Lite frågor om healing
Hej,
Jag är ganska ny här. Har en del funderingar om healing, ska det kännas något om man sänder healing på distans ? Och hur vet man att personen i fråga mottagit och haft effekt av den healing man skickat ? När man säger att man skickar ljus och kärlek, är det så detsamma som att sända en form utav healing ?
Många frågor det blev, hoppas ni kan hjälpa mig med lite svar.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
hej Mads och välkommen till Healing!
Jag ska försöka svara på dina frågor.
- Nej det behöver varken kännas något för vare sig mottagaren eller sändare men för många gör det det. Det blir ingen skillnad i kraft.
- Om personen som fått healing inte känt av själva healingen men får bieffekter av den som utrensningar(finns en artikel om det här) och en annan trevlig bieffekt som heter tillfrisknad och mindre ont.
- ja att skicka ljus och kärlek är en form av healing. Något du "skickar" iväg för att vara personen till godo. Sedan finns det andra som inte syns som hjälper tanken vidare. Även kram och tröstande är healing. Bön är healing. Något som gör att mottagaren sätter igång sin egen läkeprocess. Att bara få vetskapen att någon sett ens lidande och säger "jag ser dig" med att skriva eller säga att man tänker på denne i sin situation hjälper till att sätta igång sitt eget läkande och handlande.
Fler kommer att svara dig med sin syn på saken men så här ser jag det.
Hej o välkommen Mads! Vi har ju setts förut eller hur jag nu ska uttrycka mig.*ler glatt*.
Jag är också ganska ny,, egentligen så kan jag inte så mycket heller om HUR själva healingen går till,, eller hur man vet att den gått fram.
Men när jag tagit emot healing på distans så känns det för mig som om jag får en lättare mössa uppe på huvudet. Ungefär som en Kalott (tror att det heter så).
Det blir varmt o en pirrande känsla som nästan vibrerar, skulle jag vilja säga.
Denna känsla kan även infinna sig när jag leker med min tarokortlek, eller de gånger jag försökt läsa av bilder på saker eller personer.
JAg vet inte men jag tror i alla fall att det är som ett tecken för mig att jag är uppkopplad o mottaglig.
Om jag "känner av" människor eller saker som finns i min närhet så känner jag pirret i mina hand flator o uppe på huvudet. Men jag har absolut ingen aning om det är så för andra,,,
Det ska bli intressant o höra hur det fungerar för dem.
Välkommen hit.

Det här är en väldigt vanlig frågeställning när man är ny. Det bästa sättet att komma över det är att öva och öva och be de man healar ge en feed-back. Jag hade turen att ha väldigt nära kontakt med min Reiki-master och vi "lekte" väldigt mycket med healing och energi och på så sätt fick jag erfarenhet som tog bort frågorna.
Jag har i min tur låtit många ge mig healing på distans för att få öva och få feed-back (jag är väldigt känslig och kan beskriva saker som dom gjort utan att jag borde det). Detta brukar göra att även dom får erfarenhet och sina frågor besvarade.
Min erfarenhet säger att i stort sätt alla som får healing på distans känner av det. Effekten däremot kan komma mycket senare och för det mesta behövs fler än en behandling. Själv är jag som sagt väldigt känslig och känner när healingen kommer samt vad som händer. Däremot kan jag inte beskriva hur det känns för det skiljer sig väldigt mycket från gång till gång.
Tack allihopa för mycket intressanta svar.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia