Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 1018 ggr
amenia
0

öppna/stänga chakran

Hörde att om man öppnar sina chakran kommer gåvor fram? dem som har varit stänga?

korseett
0

nja det där vet jag inte riktigt om det stämmer men din kropp blir i bättre balans om alla chakran är i balans.

mayolica
0

Jag vet att det är mycket prat hit o dit om att öppna och stänga chakran. Men vad jag har fått lära mej är att man kan skapa oballans i sina energiflöden, om man håller på och grejjar och försöka stänga sina chakran i meditationer.

~ mayolica ~

Aldebaran
0

Man skall vara mycket betänksam när man håller på med chakran..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Loet_old
0

Jag vet inte vad du tolkar det med gåvor,så du får gärna förtydliga dig lite grann. 

#2 menar du att man själv skulle skapa sin egen obalans? vadför skulle man stänga av i en meditation.Förvånad

För mig som har gått vidöppen som en parasoll innan jag lärde mig om chakran och dess funktioner om att stänga av(skärma av) för att inte ta in allting och må pyton.

mayolica
0

Det finns ju olika sätt att stänga av på,man behöver ju inte stänga chakrana .Man kan ju sätta upp ett skydd och stärka auran ,jag har oxå alltid varit mycket öppen och tex blandat  ihop mina känslor med andras lätt.

Det att man kan skapa oballanser i energiflödet och därför inte ska laborera med att försöka stänga sina chakran i olika meditationer,det är vad jag har fått lärt mej på reikiutbildningen. Så jag har inga egna personliga erfarenheter eller kunskaper om det,utan det är min reikilärare som har sagt det.

~ mayolica ~