Healing
Hur lär man sig healing? skulle vilja lära mig. Nån därute som kan visa?
Hej SassiH!
I den här tråden (klicka på den blå texten) finns en övning i första inlägget skrivet av Soffe som beskriver hur du kan lära dig självhealing.
Okej tack för tipset :), skulle vilja lära mig hur man kan hela andra och sig själv genom healingen. Vad krävs för att kunna healing?
Kram//Sandra
inget annat än sunt förnuft krävs. Sedna kan man gå kurser i olika healingtekniker.
Kopierat från en sida jag hittat,sägs vara en lärare inom området:
För det första så finns det ett andeplan och ett jordiskt plan ( för att göra det enkelt)
Healing energin uppkommer när din andes energi skickas in i hjärtat och hjärtat startar en sovande partikel som är ungefär så stor som en molekyl innan den aktiveras kallad livs centrat.
Det finns flera centran i kroppen så att om man bara lägger händerna på en person så kan det få ödestigra konsekvenser. Det finns dessutom en + och . pol i kroppen. Tillex höger hand läker höger sida och vänster hand vänster sida.
Healing är inte något lätt utan kan mer efterliknas med läkare vetenskap än bara hokus pokus. Det finns regler och om man inte följer dessa går det käpp rätt åt pipan oftast.
Att bara sätta igång och lära sig healing är tämligen meningslöst. För på åtminstånde 99.99% av jordens befolkning så är energin för blockad i kroppen för att ens kunna läka huvudverk.
Anden börjar sin väg upp mot hjässan från svanskotan. Pågrund av att människan har snea skenben så läggs det en belastning på kroppen som gör att höften stelnar med åren och då pressas anden högre och högre upp för att tillslut när den nått hjässan ta sig ut och din kropp dör av ålder.
För att ens kunna hela så måste dina banor i kroppen bli öppnade och dessa är inte osynliga genom tro eller hokus pokus utan är kort och simpelt dina ben. Benen är ihåliga och energin färdas genom benen.
Är benen snea och dina leder stela så är du väldigt blockerad.
Höften är oftast den del i kroppen som är mest blockerad.
stretching är fullständigt meningslöst eftersom allt i kroppen sitter ihop. Höftens spänningar sitter ihop med din snea käke och dina tänder för att förklara kortfattat. Sliter du upp kroppen så orsakas det bara förslitnings skador i slutändan. Se det som att nysta upp ett garn nystan.
Så första steget är att öppna banorna i kroppen. Utan att dom är öppnade kan du ägna en livs tid åt healing och inget händer.
När du spänner en muskel så aktiveras energin, och när du rör dig aktiveras energin. Så för att få energin att öppna blockeringar finns det flera olika sätt men många av dom leder till döden i förtid.
1. magneter, magnet behandling, leder oftast till depression eller lyckorus.
2. akpunktur, farligt ifall den som gör det inte har en hum om var blockeringarna sitter och blockeringarna är olika på alla människor.
3. Stretching, Även kallad kundalini yoga. Näst intill livsfarlig. Du släpper ut anden som inte har banorna öppnade i händer och fötter och den går med snabb fart mot hjässan utan att först gå igenom alla centran och bränner sedan sönder hjärnan och din kropp dör när den tar sig ut.
Healing har genom tiderna försökts att uppnå av många människor som sökt evigt liv. Healing är inte en väg utan THE WAY. Det är det svåraste du kan försöka dig på. Slut resultatet är en ny Jesus eller Buddah.
Antingen dör din kropp eller så lever du utan att åldras.
Nåväl innan jag fortsätter så ska du fråga dig själv, vill jag verkligen detta? spelar ingen roll om du är skeptiker eller troende. Denna träning är lika verklig som ett knytnävslag i ansiktet. Du kanske inte tror att näven gör ont, men det gör den.
Om du ni verkligen vill lära dig detta så startar jag informationen om hur du ska göra.
