Healing iFokus

Healing

Etikett: healingmetoder
Läst 1173 ggr
Wargmane
0

Har ni tänkt på....

Vad mycket det är i livet som egentligen är Healing???

För mig är den största healingen av dom alla ett förlösande skratt med en massa andra människor….

En annan kan vara ..Sittandes på en stubbe i skogen insupandes den friska luften, fåglarnas sång och en bäcks porlande….

Var hämtar ni healing??

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

korseett
0

ja det finns så mycket som ryms inom healing. Ordet healing behöver avdramatiseras. Det betyder ju läkning!

cillaj
0

Precis, allt vi ger är egentligen healing, tanke, känslor, beröring osv.

mayolica
0

Ja visst  är det så,tror att ordet healing offta görs mer komplicerat än det är. Många tänker kanske inte på att det är healing om ett litet barn har slagit sej och mamman blåser på det onda.

~ mayolica ~

Anco
0

Min healing idag har varit att hukandes i solen rensa mina rabatter, medan jag lyssnat på dammens porlande och småfåglarnas kvittrande. Skrattande

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

JILE
0

GladNär man gett alla djur mat och ser att de mår bra, en misse som kommer emot en på grusgången lägger sig ner och rullar och riktigt myser i solen, kisar med ögonen och ser ut som den skrattar.

Sen får man akut blockering i chakrorna när man hör en metallicfärgad skalbagge komma flygande i luften Skrikandes

Våren är kommen……

Wargmane
0

Men …vad många nya tekniker det ploppade upp Glad

Det är ju underbart!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Anco
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man blir så glad när man läser de olika saker som är healing för andra.Skrattande

Även detta är healing för mig….. en vacker vårblomma….. delar gärna med mig till er alla.

Indiania
0

Healing tycker jag är detsamma som kärleksfulla tankar att ge någon en kram, glädje och allt i naturen är helande.

En lten babys ögon och blommors dofter, det finns mycket som jag kallar healing och inte att förglömma vår katt är mycket helande. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

För mig är det mycket läkande att få vara ifred med mina tankar… som en skön lugn promenad vid ån i solskenet Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

gold
0

jo, healing kan vara otroligt mycket.  det jag reflekterar kring just nu, är att en gemnesam nämnare för mej är närvaro.

korseett
0

något som för mig är väldigt läkande är en lugn ridtur i skogen. Spelar liksom ingen roll vilket väder det är då. Så avkopplande och rogivande och läkande för kropp och själ.

Indiania
0

#11 Det låter underbart, säger jag som aldrig suttit på en häst Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anco
0

#11 *suckar djupt och länge* Där håller jag fullständigt med dig. Saknar det grymt mycket. Min höft vill inte att jag ska ägna mig åt ridning längre *snyft*

Men det är ett av det mest avkopplande och meditativa jag vet att rida ut i skogen och bara vara ett tillsammans med hästen och skogen….

korseett
0

#13 har du provat damsadel?