Varför finns det olika healingmetoder?
Allt kommer visserligen från samma ursprung men det handlar om olika frekvenser. Vissa metoder kan man behöva många behandlingar av medan några andra är kraftigare och det behövs färre. Vad vi väljer att jobba med och bli behandlade av är upp till oss själva.
Kan man flera metoder får man flera redskap. Att gräva i rabatten ja då tar vi till spaden men att gräva ner ett avlopp då behövs ett större, kraftigare redskap. Ni förstår bilden.
Nu behöver ju inte mildare healingformer vara mindre effektiva bara det att det kan ta lite längre tid. I flera fall kan det dessutom vara en fördel om en person är väldigt känslig och får kraftiga utrensingar.
Så är det jag ser på saken och jag får säkert mothugg men eftersom vi är individer så tolkar vi saker olika.
Intressant och jag har själv undrat varför det finns olika. Själv så har jag inte gått någon utbildning om healing, men har märkt att jag har lite kunskaper som jag inte visste om.
Tycker det låter bra de du har skrivet och beskriver om redskapen, Ju mer man lär sig ju mer kunskaper få man till sig,
Här kommer lite av det förväntade mothugget
Egentligen vet vi inte säkert om all healing kommer från samma källa,men det är offta så man tror. Jag tänker mej oxå att det finns en helande kraft (fast flera olika energifrekvenser)som strävar efter att skapa ballans och göra helt.
Att det finns så många olika sätt att ge healing tror jag dels har med olika kulturer och även religioner att göra,människor i olika delar av världen har sedan lång tid tillbaka skapat sina metoder att hela på.
På senare år har man oxå utvecklat många moderna healingtekniker som kan vara effektiva och passa för att hela olika problem,vissa metoder kan oxå passa bättre för olika människor.
Flera healingtekniker är nyare och har skapats på senare år, andra metoder kan vara äldre och härstamma från olika kulturer som har anpassats för att passa våra förhållanden bättre.
~ mayolica ~