fråga..
Hej
När man mediterar eller gör övningar som healing(kan inte det än) men jag övar lite olika övningar men det är så att när man ska sitta o öva på dem så har jag så svårt att koncentrera mig och ingenting händer. Det sägs att det ska pirra i händerna eller bli varmt,något sånt. Inget händer på mig.
Hej
Du har nog blandat ihop det med pirrandet i händerna, brukar ske när man ger healing.
Försök att inte ha för mycke krav när du mediterar, man brukar ju förvänta sig att saker ska hända, men gör inte det, ta det för vad det är istället.
Försök att bara slappna av, så kan resten komma av sig själv med tiden, det krävs lite tålamod.
Cilla.
meditation är att komma djupare ner i avslappning och har inget med pirr i händerna att göra som kan ske vid healing. Däremot kan du känna dig som om armar och ben blivit längre, så känner jag det. Bara träna på att sitta stilla och komma helt till ro så har du en bra start till vidare meditationer.

om det inte funkar att sitta …sätt dig bekvämt i soffan eller sängen och halvligg mot kuddarna…det gör jag, kan inte sitta och det funakr super…man somnar inte…