats att det kommer ifrån healin källan:-)

Kram Jane

CatarinaJ
0

Jag är en ganska tråkig person som alltid vill ha bevis… Så min fråga blir hur vet han att det är från Plejaderna? Hur har han fått tag i gamla gamla kunskaper? Hur kan han bevis det?

Jag har annars samma åsikt som Jane, att healingen (oavsett om det är spirituell eller reiki) så tror jag oxå att det kommer ifrån samma källa.

[Chakra]
0

Jag säger som Jane och Catarina i detta fallet - för mig kommer healing från en och samma källa.

Men var och en får ju givetvis ha sin tro!

Magi-cat
0

mja, bevis och bevis….det som var märkligt var att hans klienter började kanalisera plötsligt och varken de eller Eric visste riktigt vad de skulle tro….och givetvis en del remarkabla tillfrisknanden….

men ni får väl läsa boken, det är svårt att referera allt….den är lättläst och rolig. Jag slukade allt, ända tills han kallade rekihealing för en "urvattnad soppa". Och detta ironiskt nog i ett avsnitt som handlade om besserwisserattityder. Då ramlade jag ner från skyarna med en smäll.

Fast alla får som sagt ha sin tro, absolut. Och intressant var boken, fast jag inte läst den riktigt klart än.

enola
0

Jag läste den efter att nån tipsade om den här, tyckte den var läsvärd. Testade lite av hans "energi" experiment där man skulle kasta energi från ena handen till den andra och den kändes verkligen som nånting gick från ena handen till andra.

Men jag håller med att healing kommer alltid från samma en och samma källa. Det är bara vi människor som aplicerar våra "teorier" om vad det skulle kunna vara som skiljer sig.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Mariann]
0

Det kanske inte är konstigare än att karln är från Plejaderna och därför "tror" att det kommer därifrån…

möjligtvis (utan att läst boken) kan ju hans teknik komma därifrån, men ska man jobba med healing bör den komma från Gud /Guds Helige Ande…

och det som representerar Gud i vår lilla del av galaxen är ju inte plejaderna eller sirius  eller stora björn…

utan det är vår sollogos vars fysiska manifestation ( hjärtat) är solen!

Det är min tro….

Jane-Lyzell
0

#10 jag fördrar att kalla Gudsbegreppet för "Skaparen"

Gud = så kristendomms symboliserat och ger dig bilden av kristendommen som den sanna religonen.

Skaparen = är fadern i alla religoner och även för ateister, en gemensam skapare öppen för alla - låter bättre i mina öronSkrattande

Vänligen Jane

[Mariann]
0

Visst är det synd att vi är så fysiskt bundna till ord att vi inte kan höra dom utan att det väcker gamla motstånd… motstånd som vi alla har varit med att skapa…

Den dagen man kan vara öppen för själva energin 100%, se och uppleva bakom de fysiska orden, kan vi alla säga/höra/läsa "Gud" utan att "gå i taket"!! För då vet vi vad var och en menar, utan att behöva komma med anmärkningar om vad man själv föredrar att säga… då kan man i sitt inre omvandla ordet själv och låta andra få ha sina uttryck!!

Den dagen blir det fred på Jorden… Skrattande när vi alla förstår att vi är ett och att allt kommer från samma källa oavsett ordval!!

#11 Det ger DIG bilden av det… men långt ifrån alla… Glad

det är BARA ORD, så vi alla är välkomna att sätta vilket ord vi vill!!

Jane-Lyzell
0

#12 Det är nog långt ifrån alla som har det tänket du har och Gud står för kristendommen i de flesta männskors ögon - även om du och jag förstår detta så är det ett fåtal som tänker som oss! Jag tänker på alla den stora massan i detta  och jag tänker på dem !

Jag tänker på alla vi lämnar utanför som aldrig skulle beblanda sig med någon form av guds tro i kristen bemärkelse - de som blivit skadade av kyrkan eller andra sammfund - tänker på de katolska barnen som blivit sexuelt utnyjjade av präster eller barn och kvinnor, män som blivit misshandlade eller behandlats illa i kloster, Kyrkor sekter, mm.

Tänker på Ateister som inte vill tro på en Gud - Tänker på alla våra vänner som kommer ifrån andra länder som har en helt annan tro, buddism , hinduism, jidish, mm. Och alla våra Naturfolk som blivit så skändade igenom tiderna av kristendommen och dess läror!

Tänker på alla krig som utförs i Gud namn - och även andra olika religonskrig - tänker på alla flyktingar - som har hemska upplevelser med sig - och skulle inte våga närma sig någon organisation som talar om Gud.

att se och uppleva bakom det fysiska ordet - är nog svårt för dem som kommer i från det jag spaltat upp - så tills vi har kommit dit och alla förstår att Gud = Skaparen ser jag det som vår plikt som förstår att använda andra ord som leder dom in på ett behaglit sätt! inte med ångest för vad dom blivit utsatta för - bara för att vi är uppväxta med Gud och ett kristet sammhälle!

Du får mer än gärna ha dina utryck och jag respekterar det och jag hoppas att du respekterar min syn på det hela med!

Vänligen Jane

[Mariann]
0

Självklart att jag respekterar allas ord på denna källa… det skrev jag ju!! Läs sista meningen i #12 så ser du Glad

att vi ALLA (även du givetvis Glad) är välkomna att sätta vilket ord vi vill på detta stora kosmiska väsen. Ingen av oss kan bestämma vad vi väljer att kalla detta väsen.

