Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2701 ggr
Dinkanesh
0

Lösa det praktiska?

Ni som ger healing genom handpåläggning, hur gör ni rent praktiskt när ni ger till människor ni inte känner?

Bjuder ni hem? Hur löser ni placeringen av personen i fråga?

Kommer antagligen få lite uppdrag snart, men vet inte hur jag ska lösa den praktiska biten.

En massagebänk hade inte varit dumt, men de kostar pengar.

Tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

solvinge
0

Du kan helt enkelt stå bakom en stol där personen sitter med ryggen mot dig. Lägg händerna där det känns rätt, kan vara på axlar,rygg, armar eller en bit ovanför axlar eller huvud. Energin går dit där den bäst behövs.

Eller att personen ligger på en säng med huvudet på en hörna, så kommer man åt lite bättre.

Det är ju viktigt att själv sitta så bekvämt som möjligt.

Man får gå på sin känsla!

Lycka till Anne/solvinge

rosmarin90
0

Hej det brukar gå att hitta billiga massagebänkar. Netto sålde för ett tag sen massagebänkar för under 1000lappen.Men annars kan man använda ett köksbord som man lägger en tjock madrass på.

En del hälsokostaffärer, massörer hyr ut sina bahandlingsrum per timme och då får du ju massagebänk på köpet.

Lycka till med healingen.

Rose

cillaj
0

Det kan ju vara lite svårt beroende på hur privat du vill vara, med tanke på att du tar hem klienter.

Man kanske inte vill använda sin egen säng osv.

Men att sitta rätt när du ger healing är a och o. Du kan få kramp annars. Man får vara lite påhittig, det beror ju lite på vad du har att tillgå oxå.

När jag inte hade en massagebänk använde jag en extra säng med förhöjda ben på och en kontorsstol som jag kunde rulla runt klienten för att bäst nå.

Hoppas det löser sig och lycka till.

PS. ett tips, om du använder ditt egna rum, glöm inte att rena det efter en behandling, det kan bli riktigt obehagligt för dig annart. Tips för det finns att läsa på den här sajten i vänstra fältet.

Qamilla
0

I början när jag var ny med healing så hade jag inte heller råd att köpa en massagebänk. Då åkte jag ofta hem till folk och märkte att köksbordet är bästa stället att ge healing på för det blir så bra arbetsställning. Jag la på ett liggunderlag och en sovsäck (dubbel) ovanpå den. Sedan la jag ett lakan (nytt för varje klient) och så filt som man kunde lägga ovanpå klienten.

Att ta hem klienter till mitt hem kändes fel för mig eftersom det blir lite mer "otryggt" för klienten med nya miljö. Numera skickar jag ofta healing på distans och då kan ju klienten ligga i sin egen säng i sitt eget hem och det har jag märkt fungerar bättre på många sätt än att ha en lokal. Lycka till.