Finns det verkligen plats?
I bilen funderar jag mycket och har jag något radioprogram på så blir det reflektioner över vad som sagts.
Idag satt jag och reflekterade över etern. Det var visst några fysiker i första delen av 1900-talet som skulle bevisa att eterns fanns, om jag förstod det rätt. Det här fick mig att fundera en hel del.
Etern finns det vet vi ju. Det är där alla sändningar pågår med radio, tv och mobil. Men antalet vågor som går genom etern måste vara hisnande! tänk på alla miljoner tv och radiokanaler och alla miljarder mobiltelefonanvändare, lyssnare och tittare till radio och TV. Om vi sedan ska lägga till andra aktiviteter som sänder vågor så har vi ju all ström, röntgenapparater, mikros och andra apparater som sänder i vågor.
Alltså finns det verkligen plats för allt?
Vart tar det vägen egentligen? Vågorna sugs ju inte upp och försvinner utan det omvandlas väl på nåt vis har jag för mig.
Hur påverkar de här vågorna oss som är healers?
Hur påverkar det utgången för oss som får healing?
Den här funderingen är väl lite som hönan och ägget…

Ja och hur påverkar det oss rent generellt? Vi utsätts ju ständigt för dessa vågor och det vore nog naivt att tro att de inte påverkar våra kroppar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Strålande funderingar korseett,
allting är strålning. All strålning lever på en viss frekvens. Frekvens betyder svängningar per sekund. Precis som i verkliga livet så kan även saker i strålningsvärlden krocka.
För att undvika att saker krockar i etern så finns det myndigheter som delar ut olika frekvensband för t.ex. mobiltelefoni. En mobil frekvens är tex 1900 Mhz.
Radionätet och TV nätet har helt andra frekvenser som ett exempel.
Av denna anledningen så är det inte upplagt för kaos i etern.
Om jag har förstått det rätt så är healing en betydligt högre och intelligentare form av skeende än när en radiovåg skickas från ett ställe till ett annat ställe.
Jag tror att det exempelvis telepati är förmågan att tona in på en frekvens där en annan person befinner sig. Det är därför som vi ibland lyckas tona in på vad en annan person tänker. Ibland redan innan den andra personen själv är medveten om vad det är som den personen tänker på.
Jag håller mig kort dena gången och avsutar här…det känns som om detta kommer att öppna upp mångas tankar kring healing och telepati.

Jag bor granne med en radiomast… Hade jag sett den innan vet jag inte om jag flyttat hit. Vet inte hur de påverkar folk om de är farliga eller nått. Annars har jag el, mobiltelefon, mobilt bredband, bärbar dator. Ingen micro. Tv har jag faktiskt nu så att dottern kan kolla lite men den har vi bara haft ett par månader. Använder mig helst av levande ljus, tyvärr har vi ingen öppen spis att elda i annars hade jag gärna gjort det.
Bor på landet så jag hoppas jag slipper lite av avgaser och radiovågor m.m
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ja du karin detta har jag funderat mycket på …i vissa miljöer blir det bara för jobbigt!!
jag undviker så mycket som bara är möjligt just bara för att jag blir så disträ!! Ja hela systemet känns splittrat ibland!
Är gott att komma långt uppp i fjällen och såna platser ibland där trafiken inte är lika intensiv, systemet får vila !!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
det är verkligen så riktigt korseett att strålningen har blivit ofantlig och fortsätter att växa med mobiltelefoner , bärbara datorer och gps och allt . Strålningen är då elektromagnetisk strålning som sänder höga frekvenser höga energier .
Vad är etern ? Ifall eter är elektromagnetism så är det alltså en kraft i atomkärnans inre . Men ifall etern är något annat , kanske något andligt , kanske det lägsta andliga planet , den lägsta andliga substansen kan det uppstå en tankepanik.
För om vi då själva skapar en väldig massa elektromagnetisk strålning med en massa mänskligt medvetande och lägger in det i den andliga substansen så har vi ju då förändrat guds skapelse , manipulerat med de sju andeplanens funktion , gjort etern till vårt mentalplan på atomkraftsnivån .
Är vi medvetna om vad vi har ställt till med ??
ojojoj hörni- nu blev jag matt
. Era reflektioner över mina reflektioner. Ja vad har vi ställt till med och var ligger alla frekvenser egentligen och hur kan vi veta att det inte blir "fullt"?
Är det någon som vet vilka frekvenser vi som människor ligger på? och var ligger vi när det är fråga om telepati och var ligger frekvensintervallet vid healing? Finns det tester på det?
Nu känns det som om jag gapar över något som är väldigt stort att greppa men det kanske går att bena ner.
Det enda jag kan uttala mig om är att mobilstrålningen är skadlig och många mår dåligt av detta.Det tråkiga är att det tar många år innan biverkningarna blir sjukdomar tex hjärntumör kan bli resultatet av intensiv användning av mobiler.Själv använder jag bara mobilen i yttersta nödfall men är ju en trygghet att ha med sig när man åker efter vägarna,
Jag har ingen micro, vet ej hur strålningen är där men tycker det sunda förnuftet säger att det inte kan vara bra att tina och värma upp maten så snabbt.
Vad det gäller mobiler är det konstaterat enligt forskning vad skadligt det är.Tänk när man ser barn använda mobil i tid och otid, jag ryser av obehag.
Är ni inte rädda om er själva - var rädda om era barn i alla fall!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Det finns test från 30 & 40 talet. Jag kommer inte ihåg namnet på personen som gjorde detta. Det var dock en maskin med i bilden som kunde påvisa massor med olika frekvenser och prover som de hade lagrade som innehöll olika frekvenser.
De hade tom lyckats med konststycket att få sjukdomsförlopp att upphöra.
De sysslade helt enkelt med healing =)
Vibrationer . Allting vibrerar . Somligt kan behöva tillskott av energi för att vibrera "rätt" . Somligt kan behöva tillskott av energi för att vibrera "rättare" . Det är en vetenskap .
Hur definiera en sån vetenskap ? Kanske som vetenskapen om människans tänkande orsakande andlig verkan.
Jag är övertygad om att vi på något sätt påverkas av allstrålning,inte bara mobiler,datorer och mickro och sådant.utan även vanlig el. Jag brukar känna bli alldeles skakig om jag är nära starkström som vid tägbanor eller kraftledning.För oss är det självklart att det finns el,men det var det inte för ett antal generationer.
Jag tror inte att strålning och el är oskyldiga till att vi blir sjuka och mår dåligt.
~ mayolica ~
Kan mycket väl tänka mig att vi kan få omedvetna fixeringar på sådana föremål som starkströmsledningar etc Hur balansera och släppa loss ?