Vad är det jag känner?
För något år sedan var jag med om en upplevelse. Jag var och hälsade på min bror och ett par andra släktingar kom på besök.
Vi hälsade och nästan genast kände jag att mannen som jag tog i handen förmedlade en känsla av att något var fel. Det var så överväldigande att jag helst av allt hade velat rusa ut ur rummet. Jag fick känslan av en stor, stor sorg som tyngde honom, men när jag iakttog honom såg han ut som vanligt. Han log och skrattade, pratade och var som vanligt. Ändå blev jag inte kvitt känslan av att något var fel och än idag när jag träffar honom kan jag ibland känna av att det är något som tynger honom.
Jag vet inte om jag ska ta upp det med honom. Jag har en känsla av att han kommer att förneka att det är något och jag vill inte riva upp gamla sår.
Kan man känna av auran hos en annan person om den mår dåligt?
man kan mycket väl känna av en annans person mående och energier. Jag tycker du ska fråga honom lite fint om det är något som tynger honom och om det stämmer ifall han vill prata om det. Det kan ju vara så att du är ett av de verktyg som sänds i hans väg för att få honom att må bättre. Eller så är du det inte. Det skadar aldrig att fråga.

Ja visst stämmer det du säger …Mitt "trick" för att visa att jag ser är att lägga huvudet på sned lägga en hand på överarmen(vänstra) och få en djup ögonkontakt.
och sedan bara säga -Du…..Hur är det med dig?
oftast är svaret Jo…Bra…med ett lite osäkert uttryck..
Men du säger jag…jag känner att du är ledsen?
DÅ brukar det brista….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Eller också väntar du på att han kommer till dig i förtoende då man brukar vilja välja vilka man pratar med..
Jag får liksom många andra dessa känslor av folk deras mående. Många tänker inte på vilka singnaler de skickar men mitt personliga råd är vänta på honom då man oftast vill ta itu med sina sorger själv innan man ber om hjälp.
Tack för era råd. Jag har varit på väg några gånger att fråga honom, men han drar sig undan och vill inte prata. Jag känner det som att han inte vill besvära med sina problem.
Jag försöker vara så lyhörd som jag kan och känna av hans vibbar. Har blivit rätt duktig på att känna in honom, men ibland när vi träffas känns det som att han vill så gärna säga något. Det kommer inget, blir bara krystat på något sätt. Han slänger ur sig något annat, bara för att ha något att säga.
Intressant tycker jag att man kan känna av andras energier och hur de mår.
#4 om du känt att han har varit på väg så tror jag nog det kan vara aktuellt att hjälpa honom på traven.
#5 Jo, det har jag också funderat på att göra. Börjar bli lite jobbigt att gå och känna in honom. Nästa gång vi ses ska jag göra det …
Jag tycker personligen att är han din vän kommer han tids nog finns bara där för honom så vet han att han har dig i alal fall..
Det är bra man kan känna av varann men fundera inte för mycket då kommer du gå ned dig själv om du känner av. Då du kan känna allas kännslor. Det kan bli ett himmla jobb jag vet…
#7 Jo, det känner jag igen. I början när jag kände det här så funderade jag tills jag nästan blev ett nervvrak. Jag var tvungen att göra mig själv tjänsten att släppa taget, för annars hade jag blivit knäpp.