Detox ungdom
Jag är en tjej på 15 år, som imorgon ska börja med detox under tre dagar.
Vissa suckar nu säkert och tror jag är som alla andra, men tro mig - jag gör inte detta för att gå ner i vikt utan för att "börja" om med min kost. Jag har börjat allt mer och mer och känner att jag måste göra något åt det.
Jag har köpt äpple, banan och kiwi till frukost imorgon, funkar det?
Till lunchen är jag i skolan och då finns det typ bara morötter och gurka.
När jag kommer hem kan jag äta frukt och nötter (måste köpa det).
Och middag bönor, grönskaer och frukt.
Vad tror ni?
Ja då jag har lite kompisar som dig så vet jag lite.
Du är 15 år, var försiktig..
Okej, tack! ;P
och ur vad har du tänkt dig att få din energi ifrån? Det du har uppräknat kommer att få dig hungrig inom en timme igen. Frukt är lika ohälsosamt som godis sett ur det perspektivet. Finns mest bara fruktsocker och vatten. Ta in lite annat om du ska ta den vegetariska vägen som kål och broccoli och blomkål för där har du i gengäld mycket som kroppen behöver. Se även till att få i dig naturligt bra fett som smör och eventuellt oliv- eller rapsolja. Fett behöver du för många aktiviteter i kroppen bl.a. hormonproduktionen som är mycket viktig för att få kroppen att fungera.

Hm-…Att gå över till denna typen av kost ..är Inte att rekommendera i din ålder ..då du inte är "färdig " ännu!
det är en halv vetenskap (om inte hel) att bli vegan..vilket detta är om det är den typen av mat du tänker äta ..
nej…ta och lär dig mer om vad du behöver innan du ger dig på detta !
Snälla !?
Kram //Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Fett är som sagt viktigt, liksom bönor och andra baljväxter om man vill äta på det sättet. Nötter är bra, mycket fett och mycket näring.
Så tror ju jag att frukt är helt okej men som sagt det ger ingen mättnad. Ska man ändå äta frukt ska man äta det på fastande mage, inte precis innan eller efter måltider, annars ligger frukten och jäser i magen och skapar dålig matsmältning.
Men tänkt på att du är ganska ung och att du behöver näringen för att utvecklas så kör inte detta för många dagar isträck.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hm, okej. Jag har väldigt svårt för frukost, kan få i mig en rågrut-skiva (knäckebröd) har avokado men det skulle nog bara framhäva kväljningar på morgonen.

Hur planerar du att äta efter de här tre dagarna?
Jag har funderat lite nu över det ni skrivit och har bestämt mig för att vänta lite, om det ens blir något. För jag vet vad det finns för negativa saker med detox, man kan fastna, må dåligt, kvinliga former försvinner osv. Sedan är jag trots allt så matglad så jag tänker nog satsa på en bättre kost bara, tack alla för hjälpen!

Lycka till Kaninisen!
Ett klokt val tycker jag, man kan få mycket skador av att äta dåligt.
Ska man detoxa, gäller det att göra på rätt sätt och framförallt att ha rätt information om vad man bör få i sig oavsett ålder.
Lycka till Kaninisen
mycket klokt och moget val

Bra val!! Lycka till!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!