Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 811 ggr
lykkan
0

självhypnos

någon som vet något om det, lite orolig för hur man "kommer tillbaka"

skulle bli jätteglad om någon hade nån orm av info..

korseett
0

det enda jag vet om självhypnos är den info jag fick på en mässa i höstas. En kvinna som sålde egna cd´s med guidad självhypnos. Jag blev intresserad men hade inte råd att köpa då tyvärr.

Hoppas någon annan här kan ge dig svar

Fialotta2
0

Nu vet jag inte vilken typ av självhypnos du tänker på. Jag har gjort självhypnos då det gäller smärtreducering och då är det ingen risk att man ska ha problem med att komma tillbaka.

Från början gjorde jag det med hjälp av ett av Uneståhls kasettband. Nu mera gör jag det utan vägledning och då när jag känner att jag har fått nog så gör jag ett avslut som jag lärt mig av bandet och sedan är jag tillbaka.

Då det gäller andra former av självhypnos kan jag inte uttala mig om, men jag antar att det är något liknande.

Om man inte vet hur man fungerar under och efter hypnos ska man inte mixtra med hypnos på egen hand. Om man tänker göra självhypnos efter en cd, så kan det vara bra att lyssna igenom skivan en gång innan man testar att göra självhypnos.

Ett råd som jag har fått om man tänker göra regressionshypnos är, att man ska fundera på om man är beredd på vad som kan öppnas när man gör det. Det är ingen lek man ger sig in på.

lykkan
0

tusen tack för svar…jag ska ta med mig dina råd, och vara försiktig..

cillaj
0

kan hålla med #2 till viss del, en viktig sak i reggretionshypnos är att du inte ska avbryta den mitt i för då är du kvar i upplevelsen efteråt, man behöver gå igenom hela det livet man upplever fullt ut, man kan så att säga fastna i ett gammalt trauma.

sen är själhypnos i sig inte farligt, du har alltid en guide med dig oavsett om du ber om det eller inte.

jag har gjort många självhypnoser och alltid kommit dit jag ska, tillbaka helt.

Kram cilla

Qamilla
0

Har fått hypnos i många år samt att jag gör det själv också. Som det verkar för mig så är det aldrig någon risk att "fastna" någonstans. En gång så föll den som hypnotiserade mig i sömn mitt under behandlingen (inte särskilt profsigt med andra ord). Men jag kom tillbaka av mig själv när jag var klar.