Nyfunnen förmåga
Hej på er,
Jag vet inte vart jag ska börja. För inte länge sedan kom en nybliven vän på besök. Det första han sa var att min Aura var väldigt stor och att jag hade gåvor som förunnats få. Jag berättade om en ytlig kontakt jag haft med reiki och berättade om att jag ibland upplever mina händer som "varma".
Inte sällan har jag en nästan brännande värme i handflatorna som fortsätter ut i fingertopparna men då mera som en stickande känsla.
Det kanske låter dumt men jag kan ana gestalter från "andra sidan". Det känns då som en ännumera stickande känsla i händerna och kan vara ganska omtumlande.
Har någon i det här forumet liknande upplevelser?
Med vänliga hälsningar
Janne
för det första-välkommen hit!
Nej du är inte ensam. Vi upplever väl alla mer eller mindre olika fenomen. För egen del är det oftast värme i händerna och ilningar som löper genom hela kroppen. Jag har även känt av kyla vid healing. Jag ser inte andar men jag kan få till mig budskap från dom, som rör hälsan på den personen jag healar ibland.
Det är härliga känslor när det sätter igång faktiskt. Kanske dags att fördjupa och utveckla dina förmågor? det låter som om du har nåt speciellt på gång.

Hej och tack!
Den här personen gav mig mycket inspiration. Han övertygade mig snabbt om det jag länge funderat över…jag är övertygad om healingens läkande kraft. Egentligen är det ju väldigt enkelt. Healing ger värme (iaf som jag har upplevt det) och värme ger ökad blodcirkulation. Och jag tänker mig det som väldigt bra.
Som exempel har jag haft ordentligt ont i ryggen i 15 år efter en gammal idrottskada. Han lyckades dämpa det rejält. Det mest imponerande var att han kände vart jag har ont utan att jag berättade något alls om det.
Jag vill träna mig själv på det här. Någon som har ett tips på övningar?
Mvh
Janne
det finns en del övningar för självhjälp här på forumet har jag för mig. Jag kan leta och putta upp trådar till dig. men annrs så skulle du gn kurs i kanske reikihealing eller annan metod. Det finns både kurser på distans och kurser "på plats". Vart i landet bor du?
"Balans kropp och själ" heter tråden som ligger till vänster och i första inlägget, har Soffe beskrivit självhealing. Det kan du praktisera även på andra när du provat på dig själv först. Be om healing helt enkelt.

Jag bor i Kungsängen, Stockholm med fru och sammanlagt fem barn. Fem katter (varav två små bara fem veckor gamla).
Ska kika runt lite mera här på formet :-)
Janne
I vår vackra huvudstad finns en hel del healingkurser. Kika runt lite i tidningar och anslagstavlor, eller googla.