Stäm din kropp
Jag kan känna att man hör musik i mycket och jag vet att jag tagit upp detta med universiell musik tidigare i någon tråd, men jag vill göra det igen.
Genom flera olika instrument eller genom musik så kan man stämma sig och fylla på tomma obalanser. Healingmusiken går in och ger denn fyllnad också, och just healingmusik är underbart om man mediterar och visualiserar till.
Sätt på en skiva som du känner för just nu. Det kan vara en lugn eller en lite rockigare.. Ta den som du vill ha just då. Gunga till musiken, rör dig till den, hoppa om du vill. Dina rörelser är viktiga. Det är just de rörelser som din kropp behöver nu..
Lyssna på din kropp och följ med musiken och fyll på dig genom att känna att musiken går in i varje cell och fyller dig.
Jag har själv gjort detta och upplevde en otroligt stark upplevelse. Jag rekommenderar det varmt !!
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
lyfter den här tråden som förtjänar lite mer uppmärksamhet
Jag har inte gjort som maria skriver men märker hur bra man mår i övrigt när man får rätt musik, vilken energikick det ger. Nisse Hellbergs senaste jobbar jag bra till. Nanne Grönwall städar jag till och Sonja Aldén kan jag bara sitta och njuta av.
I bilen har jag radion på för koncentrationens skull och för att få reda på trafikinformation och nyheter. Annars har jag inte musik eller radio igång för jag upplever det som jobbigt och stressande. jag behöver en lugn miljö och nu när jag ser vad jag skriver så verkar jag stämma min kropp och få energierna att rätta till sig med hjälp av just musik.
Vilket förhållande har ni till musiken? Stämmer ni kroppen på det här sättet?
Det var bra tråd du hittade,
Kroppen behöver mat, vatten mm, och musik
Jag har all sorts musik - och alla ger mig energikick.
Jag har provat som MariaJ skrev det käns bra när man har fyllt på energier.

Musik finns det för alla tillfällen, städning, meditation och för rent nöje. Har sällan radion på, vill ju välja min egen musik. Tystnaden är också väldigt viktig för mig, att komma upp först på morgonen och få njuta av den är en bra start.
Just att röra sig som man vill till en bra låt är skönt
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Den musik man tycker om är helande oavsett om det är klassiskt eller rock. Det märkte jag då jag var nyskadad och hade hämska smärtor i nacken. Den ersättning jag fick för skadan gick bl a till en ny stereo och hörlurar efter upptäckten att jag mådde bra av musiken.

När jag var på en mässa i USA så stämde dom chakrana med stora stämgafflar. Det var en häftig upplevelse att vara med om. Hela kroppen vibrerade i de olika tonerna. Har dock inte sett dessa i Sverige.
När jag vill stämma min kropp använder jag Jonathan Goldmans Chakra Chants. Blundar och visualiserar de olika chakrana (dom tar ett i taget) samt sjunger med i mantrana. En helt underbar healing som tar ca 1 timme.
Du har helt sant i det du säger MariaJ för nu igår så plockade jag fram min klassiska musik igen :-) Annars så går Iris Hall varje kväll vid sängdags/ kram Spanaren
Jag spelar nästan bara Hårdrock just nu, behöver den energin, då mitt arbete kräver att jag är stilla väldigt mycket om dagarna.
Då är det skönt att släppa loss ordentligt, har för övrigt väldigt mycket spritt i kroppen och svårt att vara stilla.
jag mediterar till Chakra Dhyana, man ljudar på varje Chakra, som då ställs in ordentligt. Så det blir en bra balans där emellan.
Jag är allätare när det gäller musik,allt från healing till gospel. Beroende på i vilken form jag är i.

#0 HELT RÄTT!!!
Musik som passar ens sinnesstämmning är HELANDE!! *Ler*
Mvh Crowone sittandes med Norska bidraget till melodifestivalen….