Hur dum e jag ibland ?
Har gått de sista dagarna med en skum diffus sorgekänsla i kroppen…och människor ur det förflutna dyker ständigt upp…människor som jag av olika anledningar valt att ta avstånd ifrån, ..har levt ettt liv med enormt mycket människor i en ständig ström som har passerat ….
jag är duktig på att rensa och ta bort allt sånt som inte är mitt ..det har man iallafall lärt sig med åren*s*
men så är det dessa människor som man blir känslomässigt inolverade i ..på ett eller annat sätt…men som sårat en eller varit osjusta mot en …
Jag tror ju ständigt att jag kan heala och verkligen bearbeta dessa saker…men ibland glömmer jag att det finns fler än jag i dessa situationer…..
Klart jag påverkas av dem oxå…Just detta är lätt att glömma när man jobbar med sig själv…Att jag är ju inte ensam…..
Det finns ju sorg och ånger som kommer från annat håll oxå…det är ju inte jag..
Så idag ska jag heala alla mina " situationer"…ska oxå bli bättre på det framöver…vill ju inte gå omkring och känna så här …
Hehe jag borde ju veta bättre….
Är detta nåt ni reflekterat över….att ibland är det ju kanske mer än jag ….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
dyker de här människorna upp i verkliga livet eller är det i dina tankar de kommer? Hur som helst, de kanske kommer för att du ska lära dig något av dem?

nej nej jag känner bara av deras känslor…
och visst är det så att man lär sig av alla sina möten..men vad jag menade är att även om jag själv har bearbetat, healat mig själv…så är det inte säkert att den andre har gjort det…man känner sig "klar" med situationer …men glömmer den andre …..
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
hm är du så känslig så du tar in andra personers sinnesstämningar? Såna som du själv har bearbetat och borde vara klar med. Men är du klar då med dom? Eller fattar jag dig fel nu?

Ja min känsla är ju att jag är klar …men min "dumhet" är ju att jag glömmer bort att allt är en tvåvägs känsla ….
Det är därför jag ska hela mina situationer ..eftersom jag tidigare helat bara mig själv och mina känslor….
Hade jag inte varit så känslig för hur andra mår ..hade jag väl förmodligen gått i kring och varit lyckligt ovetende *s*
Vad jag ville belysa med detta var att …ibland måste man kanske hela en hel situation….
Det är lätt att bara se sin egen del eller rent av en del människor ser bara andras del…..i tex en konflikt…dvs skyller allt ifrån sig.
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
ja det är inte ens fel att två bråkar liksom.
haha! hit? men jag har ett oläst gästboksinlägg står det.
Wargmane: Du är inte dum! Fel uttryck mot dig själv ;-) Kan det va så att du känner av dessa energier för mkt att du inte kan släppa det?
Ja jag tror att det bl.a är så.. Du vet ju att jag finns om du vill ha hjälp ;-)
Kramis
Men inte är du väl dum för att du har känslor heller. Det har vi väl alla. Skulle vi inte ha känslor skulle vi väl knappast vara människor. Inte i körbart skick i alla fall
Jag vet inte hur din heling funkar för dig, men när jag stöter på olika saker t ex något jobbigt med någon person så tittar jag på vilka känslor som är förknippade till just den här personen eller händelsen och sedan löser jag upp dem. Sedan känner jag aldrig av de känslor på samma sätt nånsin mer.
Kram Åsa

Tack ..#11 tja det var väl mest att jag menade att jag e dum som inte, "minns " de här sakerna som jag undervisar om själv…Jag är så inriktad på att rensa mitt eget att jag glömmer resten…<kanske en liten påminnelse till alla …
det är alltid lätt att tala om för andrta men man tänker inte när det rör en själv….
Jag kommer på mig själv ibland…och då tycker jag att jag e bra korkad 
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens