Healing som komplement
Jag tror att healing kommer mer och mer i framtiden, då det är ett utmärkt komplement till den traditionella sjukvården. Tycker att försäkringskass an skulle se healingens möjlighter. Tex för långtidssjukskrivna antingen det gäller fysisk eller psykisk sjukdom.
reikihealing är redan avdragsgillt för företagen men jag skulle vilja se att all healing kunde ses som en del i ett läkande
Hej korseett!
Jag visste inte att Reiki Healing var avdragsgillt, nu arbetar jag inte specifikt med den sorten, men tack för upplysningen.
Sjukvården har inte så mycket att komma med till folk som är långtidssjuka,jag håller med om att healing är ett jättebra komplement. Jag tror oxå att många människor som är långtidssjuka skulle kunnat arbeta, eller få mycket bättre livskvallitet om healing och andra alternativa behandlingar blev tillgängliga för alla som komplement.
~ mayolica ~

Det tror jag med! vi är många som har sjukdomar som sjukvården inte förstår sig på och som vi själva inte har råd att behandla alternativt även om det hjälper. Så självklart vore det ett utmärkt komplement! För egentligen spelar det väl ingen roll om det går att bevisa att det hjälper så länge man blir friskare eller?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#4 Ja det är så synd att alla inte har råd att gå på dom alternativa behandlingar som skulle kunna hjälpa. Sen tror jag oxå att många som söker alternativ kommer för sent. Om folk som har kroniska sjukdomar hade fått tillgång till bra behandlingar innan dom går för länge, så skulle det nog finnas större möjlighet att det går att bli frisk.
~ mayolica ~

#5 Tror jag med!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#5 Så sant,man kommer för sent sen kanske man tycker att alternativa behandlingar är värdelöst. Många tror att "mirakel" ska ske. Som du skrev tidigare många skulle må mycket bättre med exempelvis healing, bli mer avslappnade, sova bättre, få mer energi till det som man verkligen vill göra.