Om avläsning
Jag vet inte hur var och en ser på det här med att man läser av på distans. Egentligen är det ju ett privat och intimt område och många kanske tycker att det är obehagligt om någon okänd läser av utan att be om lov. En del har jag märkt kvittar det för.
- När vi ber om hjälp, om healing här på forumet. Var tycker ni man ska dra gränsen för vad som kan skrivas i öppet forum och vad som hellre bör skrivas i PM?
- Och är det liktydigt med att vi får läsa av varandra när vi ber om healing? kan det bero på hur vi formulerar oss?
- Kanske är det bättre att förekomma än att förekommas? och den som ber om hjälp även talar om att man får läsa av för att finna blockeringar. Även den som ger och kommer att läsa av kan ju fråga om man får annars får man väl bara skicka healing ändå. Ni som använder reiki aktiverar ju energin till där den har mest nytta, medan några av oss andra tittar på energifälten och läser av.
Nu vill jag få igång en diskussion om ämnet. Vi är alla olika och även åsikterna ska respekteras. Eftersom det här kan vara ett brännbart ämne ber jag er att inte gå till personangrepp.
Med tanke på alla konflikter som har varit på endel sajter är det här ett jättebra insiativ.
eftersom jag använder Reiki, vill jag , om jag läser av personligt skriva ett PM. Jag tycker att det är så pass privat, vill mottagaren sen delge det i sin tur är det upp till var och en.
Sen är det ju bra om den som ber om healing talar om syftet, för styrka, utveckling o.s.v.
Det är min åsikt.
Kram cilla.
Om man ber om hjälp så ber man väl om hjälp till 100%?
Om man vill ha mindre hjälp än 100% så kan man ju undra varför då be om hjälp över huvud taget?
Healing kommer från ordet balans.
Antingen så vill man ta emot healing, dvs uppnå balans eller så vill man inte uppnå balans.
För mig är det självklart att ge healing 100%.
För mig finns det inga rädslor. Om en person som ber om healing är rädd för resultatet. Be då inte om hjälp. Det skulle faktiskt kunna bli så att rädslorna försvinner efter en riktigt djup healing.
Jag har förstått att det finns personer inne i detta forum som inte alls vill uppleva denna transformation som en healing faktiskt skulle kunna innebära. Det är bekvämt att vara rädd och ha detta som en form av frizon eftersom det även ger ger en rätten att lägga ansvaret på någon annan. Detta är i alla fall vad rädda personer tror att man får göra, lägga skulden på någon annan.
100%
Det är vad jag tycker om detta.
#1 ja det är ju bra om den som ber om hjälp talar om syftet med hjälpen.
#2 javisst är vi väl alla ute efter att vara i balans men man finns olika stadier i sin utveckling med. Man kanske inte klarar av att se sanningen i vitögat med en gång utan behöver ta det pö om pö.
Och hur ska vi komma tillrätta med det? Vi som är rättframma kanske behöver lära oss att linda in sanningen i andra ord som tas på ett annat sätt. Man kan säga saker på olika vis och ändå få fram vad man menar. Ska vi fråga den som önskar healing om de vill att vi ska vara rättframma? Då blir väl PM det enda alternativet eftersom det kan vara känsligt.
Att börja arbeta med sig själv kräver mod.
Mmm, det var nog lite det jag menade, syftet. du har så rätt Allhealing, självklart vill jag ge 100%, men frågan är ju, vill mottagaren ha det.
Jag kan uppleva så att många ber om healing, men vill man verkligen ha det fullt ut? vet man vad det innebär att få det fullt ut? Förstår man vad en sådan förändring innebär på djupet?.
Vi kanske ska informera lite mer om vad som egentligen händer med healing.
Hej. Är lite trött men skall försöka tänka
.
Om jag ber om healing så är jag ju väldigt tacksam om jag får det. Här är det ju dessutom i en så kallat sluten tråd.
Det klart att jag vill att Ni som kan läsa av skall vara rättframma. Hittills har jag inte läst eller märkt något stötande.
Om Ni själva känner när Ni läser av att det ev. skulle kännas jobbigt för den som blir avläst att det skriv direkt i tråden, kan Ni inte skicka ett pm då. Jag tror faktiskt Ni har den kompentesen att Ni kan bedömma det. Vad tror Ni själva. Skulle Ni kunna ge ex. på vad som skulle vara stötande eller sårande om det skrivs direkt.
Kram förresten och ha en fin kväll.
Var rädda om varandra
Det kan vara personliga saker som personen i fråga har upplevt och inte fått bearbeta ännu.
Hm. Jo, förstår att det kan vara svårt att bedömma kanske. Är det extra jobbigt för er att skriva i pm i stället. Om sedan den som blivit avläst tycker det är ok, så kanske man kan kopiera in det i tråden för lärdom till andra.