1. Hur man öppnar banorna, Du måste öppna fingararna för att kunna öppna banorna. Du ska spreta med först tummen, och slappna av med alla andra fingrar medans tummen är rak. Självklart så är inte fingrarna avslappnade utan spända fastän du försöker att slappna av i dom. Nu ska du djup andas med magen och vänta. Efter ett tag så börjar fingrarna sakta men säkert slappna av. Nu börjar banorna öppnas.
Börja med tummen eftersom det är healing det handlar om. Sedan så arbetar du på att få dom att vara raka medans alla fingrar från totalt spretande utåt ska falla avslappnat till viloläge medans tummen är rak.
Detta ska göras liggande utan kudde och utan sträva kläder som drar åt runt höften. Helst typ naken om man kan.
Att få dessa blockeringar från fingrarna till centrarna att släppa tar tid. Tro inget annat. Kan ta upp till flera veckor innan det verkligen händer något. Det du ska öppna är förtvinade muskler som inte har använts på flera tusen år.
Tillslut så kommer du känna knicks och höra dina egna kotor i kroppen. Då vet du att blockeringar har börjat släppa. Värst är tänderna ifall du är boxare eftersom då får du göra om ditt tandskydd varje dag.
(ops viktigt, har du glasögon så sluta genast att använda dom när du tränar) Ögonen ska bli bättre och har du glasögon på dig så stör healing energin sig av detta och det kan få ödestigra konsekvenser.
Varje finger leder till ett centra.
Det finns 7 centran på kroppen.
1. tummen går till hjärtat
2. pekfingret går till naveln
3. långfingret går till solar plexus
4. ring fingret går till halsen
5. Lillfingret går till hjässan.
6. Handleden i ett aktivt läge som fingrarna öppnar en kanal i mitten av handen som leder till anden. Öppna den för snabbt och du förkortar din kropps liv snabbt.
7. Ögonen med samma träning som fingrarna öppnar ett centra mitt mellan ögonen som blir som ett tredje öga. bör vara väldigt försiktig med att ens röra detta. Att se saker som man tidigare slapp se är bra för en själv tycker jag.
Varje centra har sin egen unika energi. det är dock onödigt att nämna det här eftersom det här handlar om healing och hur man uppnår detta. Dessutom så klarar din
kropp endast av 2 energier till en stor grad utan flera hundra år av vänjanden. Förstärkning och helande energi.
När tummen blivit så mjuk att du kan lägga den mitt i handen rak cch sluta fingrarna över den och utan att bryta den kunna göra armhävningar med tummen mellan fingrarna eller slå på en sandsäck utan att bryta den då kan du börja lära dig healing. Jag pratar om det hårdaste slag du kan slå. Tummen ska inte brytas om du ens är osäker så försök dig inte på detta förrän du kan lägga tummen i mitten av handen helt rak. Det ska se ut som om du har skadat en led.
Alla fingrar kommer öppnas lite grann med tummen.
Nu kommer det tricky part. Öppnar du kanalerna så börjar anden röra sig uppåt. Det är det som kundalini utövare känner när dom säger att ormen rör sig i ryggen.
Anden som du har i kroppen utsöndrar energi åt alla håll när den funkar så att energi färdas upp genom ryggen kommer vara helt normalt. Men det får aldrig kännas som om någon stor engergi färdas upp och du blir mer och mer slut och trött för då bränner du ut ditt ljus.
Ska du hela andra måste du kunna dra in energi så att du fyller på det du förlorar.
För att göra detta måste du aktivera ditt kontroll centra som sitter i bakhuvudet. Detta centra hjälper dig att kontrollera energin med önskningar eller tro om man nu vill kalla det för det.
För att göra detta så ta ett glas och försök lyfta det med tanken. Självklart så lyfts det inte men du kommer få en sju helsickes huvudverk i bakhuvudet. Repetera och du kan tillslut kontrollera din energi si så sär.
Så när du känner att du kan luta dig själv på tummen mot en vägg då börjar du tappa energi snabbare än du kan dra in. Då måste du börja intala dig själv att du vill dra in. Detta är också en lång och svår period.
Så slutligen till fördelarna på vad detta ger.
1. Du slutar att åldras tillslut eftersom att anden aldrig går upp till hjässan.
2. Du kan hela alla skador på dig själv och andra.
3. Du får se utvecklingen i världen flera hundra år frammåt.
Nackdelarna vilket är betydligt fler.
