När man Vill så Mycket....
Ja jag har sett , iaktagit, lysssnat och läst..
Inom healingen blir det ofta uppschasat …man drar igång saker och allt är halleluia moments….
vad vi oftast glömmer är…grunden i det hela.
Sen när de "stora" miraklerna uteblir…så kommer den stora tystnaden…
Vad vi alla glömmer är…Healing kommer och tas emot med Hjärtat…
Om man inte ber med hjärtat blir det liksom lika fel som att inte Ge med hjärtat..
Jag ger Aldrig Healing om jag känner …att Nån bara vill testa…. Av ren nyfikenhet…Eller bara skaffa en möjlighet att "prata ner" ….
Ungefär som att fråga en fråga till ett medium med avsikt att" sätta dit…alltså Inte från hjärtat…
Healing och Medialitet Är för mig så värdefullt, så unikt att jag använder det bara när mottagaren gör det från hjärtat. Det är då det fungerar Till 100%…
Det är en gåva att förvalta med vördnad och respekt!
vandra med hjärtats röst….
Ett Ljus för alla Fina Hjärtan!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Det är just vördnad o respekt jag känner, jag kan inget om healing men vill gärna lära och jag tycker att det är intressant men jag skulle inte våga exprimentera eller leka med det. För mig är det något riktigt stort som inte går att sätta fingret på.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tänkvärda och fina ord wargis
Så kloka ord. Jag känner detsamma, kan man heala eller som jag har en medial förmåga att hjälpa andra med så vill man ju göra det för dem som behöver det och som tror på det.
Amor Vincit Omnia
Tack för att ni all fina omtänksamma medmänniskor finns här, med er kunskap,lugn o värme.
Var rädda om varandra

finns mycket klokskap o erfarenhet här på sajten.
de "stora miraklerna" sker ofta i det lilla.
tack.
Om alla bara ville ge lite utan att förvänta sig något åter, om alla bara kunde älska utan kräva att bli älskade tillbaka…
Tänk om kärlek och omtanke tog över världen, kanske långt bort men vi kan alltid vara några härliga få som jobbat för det 
Amor Vincit Omnia

#9 ja just Kärleken och omtanken…väger mer än det mesta !!
Det är lika god healing som något..
När tog ni er verklig tid att lyssna på en medmänniska sist ?
När såg ni den lilla männsikans behov av närhet!
Le mot de ni möter….det kanske lättar upp hela den dagen…..
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Så sanna ord ni för här inne, kan bara känna med.
Klokisar hela bunten.
Du får det du ger utan krav.
#10 Detta du skriver om nu brukar göra mina dagar mer berikade.
Att lyssna, låta andra bli sedda och bli förstådda.
Kramar och leènden är härligt.Som Mads skrev att ge utan att förvänta sig något åter DET är underbart!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Då det är ett forum vill jag säga att allt är inte rätt för mig, jag anser självklart att det skall vara från hjärtat. Men att se det som en gåva är fel. Alla kan det annars så skulle vi inte ha kurser överallt om det.
Jag ser det mer som att jag har lärt mig något som är självklart för alla levande väsen mer eller midre hos vissa självklart men alla kan det.
Så ni som tror att jag eller någon annan har "gåvan" det har ni med hitta den bara där inne…

Men snälla Doddel…Det är väl en gåva till hela mänskligheten !!!!???? Till allt som lever och allt som finns Eller????
Jag tror att du lägger in värderingar i saker och ting som inte alls stämmer…Läs istället för att dra dina egna växlar!
Du har människor som ber om hjälp i din tråd men du ignorerar dom ?!
Hjärtat var det…inte egot…..
jag ämnar inte diskutera här med dig, då du inte klarar av att föra en bra diskussion…
Det viktiga i en diskussion är att sträva framåt…Inte att ha rätt
Du bryter dessutom ständigt mot de regler som finns..
Bland annat denna ! http://ifokus.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=8197e94c-1eeb-44b5-ba56-0a73c6d50095&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Du bryter dessutom hela tiden Mot Korseets uppmaningar att inte diskutera Ekonomi på forumet!!!!
Vill Du …vilket du uppenbarligen gör diskutera med mig personligen Finns PM !!!!!!!