Var rädda om varandra
vi kanske ska skriva i tråden att vi sett något speciellt och tar det i PM istället. Och nej det är inte ett dugg besvärligt att skicka PM.
Fast det handlar ju också vad som har betts om hjälp. Ett skoskav lär ju knappast rendera i att man läser av för det uppstår ju pga felaktiga skor så där skickar man ju smärtlindring och läkning.
Fniss. Du har rätt korseet. med skoskavet. Jag visste inte Ni läste av och är jättetacksam för om Ni gör det och talar om vad ni kom fram till. Bra som Du skrev i # 8 . Det borde väl passa alla.
Var rädda om varandra
Om jag skulle be om healing så skulle jag vilja veta exakt vad healern har att säja också för att bli medveten om var problemen sitter.
Man vill absolut ha en djupgående healing så att det händer någonting att något förandras.
Om någon ger healing som jag har bett om så kan jag väl inte mer än vara tacksam över att få det.
Om man inte vill ha healing så behöver man ju inte be om det.
Och vill man inte skylta med någonting som healern får fram så kan man väl be om att få ett pm.
Om jag ber om healing så är jag inte främmande för att det kan komma fram endel saker ibland
om det är så att det är väldigt personliga saker så tycker inte jag att det behöver skrivas på en öppen tråd,det är bättre att skicka pm om känsliga saker.
På healingkvällarna blir det ju lite skilnad då vi skriver på låsta trådar.
~ mayolica ~
Det bästa är väl att låta sunt förnuft styra. Som Signemo (#5) skriver borde det inte vara så svårt att avgöra om det man får fram är för personligt för allmän beskådan eller inte. Ni som klarar av att läsa av hur vi andra mår via healing är säkerligen tillräckligt lyhörda för att kunna göra den bedömningen.
Sen kan man väl ha som grundregel att om man är det minsta tveksam på om det lämpar sig för tråden (öppen eller låst) eller inte så tar man det via PM.
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet än så kanske jag inte ska komma med några råd
men jag skulle nog vilja att om någon hittade något speciellt så tag gärna kontakt via pm ungefär som korsett skrev i # 8 tror jag
Vilken bra diskussion, ni är så kloka allihopa!

Naturligtvis vill jag ha healing till 100% men gärna via pm om det är info som kan bedömas som känslig.
Jag tror också som cillaj skriver i #4 att mer information om vad healing egentligen innebär skulle vara bra.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
1. Jag tycker inte att man ska eller kan skriva vad som helst i ett öppet forum, det kan va väldigt känsligt.. Just när det handlar om ex. att ta emot healing.. Det finns PM oxå man kan skriva..
2. Jag tycker inte att det är en självklarhet att läsa av hur mkt som helst bara för att det erbjuds att skicka healing, då bestämmer man om det innan isåfall.. Man måste inte läsa av när man skickar healing alltid, det beror väl på läget.. Men som mottagare av healingen så får man väl räkna lite med att healern kan få till sig bilder, känslor när healingen skickas, ges.. Det är väl inte alltid det går att stoppa den informationen eller så får man be om att inte få sådan information om klienten..
3. Det är nog bra om man talar om hur man vill ha det som klient och att healern accepterar det.. Det är som sagt väldigt känsligt det här.. Jag tycker att det är ren hyfs att fråga om lov vad det än är!
Är det ok att mobba ut den som gjort en avläsning i en tråd?
Med mobbing avser jag att den mobbade stängs av från en tråd utan någon som helst varning.
Speciellt om det är trådskaparen som stänger av den utmobbade?
Om dessutom trådskaparen är en av medarbetarna på forumet?
Frågan som orsakade allt detta handlar om varför ett symptom uppstått rent fysiskt på en persons kropp och som trådskaparen själv bett om att få hjälp med.
Det jag gjorde var att svara på frågan från ett djupare perspektiv än det rent fysiska perspektivet eftersom det var där som själva grundorsaken till det fysiska sympomet fanns enligt mitt sätt att tolka det hela.
Om då avstängningen dessutom sker utan att den mobbade dvs jag allhealing blivit informerad om att nu ska du stängas av från tråden?
Om det dessutom forsätter det att dyka upp information om att det finns nya inlägg under rubriken mina inlägg fast jag är avstängd från tråden?
Detta är texten som kommer upp varje gång någon skriver ett inlägg i denna tråden.
_
Diskussionen som du försöker öppna är publicerad i en grupp som du inte har rättigheter till
_
Du har inte rättighet att läsa diskussionen
Frågan är alltså. Är det rätt att stänga av en person på dessa grunder?
Jag hade alltså rättigheter att delta i diskussionen och nu har jag det inte. Ingen information om att jag kommer att uteslutas har delgivits mig.
Är detta verkligen en sanning som vi vill ha i detta forumet? En ensidig rätt att bestämma som helt och hållet är baserat på en persons godtycke?
