Frågor om Reiki och Meipharos
Hej!
Jag har gått Reiki 1 och 2 och har anmält mig till Reiki Master till hösten. Ni som har gått mastern, kände ni någon märkbar skillnad i den mediala utvecklingen? Hur blev skillnaden när det gäller healing om man jämför steget mellan Reiki 2 och 3? Är jättenyfiken på det här:).
Har även läst om Meipharos Healing och har blivit intresserad av det. Finns det någon som har gått någon kurs i detta? Det finns ju flera olika etapper. Hur fungerar just den metoden?
Hälsningar från en frågvis Anna
Om reiki kan jag nada men det finns många här som kan.
Mei Pharos healingen när den kom var den väldigt stark och det blev mycket kraftiga reaktioner på de som lärde sig den. Den blev kritiserad starkt på ett forum som jag höll till på förut men jag undrar om det inte var mest för att de hade lyckats patentera namnet och materialet. Det är nog en metod som man inte ska ta som nybörjar eller rentav kanske inte ens efter reikimaster. Det kanske behövs ännu mer rensning av systemen för att man ska kunna ta emot den utan stora problem.
Nu grundar jag min åsikt på det som var då, omkring 2007. Och mitt minne kanske inte är det bästa och mycket kan ha hänt sedan dess.
Kanske rentav någon här som har den utbildningen med sig?

Tack för infon! Nä, jag tänkte inte ta den nu, utan under ett senare skede. Håller med dig om att man måste vara en renare kanal. Har förstått att healingen är väldigt stark.
Jag har gått alla nivåerna i reiki och min uppfattning är att det är ett jättkliv på alla sätt. För mej var det en stor personlig utveckling på alla plan. Initieringarna kändes oxå kraftigare gick mycket mer på djupet,efter den sista initieringen kändes det som auran växte och täckte hela rummet och energin kokade under huden.
Det kan nog vara lite olika på olika masterutildningar vad dom innehåller och hur man jobbar med den personliga utvecklingen.Hur man utvecklas medialt är nog olika för olika människor,men man kan bli känsligare och mer öppen.
Hur stark healingkraften blir har nog inte bara med initieringarna att göra,initieringarna är en hjälp på vägen att öppna sej för sin högsta personliga helande förmåga,men det finns även människor som har stark helande förmåga utan någon initiering.
Den andra healingmetoden du frågar om vet jag inget alls om.
~ mayolica ~

Jag har efter alla års undervisning …slutat att säga hur mycket de olika nivåerna förändrar oss..bara just därför att det är helt individuellt….
Det finns lika många beskrivningar på detta som det finns utövare!
vad som är helt säkert däremot är…att man förändras …blir mer intuitiv, medial, lugn, stark, öppen, saker som tidigare varit jobbigt tappar kraft…ja man lägger helt enkelt energin på andra saker.
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Kan bara hålla med, vi är unika individer, det går aldrig att jämföra upplevelser, den är endast din egna, du kan bara känna vad du känner.
#0 Lycka till med din "reikiresa"hör gärna av dej och berätta om dina upplevelser.

~ mayolica ~