Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 1188 ggr
CarolineO
0

Färger och meditation etc.

Jag kommer ihåg när jag gick min första mediala utvecklingskurs fick vi börja med att meditera.    När de sa det tänkte jag att "nej, vad långtråkigt!!"    

Jag hade ju aldrig mediterat innan och trodde mer eller mindre att man bara satt och hade tråkigt… Men så var det ju inte. Det var riktigt skönt.

I alla fall, vi skulle försöka se vår guide eller vad det var, så skulle vi iaf välja en färg eller ta den vi såg som "vår färg" och den andra skulle vara guidens färg..           Jag fick till mig orange som min färg, en färg som vi sedan tidiagare inlägg vet att jag har "problem med"… 
Hemma har jag inte mediterat ngt särskilt, men häromdagen fick jag tag i en meditationsskiva.  Just den meditationen gick ut på att man träffade sin intuition och satte sig vid en regnbåge som fyllde på en med alla sina färger.    Sen skulle man föreställa sig att hjärtat pumpade ut en färg till hela kroppen, färgen fick man välja själv….
Vilken färg jag fick?      orange!! Eller röd och guld närmare preciserat!

Det är otroligt när man ser sambandet på detta sättet!

FiaH
0

Härligt Caroline, visst är färgmeditation något underbart när man fylls. Brukar också meditera med regnbågen. Och vilket sambandFlört Nu kanske du inte väntar så länge innan du mediterar hemma eller?Skrattande

CarolineO
0

Nä, det lär bli oftare…    Jag tycker faktiskt att det är riktigt skönt att bara få "glida iväg" en stund.   en timme känns ju som 5 minuter! O sen är man så pigg när man "vaknar upp"!!

Trodde aldrig jag skulle kunna meditera förr… Jag har så svårt att sitta still och inte göra någonting =0)     Men nu njuter jag av det!

Philia
0

Jag har också en färg som återkommer ofta i mina meditationer. Det är en grön eller blågrön färg. Har inte riktigt tänkt på vad det betyder, men jag får alltid en rogivande känsla i kroppen när jag går in i ett grön rum eller har mycket grön omkring mig.

Loet_old
0

Härligt, det är ditt hjärtchakra Philia som är aktiverat.Grön färg är enkelt utryck kärlekensfärg, var där och upptäck vad som döljer sig och lita på vad du får fram i form av känslor,bilder.Glad

Philia
0

Det va intressant Loet, jag har allitd haft och har fortfarande väldigt lätt för att tycka om och älska människor.

tycker ibland att jag går omkring och blir lite småkär ialla jag träffar Glad