Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 863 ggr
janing
0

Frågor om stenar

Räcker det att rena stenarna och sen "bara ha dem" med sig, eller måste dem laddas/programmeras.

Jag har haft en månsten med mig i fickan och den har spruckit?

En undrande Ingela

korseett
0

Jag är inte alls bra på stenar men att den spruckit låter ju märkligt. Antingen var stenen defekt från början eller så har den spruckit av energierna.

Nån annan som vet?

Qamilla
0

Jag jobbar själv med stenar och håller kurser. Vet att många får lära sig att man ska rena stenar med salt men jag har upplevt att många stenar blir förstörda med salt. Kanske att hårda stenar (från 6 eller 7 på Mohs skala) tål salt men de mjukare gör det inte. Vet många som fått kasta stenar som dom förstört i salt.

För att få mesta möjliga nytta av dina stenar behövs dom renas ofta eftersom dom drar åt sig energier från allt runt omkring. Jag renar mina i kallt vatten och en mild tvål/diskmedel för att få bort fysisk smuts. För att få bort dåliga energier så sköljer jag dom i kallt vatten och låter dom självtorka på en vit handduk. Man kan också rengöra stenar med salvia rökelse eller i en singing bowl. Lycka till.

Qamilla
0

Lite snabb att trycka på knappen ser jag. Man behöver inte programmera en sten. Vill du ha ut något specifikt av din sten så är det bäst att programmera den. Lägg gärna till att du vill programmera den för det högsta goda för alla inblandade. På det sättet håller du dörren öppen till Universum som vet vad som är bäst för alla.

janing
0

Tack för svar. Jag renade stenarna i salt, sprickan kanske beror på det, men den var hel när jag började använda den.

Men menar du att stenen är förstörd för att det är en spricka i den?

Qamilla
0

Nej, en sten är inte förstörd bara för att det blir en spricka i den. Man känner på stenens energi om den blivit förstörd. Svårt att förklara i mail.

Gör rent den ordentligt i kallt vatten och mild tvål och programmera den så brukar man få en uppfattning om den fortfarande är med dig, så att säga.

Stenens effekt har inget med utseende att göra. Många stenar med sprickor eller där det fattas en bit har fortfarande sin kraft kvar. Kan du så skicka gärna healing till den.

Min upplevelse är att stenar som fått jobba för hårt, utan rening emellan, kan spricka och gå sönder. Jobbar du hårt behöver du göra rent den minst en gång om dagen.

janing
0

Ok. då förstår jagSkrattande

Tack så jättemycket. Kram ingela

korseett
0

Skönt att du får hjälp!

janing
0

Ja, det är det, och det ska bli så roligt att få lära sig mer om hur man kan använda och sköta om dem.