_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Ja det är lika bra att ta det via PM så vi inte visar hur det igentligen ser ut… Skickar PM självklart.
Nix det vill jag inte så det slipper du se i denna trd..
Snygg bild.. Gillar den vädigt likt office gammla märke…

#0, Det var väldigt fina och mycket kloka ord. Det är nog bra att "tänka mer med hjärtat".
Däremot leker jag gärna med energin/healingen för att experimentera vad den kan åstadkomma. Det har jag lärt mig enormt mycket av. En erfarenhet som jag också kan vidarebefordra till andra.
Jag håller med visst är det skoj.. Man lär sig mycket på det
Varför får inte alla människor vara som dom är?
Det går ju inte att ha en mall att gå efter vad som är rätt eller fel.
Min sanning kanske inte är din sanning.För övrigt gillar jag inte grupptryck.Ha det gott alla där ni är här och nu. 

#23 tack indi..Kloka ord !!
Alla har vi en unik plats att fylla !
Och var och en får följa sin väg !
Tror att det bästa är att istället uppskatta varandras olikheter…..
Som träd i vinden omfamnar vi varandra trots vi inte växer åt samma håll !
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Hej på Er.
Det där med att le stämmer så bra. När man ler ,ler folk tillbaka, Att säja tack när nån gör något, släpper en före i kön,öppnar en dörr.
Brukar försöka att vara trevlig och le , ja inte fånigt utan mer att inte se sur ut, att hjälpa nån , man får så mycket tillbaka.
En gång kom det fram ett vilt främmande människa, som jag mötte i butiken när jag var och handlade. Den sa " Tack, jag blev så glad av att träffa en leende´s person som hjälpte till".
Snälla nån det kan väl inte vara så ovanligt. Men visst blev jag jätteglad n,är jag fick tacket. Men ledsen om det är så ovanligt att folk ler.
Jag jobbar med ekonomi. Vanligtvis inget som de flesta tycker är så kul Vi är ett litet kontor, våra härliga kunder kommer in med fikabröd, kakor när de hälsar på hos oss. De tackar för att vi finns. Nån hälsar hjärtligt med en kram när man möts.
Man har märkte det speciellt efter stormen "Gudrun" Många lantbrukare med skog mådde förfärligt dåligt. När de var inne hos oss, bjöd vi oftast på fika, det kunde vara en slät kopp kaffe. Nu åren efter har de tackat oss för att vi förstod att de behövde få prata om sin sorg över att ett livsverk bara trilla ner.
Tänk att så lite kan behövas som ett leende, några minuter över en kopp kaffe.
Kram på Er
Var rädda om varandra
#24 Som träd i vinden omfamnar vi varandra trots att vi inte växer åt samma håll!
Så fina ord och vacker bild!!!
Kram tillbaka 

Ja visst är bilden fiin är från Skräckleparken i Vänersborg vid Vänerns rand …träden är verkligen påverkade åt alla håll av Vinden , därav ser det ut som det blåst från alla håll på en och samma gång!!
det är väl enn LITE så med oss allihopa !?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
att le, ge något, få prata, bli släppt före i kön. Ja det är underbart. I måndags när vi kom från operation så gav jag min parkeringsbiljett, som räckte ett helt dygn, till en pappa med barn som nyligen parkerat. Han blev jätteglad och tog i hand och tackade och det gjorde mig så gott att få glädja honom. Jag hoppas att han fick glädje av den hela dagen.
Jag är en sådan som ler och tackar och håller upp dörrar för andra och tackar när de själv gör det. Alltså man kan bli glad en hel dag bara av att någon höll i dörren
Så fint skrivet och fina bilder Kristina :-)
Varsågod! ;-)