Självhealing
En undran hur ofta ger ni er tid att ge er healing till er själva. och i vilken form.
Själv brukar jag ge min egen form av reikihealing för att balansera mina chakran.
Skulle vara roligt att höra era åsikter.
jag har väl slarvat med det en del tidigare men nu när healingen ges inne på AB på tisdagar och HTA´n här på torsdagar brukar jag fortsätta med att ge mig healing och sedan övergå till meditation om jag har lust.
Då jag ger mig själv healing brukar det vara en egen form av reiki. Nu mera är det inte så ofta jag gör det, men jag har insett att jag måste bli bättre på att ge mig själv healing. Det händer att jag ger mig puktbehandling av ländryggen.
Jag ger mig själv healing när jag känner att det behövs och det är till och från varje dag..
Det har du rätt i Soffe,men ibland så drar man ut på tiden och det känns inte bra. så man får ge sig flera healningar för att få bukt på problemen.
Det är bättre med få healningar i kortare intervaller..
Ja det är ju bra om man kan göra det till en vana.. Det går alldeles utmärkt att ge sig själv healing varje dag, hur mkt man själv vill.. En del tycker väl att man kan ge för mkt, att det kan ge starka utrensningar o så, att man då ska vila från healingen, men healingen flödar inom mig då oxå, så jag har inte ont av det.. Det är nog så olika hur vi är..
Jag ger mig själv Reikihealing i kombination med meditation, handposition som man ger med distanshealing, försöker hålla minst 1 gång/veckan.

Det fungerar utmärkt med själv healing.
Du är ju bara verktyget inte du själv som ger healingen.
Det är våra vänner fråna andra sidan som ger healingen inte jag eller ngn annan levande person.
Så gör precis som vanligt jag ber mina vänner från andra sidan om hjälp och healing till mig själv.
Samma om jag i stället ger mig själv Reiki healing så gör jag min symbol och säger mina ord och ber om healing till mig själv.
Brukar fungera utnärkt.
När vi i vår distans healing skickar healing till sjuka personer så ger vi oss alltid själva healing också i denna cirkel.
Jag har också vid ett flertal tillfällen gjort chackra balansering på mig själv och det har också fungerat bra.
När jag gjort det själv brukar jag ta pendeln till hjälp.
Lasse
Jag brukar också känna att jag har mina vänner med mig från andra sidan vid healing. en sak jag har undrat över när man talar om andlig guide,för mig så är det släktingar som är mina guider. vad upplever ni att en andlig guide är?
#5 det är som du säger att vi är olika,för mig så räcker det att ha gett mig healing 1-2ggr. för sen måste jag vila efteråt, känner mig väldigt sårbar efteråt.
Det är väldigt roligt att höra era intressanta åsikter.
Jag plockar ur frågan om andlig guide till en ny tråd då jag tror vi kommer att diskutera det mycket
Det här med healing hur det fungerar går nog att disskutera mkt om.. Jag tror säkert att våra guider hjälper oss, men varför skulle inte healingen komma från oss själva? När jag ger healing så tänker jag healing och jag känner hur det börjar inombords.. Det kommer från kronchakrat ner i bröstkorgen och sen ut i händerna, därifrån flödar healingen känner jag eftersom vi oftast lägger händerna på.. Det är min tro och upplevelse av healing, sen nekar jag inte till att våra guider är med och hjälper till, det är en sak, men jag tror att alla människor har en förmåga att kunna ge healing, att vi har den inom oss.. Så därför låter det konstigt enligt min känsla tycker jag att säga att det inte är vi som ger healingen, det är det ju eftersom den kommer och flödar inifrån oss till klienten eller vem det nu är vi healar..
Jag ger mig själv healing nästan var dag, typ när jag tittar på tv, lägger jag händerna där dom dras till, jag gör mest reiki healing..Healing för mig är att vi är ett redskap, jag öppnar upp kanalen till universum, och låter energin jobba igenom mig..
#11 Alltså är det inte svårt ge sig själv healing vid t.ex tv. för mig vill jag ha lugn och ro,skulle tycka att det blir halvdant på nått sätt.
Du kan ju stänga av ljudet på tv:n eller sätta den på stand-by..
Ojojoj,den var bra Soffe. du fick till det

*SSS* 

En släkting är alldrig vår Guide.
Men för den skull så hindrar det inte att våra släktingar kommer ner och hjälper oss på olika sätt.
Inte bara Guiderna som hjälper oss utan våra nära och kära är väldigt hjälpsamma och kan ge oss väldigt bra råd.
Dom kan även ge oss healing om dom tycker vi behöver göra det men inte är dom vår guide för det.
Lasse
Om inte mina släktingar skulle vara mina guider,vem el. vad är det då? du lasse får gärna ge din syn på det hela.det är bara så jag har känt.
#12 Nej
inte alls svårt tycker jag. healing kan du använda var som helst när som helst, behöver inte vara lugn och ro inte. Energien kommer ändå, ber bara om att öppna upp kanalen, sen strömmar energi. Healing är ju enkelt, med det menar jag att man ska kunna använda det på ett naturligt sätt i sin vardag
Min åsikt … ;)
Håller med dig Fia, ju mer avslappnat förhållande du har till healingen desto bättre fungerar det.
Tänk inte så mycket, bara gör.
Cilla.
#19-20. Det kan tänkas att jag gör det mer invecklat än det är. ska testa och lätta upp mig lite.
Det tror jag kommer hjälpa dig mycket Loet.
Lycka till.
Cilla.