Dessutom verkar rang på skalan ha en betydelse eftersom detta inte är första gången på iFocus som detta händer. Jag har bl.a. varit med i en tävling på forumet i iFocus där spelreglerna ändras efter att jag var en av två personer som lyckats gissa rätt på ett datum i en tävling.
Det är inte utan att jag börjar undra över om det ens är lönt att stanna kvar på detta forum med dessa hirarkiska och egenmäktiga förfaranden som per omgående skulle förkastas i det svenska domstolsväsendet.
Jag kommer att ta mig en riktig funderar över detta och ser fram emot att denna inskrift kommer att leda till en förbätring för alla parter i detta forum oavsett vad det är som kommer att komma upp nästa gång någon "drabbas" på detta forum.
Hur jag kan veta allt detta? Jo, jag skickade healing till personen i fråga som är orsaken till varför den här tråden skapats och förklarade i tråden varför det uppstått.
Sen frågrade jag i den tråden om det var ok att gå till attack mot mig som skriver i tråden? Repliken blev att jag blev abrubt avstängd från tråden.
Innan denna avstängningen så frågade jag i tråden om det inte fanns andra Medarbetare här på forumet som reagerade på det som skedde i denna tråden? Hur moraliskt försvarbart är det agerandet i så fall om det nu är etik och moral som ska disskuteras?
Är det utifrån detta ok att stänga av en person rakt av?
Vad tycker ni andra på forumet?
Samt att diskussionen på den tråden fortsätter utan att den medlem som gjorde avläsningen nu kan försvara sig mot det som eventuellt sägs i tråden? Hur bra etik och moral är det?
Jag förstår inte vad som har hänt Allhealing, har ditt inlägg blivit borttaget?
Jag vet inte vad du har skrivit, med utifrån ditt sista svar så kan jag inte tycka att du har gjort något fel.
Om man inte specifikt ber om ett svar i PM, får man väl skylla sig själv, det är ju just det jag menar, All information man får av en avläsning är ju känslig då mottagaren kanske inte är beredd att ta emot det som kommer upp.
Cilla.
Kan bara kort skriva nu att det hände på ett annat forum men hela den tråden är borttagen så ingen kan läsa eller besvara allhealing.
Då har detta blivit borttaget efter kl 1300 idag eftersom jag så sent som runt 1300 kunde läsa under mina inlägg att någon skrivit i den tråden. Jag tycker att detta luktar lång väg och det är riktigt intressant att en Medarbetare agerar såhär i forumet.
Frågrar man så får man faktiskt tåla att det kommer ett rejält ärligt svar. Även om svaret är personligt så bad faktiskt personen i fråga om ett svar.
Jag har lovad den personen i den andra tråden att inte svara den personen på några framöver. Dessutom så instämde en annan av medlemmarna i forumet och påpekade att detta inte var första gången som denna personen gick i försvar. Det har hänt tidigare. Om man har oberabetade sanningar som man inte är beredd att syna, låt då bli att fråga efter ett svar.
Det är inte den händelsen vi ska diskutera utan ämnet i sig eftersom jag anser att det är viktigt.
För övrigt så är tråden borttagen och har varit det sedan kontroversen. Det du kan se är möjligtvis antal svar som finns och där har jag varit inne och redigerat de senaste dagarna för att om möjligt lägga ut tråden igen. Det min vän är vad du ser och inte ett dugg annat.
Nu åter till ämnet.
Jag håller med #2. Men visst om det är så att det dyker upp några djupare/personligare saker kan man väl PM:a. Sedan finns det ju säkert någon som inte vill blotta det minsta lilla, men då tycker jag att de antingen är i fel forum och kan vända sig någon annanstans, psykologi t ex, eller be från början om att de enbart vill ha svar i PM. Det går inte att lägga över allt ansvar på dem som svarar. De som skriver inlägget från början har också ett ansvar. När man ger healing o dyl så ser man ju saker. Det är väl ganska uppenbart om man sätter sig in i det. Det är ju bara att läsa de olika inläggen.
I 9 fall av 10 som jag har sett är de flesta mycket tacksamma för den hjälp de får. Den 10e som inte gillar att få hjälp bör kanske kunna få hjälp i och med att kunna läsa om tips och råd vid olika frågeställningar innan de skriver sitt inlägg. Det måste ju vara upp till var och en. Jag tycker att ansvaret ska ligga på den som är författaren från början.
Min uppfattning om dessa olika forum som ger människor hjälp på ett mycket snabbt, enkelt och osjälvskt sätt är att det vore synd om människors vilja att hjälpa andra skulle begränsas av ett fåtal människors rädsla. Begränsningar hindrar utvecklingen. Vem sjutton vill det egentligen?
Ljus och kärlek till dem som det behagar
Kram Åsa