Lite frågor
hej är ny här på forumet, jag har alltid varit intresserad av healing och allt runt omkring, tog min dotter till en kvinna igår som gav henne healing och hon kände en kall känsla från magen, jag vill få en förklaring på varför min flicka är kall där, hon har haft mycket problem med magen den senaste tiden. Hon är en flicka på 6 år som tänker mycket, hon oroar sig en del men är positiv och glad för det mesta. Hon vill inte gäärna äta men går upp i vikt som hon ska. Kan någon förklara varför denna känslan kom?Vi ska dit igen för hon vile heala henne nån gång till. Är det blockeringar som sitter i magen??
Det låter som solarplexuschakrat. I solarplexuschakrat kan problem ligga som har att göra med barndomen. De störningar som blir kan ge matsmältningsprobelm och matallergier, känsla av att vara sårad. Mycket ilska kan också komma härifrån, då är levern iblandad. Solarplexushakrats färg är gul som elden. Elden är energi. I detta Chakra finns mycket energi och om denna energi blir störd kan man drabbas av obeslutsamhet och handlinsförlamning.
Kram Åsa
tack för svaret, känns som om du träffat helt rätt i vad du skriver
matsmältningsproblem och trög mage lider hon av samt att hon lätt blir ledsen om någon säger nåt.
men snälla säg oxå attt det går att ordna
#1 det instämmer på mig det sist nämda,har givit mig själv healing över magchakrat. och det lugnar men det kommer tillbaka så finns det något annat sätt för att släppa ut energin, utan att gå bärgsärkargång.
Trög mage brukar ha med dålig peristaltik(tarmrörelser) att göra. Tarmarna berör både solarplexus och sakralchakrat så det har nog med båda chakrana att göra. Du måste själv känna vilken väg du vill att din dotter ska ta. Det är möjligt att den healing hon fick kan hjälpa henne. Alla healers jobbar olika eftersom vi alla är olika personer med olika förutsättningar. Jag kan också informera dig om att i Sverige (enda landet) har lagar som säger att man inte får behandla barn under 8 år med alternativa behandlingar. Jag lägger inga värderingar i en sådan lag. Det är helt upp till dig hur du gör. Jag kan tillägga att det inte finns någon som kan bevisa att man har blivit behandlad med tex healing.
Sakralchakrat sitter där korsbenet sitter och har orange färg. Här ska man känna. Här sitter många trauman. Vid obalans kan man ha problem med fysisk beröring, det sexuella, bli okänslig, svårt att ta emot känslor, ensamhet.
Kram Åsa
att det finns en sån lag är jag medveten om men det rör mig inte i ryggen skulle aldrig drömma om att sätta dit någon för nåt som jag ser kanske kan hjälpa min dotter,dåliga tarmrörelser vet vi att hon har det var en homeopat som sa det då vi gett henne sån behandling oxå.Det sjukvården har gjort mot mina barn gör att jag inte litar på dom längre därför vänder jag mig till det alternativa
Jag tycker för övrigt att det är en skitlag eftersom det är tillåtet i alla andra eu land och där hjälper det uppenbarligen.
Min dotter har inga trauman utan det enda som har hänt är att hon fick en lillasyster för 2 år sen som har haft massor av öroninflammationer så vi har haft många vakennätter med henne därav tror jag kanske att hon känner sig lite åsidosatt även om vi försökt att kompensera det. Hon älskar att kramas och är en underbar unge som är glad och harmonisk för det mesta.
Tack för svaren
Du kanske skulle fråga henne om mardrömmar , besvikelser , konflikter etc sånt som sätter sig som kalla fläckar i kroppen . Det finns en liten risk att det då behövs extra terapi om det finns en svårighet att bearbeta . En sak som komplicerar är ju ifall man själv är indragen i känslodramat , då skulle tredje part kunna medla .
Jessan! Gillar dig! Tycker du är en mycket bra mamma
#6 Vi bär alla med oss trauman m.m. från tidigare liv och det enda sättet att bli av med det är att lösa upp de blockeringar som stör.
tack det värmer asamaria