Många har valt att kalla det Gud, och många även inom det alternativa kan säga Gud utan att missförstå!

Skulle vilja säga att jag också kommer ifrån delar av det du spaltade upp….jag vet fler som levt (tidigare liv) och levt i sådant i detta livet och ändå kan förstå Gud på annat sätt.

Egentligen så säger jag sollogos…. Oskyldig det står också i inlägget #10….

Detta stora Kosmiska väsen är för mig

Fader-Moder-Gud också!

Finns ingen obalans, utan är ett väsen i fullständig balans mellan feminint o maskulint!!!

Det som är roligt nu är ju den tidsålder vi går tillmötes kommer att vara mkt mer feminint präglad!

[Mariann]
0

Vill också  be om ursäkt till #0  för nu har tråden blivit OT….

i mitt inlägg #10 så är det comments om boken o healingsenergin…

efter där drar inläggen iväg i något helt annat, och tyvärr hängde jag på Generad

Hoppfull
0

Jag har inte läst boken men min tanke är ju: varför inte? Det skiljer sig ju väldeliga i healares kraft (om man nu kan kalla det så). Det kanske inte är ursprunget till energin som är det viktiga? Utan hur ren kanal man är för att vidarebefordra energin? Om man tänker på Jesus som en healare var han väl extremt ren och vidarebefordrade därmed mycket kraftfull energi.

Sen kan jag tänka att det inte alls låter omöjligt att det skulle finnas flera stora skaparenergier i universum från vilka vi kan få kraft om vi ber om den och samtidigt gör oss rena och mottagliga.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Empe
0

Jag har inte läst boken, jag har inte varit på hans seminarium. Jag ska erkänna att jag blev väldigt sugen först men såg prislappen och då började jag fundera… Om han nu har upptäckt någon helande energi som är starkare än den reikiskolade eller de som "haft det naturligt i sig" använder, varför inte dela med sig till världen till ett mer humant pris? Finns även svenskar som via nätet försöker prångla ut "nyfunna" helingtekniket där prislappen genast stiger till många sköna tusenlappar.

Självklart ska man ta betalt om man lär ut något under tex en helgkurs men över 5000kr, som Eric Pearl tar för en helgkurs på grundläggande nivå och 12000kr för hela utbildningen (och den svenska helarna jag nämner ovan ligger på samma prisnivå)tycker jag personligen att det bara luktar pengar, dvs de är bara ute efter att roffa åt sig, inte att sprida ljus och kärlek i världen. Universums helande energier finns till för alla; ljus och kärlek kan vi alla sprida, utan dyra kurser.

[Mariann]
0

#17 Där håller jag med dig 100%.

Det går lätt pengar i allt och då blir jag genast lite misstänksam… hade ingen aning om att det görs kurser i den tekniken..

+ att dömma ut  reikin som ju enligt #0 skrev att boken gör är illa….

precis som med allt, så finns det ju mer eller mindre goda healers! även inom hans (boken) teknik…

Man kan ha vilka tjusiga tekniker som helst, men är inte hjärtat öppet så hjälper ju inte det, ska det förmedlas de djupaste healingsströmmarna = kärleksströmmarna från Guds Hjärta så kan det göras av vem som helst utan flådiga kurser, bara hjärtat är fullt öppet för Universums Hjärta!!

så ser jag det iaf…

intressant
0

enneagram

undrar vilken typ Eric Pearl är

tanke känsla eller instinkt….?

nån som kan

är själv en tanke-typ ;-)

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

klarabella
0

#8 Du får nog läsa om bokenCool
Han förkastar inga andra healingteorier, bara hänvisar till att vi människor är så mycket mer nu än vi varit tidigare och kan med den anledningen ta till oss högre allomfattande energier som vi inte kunnat innan, det har att göra med evolutionen att göra.   Många av de tekniker som med framgång tillämpats i åratal fungerar fortfarande utmärkt men saken är den att vi numera förfogar över mer och är mer och därför täcker de gamla teknikerna inte längre våra behov. Precis som gammaldags lyktor inte kan ersätta strålkastarna på en bil även om de fungerade bra när folk tog sig fram med häst och vagn.  skriver han.

De nya frekvenserna har en unik sammansättning som skiljer dem helt från de frekvenser vi hittills har kunnat ställa in här nerifrån Jorden.
Väldigt olik andra healingformer. Reconnective Healing går utanför all annan utövning som du någonsin träffat på.
Reconnective healing utspelas på en evolutionär nivå vi aldrig förut kunnat nå upp till.      

Allt går framåt se bara teknologin. Mobiltelefonin, data o s v Nu finns inga tegelstenar till mobiler som på 90talet, tv kom på 50talet o s v nu har vi plattskärm…

#17 Eric Pearl reser världen över med sitt team på över 20personer, om man räknar vad det kostar i omkostnader, resor, mat, löner så har jag fullförståelse över att en kurs kostar 7000:- Visst det är mycket pengar, men samtidigt så förstår jag inte för du har din utbildning för 7000:- många healingkurser med sina block är dyrare än så då man är klar och likaså mediumutbildningar som går på mellan 2.500:- - 4.000:- vid varje tillfälle, de blir betydligt dyrae då utbildningen är klar. Nu är Eric Peral nu då kommer gensat misstänksamhet känns det somFörvånad