Böcker om kristaller
Månadens tema har inspirerat mig att lära mig mer om Kristaller. Jag undrar om det finns några bra böcker om Kristaller, som jag kan läsa?
ja det finns rätt många som berättar vilka stenarna är osv men jag tror att de som jobbar mycket med stenar och Kristaller får rekommendera.
Annars kan du titta under rubriken Cd-skivor och böcker

Hej, Jag har jobbat med kristallhealing i över 15 år och håller även kurser i det.
Det finns många bra böcker om stenar och Kristaller men problemet med dessa är "tolkningarna" som står i böckerna ska tas med en nypa salt. Läser du 5 st böcker får du 5 olika förklaringar om samma sten. Detta brukar skapa förvirring. I kurserna jag håller brukar jag säga att man ska jobba med stenarna utifrån färg och matcha dom med färgerna i de olika chakrana. Enkelt sett så är då alla gröna stenar bra för hjärtchakrat. Går man vidare därefter (men då behöver man gå en kurs) så kan man använda den gröna stenen även på andra chakran och till andra symptom.
Hoppas detta hjälper dig att gå vidare med ditt intresse. Stenar har underbara energier att jobba med och rymmer massor av glädje.
Tack Qamilla för ditt svar!
Jag har förstått att färger på stenarna/kristaller och chakran hör ihop, men också att det går att använda olika färger på andra ställen. Det är det som har gjort att jag vill söka mer kunskap om dem.
Det jag får fortsätta att söka kunskap på olika sätt. Det brukar alltid dyka upp tillfällen då det är dax att få den kunskap man behöver.