Skillnaden
Vad är skillnad på reiki & healing?? är dem olika? Vilken kurs av dem borde man gå om man är nybörjare?
Mvh/Sandra
Det är ingen skillnad, Reiki är healing, en form av användande bara.
De olika healingtyperna som erbjuds dvs reiki m.fl kan du se som olika redskap/verktyg. Som förstakurs kan du ta vilken som helst där förkunskaper inte krävs, som reiki2 kräver reiki 1 eller annan healingmetod som ställer mer krav.
Jag själv började med Meridian Flush Healing som min första healingkurs eftersom den passade bra till mina behandlingar. Sedan har jag utvecklats på egen hand men går just nu en månhealingskurs.
Känn efter när du tittar på en healingmetod hur den påverkar dig om den känns lockande. Se till att även få en behandling i metoden i fråga så du själv får känna vad den gör med dig.
Lycka till!
Om man är helt nybörjare och vill lära sej healing så kan reikihealing offta vara en bra metod att börja med,den är mycket lätt att lära sej. Men det finns säkert andra healingformer som oxå kan funka bra för nybörjare,så det kan ju vara värt att läsa om lite olika healingformer och känna efer vad som känns rätt för dej.
~ mayolica ~
Tack alla för tipsen,vet nu mycket bättre!
Enligt förr var det vanligt med sk kloka gubbar och gummor. Dessa lade både bot och sot. Kan man i den formen kalla det healing. Dvs bot.
# 5 Absolut, all positiv energi du ger ut, anser jag är healing.