1. Du kommer alltid se yngre ut än din partner vem du än skaffar.
2. Du kommer vara fruktad av både skeptiker och vänner.
3. Religösa kommer försöka döda dig
4. Du måste manuellt styra alla funktioner i din kropp och ständigt hålla koll på din ande så att den inte pyser ut för att du använder för mycket energi.
5. Du kan bli sedd som en gud av okunniga ( hint hint Jesus) Du skapar idiotiska religioner… Se kristendomen.
6. Du måste byta identitet varje 10e år eftersom att du inte åldras.
7. Du kan om du blir arg döda en person med ett vanligt slag, healing med kinetisk kraft bakom sig förvandlas till samma effeckt som för mycket läkande medicin skulle innebära.
8. Andarna som dött och inte nått ande planet hatar dig och försöker med alla sätt få dig att dö så dom slipper se att någon lyckats. Jante finns där också, särskilt gamla svenskar som dött. Eftersom vi bor i sverige är det jante andarna man stöter på.
Nu kanske ni frågar er själva, varför skulle jag lära ut något som jag skulle kunna få flera miljoner för om jag bevisade och sålde.
Mycket enkelt kära människor. I ande världen finns det ett ordspråk om så kallade eld barn som dyker upp på jorden.
ett eldbarn vart tusende år är är sannolikheten för att ett fullt utvecklat eldbarn ska dyka upp på jorden. ( se Jesus)
Denna kunskap kan aldrig säljas eftersom den är så pass svår så även om du vet exact vad du ska göra så behöver du ändå inte lyckas.
Du lyckas ifall du slänger bort all räddsla för att dö och inte bryr dig om vad som händer med dig.
Denna väg är som att tackla en vägg med en healer bakom dig. Du tacklar den och får ont och tacklar den och får ont. Tids nog så ger väggen efter och går sönder. Sedan så möter du en vägg som brinner, du tacklar den tills den ger efter och sen möter du en vägg som är av is och slutligen en vägg av vatten och lera.
Hur jag vet detta och har lärt mig detta så kan jag bara säga. Denna information mår ni bäst av att inte få veta.
Det viktiga är att den finns. Gör som ni vill. Antingen kan ni fortsätta vara skeptiker och lek helare som kan få personen att säga å vad bra jag mår eller jag känner ingenting. Eller så kan ni få en person med whiplash att stirra på dig med utspärrande ögon och nästan bara stamma
fram ett tack.
Riktig healing syns på kroppen ifall du kan, mjuk kropp = bra healing.
Stel kropp = önske helare och plasebo personer. Samt religösa.
Tack för mig.
Lärlings helare av det inre planet.
Funkar detta verkligen?? Berätta ni!

#4 Hjälp, så krångligt tror då inte jag att det är. Jag är skeptiker till mycket inom New-Age och här lät ju grymt "mystiskt" och krångligt. Läs Väck din inre healer av Eric Pearl, långt mycket enklare förklarat.
#4Jag kan ingen generell healing, men den där skriften var väldigt märklig i mina ögon. Vaddå skrämseltaktik
Healing har inget att göra med märkliga krafter som kan döda. Det var det dummaste jag hört i hela mitt liv. Healing är kärlek!
Det där låter som något sektliknande trams som vill skrämma upp människor från att utvecklas. Glöm det där är mitt råd,det finns böcker och hemsidor som förklarar healing på ett mer naturligt sätt utan att påstå att något är farligt.
Att gå en reikikurs kan oxå vara en bra början till att lära sej att utveckla den helande förmågan som vi är födda med.
~ mayolica ~
#4 det där ser ut som om det är taget från en sida där de driver med healing och alternativa behandlingsmetoder. Helt sjukt ju.
Håller med de andra
jag har för mej att jag läst förut något om "det inre planet" fick uppfattningen att det var någon slags sekt,eller en extrem lära av något slag. Är lite osäker på riktigt vad det är.
Hur det nu är med det så är det långt ifrån någon healing som vi använder här på sajten.
~ mayolica ~