Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 4233 ggr
lykkan
0

balansera chakran

när man har balanserat alla chakran, tex med pendel….räcker det att göra det denna enda gång eller är det en balansering som bör upprepas inom ett visst intervall??

korseett
0

det tål allt att upprepas men jag vet inte hur intervallet kan se ut. Kanske en gång i veckan? Vi mår ju bättre om de hålls i balans

lykkan
0

har precis balanserat min dotter 17 år…jag inbillar mig att det är mer rörigt i kroppen i den åldern än när man är sk. vuxen…tänkte att det kanske behövdes fler och oftare…

Har inte hittat info någonstans…

men det är väl inte så att man öppnar upp chakran vid en balansering!?

I sådana fall bör de ju stängas igen och hur bär man sig åt i sådana fall???

korseett
0

du jag har ingen aning men hoppas att nån annan här vet

lykkan
0

tack ändå för de svar du gett mig…

cillaj
0

Du har så rätt Lykka, i all balansering öppnas chakrarna,spelar ingen roll vilken metod man använder, pendel, healing osv.

När du öppnar och stänger dina chakran kan du likna dem vid en blomma som du öppnar och stänger ,chakra för Chakra, börja alltid med kronchakrat, pannchakrat, hals, hjärt, solar-plexus,navel . Men den sista rotchakrat stänger du inte ner helt, lämna en lite öppning kvar.

Om du stänger ner helt mår inte kroppen riktigt bra.

Cilla.

Loet_old
0

Det är så inviduellt hur många gånger en balansering behövs beroende på hur du känner dig.

Men inte mer än 2ggr i veckan. för det tar tid för kroppen att återhämta sig efter balanseringen.

Bra skrivet cillaj.

Lycka till lykkan.

korseett
0

det sista där om att inte stänga ner rotchakrat helt var något nytt för mig

cillaj
0

Tackar för det.

Det sägs alltid att rotchakrat ska var lite öppet, har aldrig egentligen fått någon exakt förklaring på det.

Måste undersöka det.

Åtekommer.

Wargmane
0

EEhhhh…tja nu kommer då jag och rör till alltihopa Flört

jag stänger aldrig….har tryggheten och tilliten i att chakrorna sköter allt sådant själva…

jag anser att det bara är rädslor som gör att vi skulle vilja stänga..

chakrorna andas precis som vår fysiska kropp…öppnar stänger vibrerar genom det vi upplever med alla sinnen…

Nääeee jag vill allt hålla mig öppen…överallt!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

korseett
0

ja nu rörde du till det wargmåne! hmObestämdFlörtSkrattande

Soffe
0

Ojdå.. Det var verkligen något nytt!

cillaj
0

Håller med Wargmane, men det är nog inget för nybörjare, man blir ju så att säga lite mer känslig, det gäller att kunna ta emot allt som kommer in oxå.

kraft
1

Om man är medial är det väldigt viktigt att stänga kronchkrat. Att ständigt vara öppen och motaglig för bla andevärlden (vilken man är om man är öppen i kronchkrat)  kan vara otroligt jobbigt i längden. Att jorda sig och stänga kronchkrat är av stor vikt för att vara psykist välmående. Det samma gäller healers som är ständigt öppna, många bränner ut sig på energier. Jag anser att kontroll och disiplin är viktigt för att  själv må bra som medium och healer. Då blir också kraften starkare när man medvetet öppnar sig i syftet att arbeta. När man är klar sänger man sig för för vila.

Wargmane
0

#13 Ja det stämmer..men…chakrorna drar igen sig när det är dags att vila…just så fint funkar våra system..Jag lovar…hade inte kunnat jobba som jag gjort både med Healing och Medialiteten..om detta inte funkade , 24 år är en lång tid…Och jag mår underbart bra !

Det som Är viktigt är att hålla jordningen…Vilket jag gör genom Frågan - Hur mår jag under mina fötter?

Genom just de orden går energin rätt ner….och jag är i "fötterna igen"

Men …det är mitt sätt att se på saken och var och en bör hitta sin….

Jag e trygg….

kram

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

lykkan
0

jag har läst att man utför pendlingen från rotchakrat och upp för att sedan balansera allt över kronchakrat och sedan gå tillbaka till rot.. igen och se så att alla chakran är balanserade…läste det här på sajten någonstans.

Om du nu är så att jag måste stänga chakrana, hur går jag tillväga???

I går skulle jag , lite på skoj kolla gubbens balans i kronchakrak och var med om en mycket besynnelig upplevelse…när jag höll pendeln mitt över huvudet så verkade det vara velig som attan…så jag flyttade den till respektive hjärnhalva…höger= pendlade som attan…vänster=cirkulerade den…hur ska jag tolka det?

Och vad betyder det egentligen när den pendlar över kronchakrat…när man balanserar övriga så skall man ju låta pendeln rotera över kronchakrat tll den stannat eller byter riktning enligt texten på forumet… mycket frågor men blir lite snurrig i denna djungel…

cillaj
0

För att öppna o stänga chakrarna, läs mitt inlägg i #5.

Cilla,

JILE
0

CoolJa det är så olika alla säger, för jag läste Anna-lena Vikströms hemsida om att stänga chakrana, hon menade att det skulle man inte göra för man kunde bli dålig av det också.

När jag läser detta om att stänga och öppna och så olika alla gör :), jag gör ju så för jag lärt mig det, men sedan låter det ju logiskt det Wargmane säger att de sköter sig själva..tror nog också att det är så. Spelar nog inte någon roll om man stänger, de flyger nog upp igen :) behöver nog dammas nu när det är vår.

Detta med att säga till fötterna var en bra förslag ska köra det istället. Annars föreställer jag mig jordklotet och att fötterna står på det och det växer rötter ner.

Trevlig vårdag alla!!!!

Jile

lykkan
0

tack för all respons…och det där med att huruvida man ska öppna/ stänga eller inte kanske helt enkelt är individuellt för den människan man balanserar…vissa människor är ju svagare än andra och kanske är det en del av hemligheten..att deras chakran är vidöppna, eller stängda…bara en spekulation..

tack iallafall för alla tips och råd…de leder mig framåt till mina mål!

cillaj
0

Det är ju det trådarna är till för, vi delger varandra så mycke bra erfarenheter och upplevelser, alltid kul att höra hur andra gör, man blir lätt hemmablind i sina egna uttryck.

Tack för bra information alla.

Cilla