Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 483 ggr
JILE
0

Alfanivån och tetannivån i healing!

Hej, nu undrar jag för jag läste mammas Året Runt veckotidning. Där var det ett intressant inslag om en kvinna som hade helat sig själv med reiki. Men så skrev hon om olika nivåer som hon kom in i när hon började med reikin. Första 10 min kallade hon Alfanivån, sen när hon kom ner i mer avslappnande nivå den SK Tetannivån efter 30 min avslappning, innan medvetslöshet och det var då som man healade bort krämpor, om jag fattade rätt. Dessa har jag aldrig hört talas om är det någon som vet något om dessa nivåer.

Tacksam för svar,

Kram Jile

[asamaria]
0

Jag har ingen utbildning i reiki, men jag vet att allt handlar om frekvenser, olika våglängder, precis som homeopatin också handlar om. Ljud har olika frekvenser precis som ljus och färger, även healing.

De olika våglängderna skapar olika vibrationer som är bra för olika saker hos olika människor.

allhealing
0

Det är tre steg

Beta är det mer vakna tillstånd

Alfa då är du mer avslappnad

Theta då är du i djup avslappning, dvs inte vaken.

Detta är tillstånd som man kan mäta upp i en fysisk kropp.

Eftersom healing även kan arbeta bortanför ett fysiskt tillstånd så skulle denna avslappning kunna användas om healern arbetar både på ett fysiskt plan med sin klient samt även bortanför det fysiska tillståndet.

En djup avslappning hos klienten skulle då leda till att klientens logiska vänstra hjärnhalva inte längre skulle kunna medverka i sitt försvar av sin fysiska verklighet.

Orsaken till att vi får problem exempelvis i våra kroppar beror alltid på en obalans.

Eftersom en vänster logiskt hjärnhalva inte alltid är den mest neutrala observatören av hur saker och ting verkligen fungerar på ett mycket djupare plan inom oss alla så kan den verklighet som den delen av oss väljer att manifestera inte allför sällan manifestera just en obalans på någon nivå i vårt liv.

Detta i sin tur leder till att en energi har skapats och som inom sinom tid kommer att börja göra sig gällande i vår fysiska verklighet. Det må vara i våra tanker såväl som i vår fysiska kropp.

Det healing gör är att åsterställa balansen. 

En djupare avslappning gör alltså att vår logiska vänstra hjärnhalva tappar sin kontrollförmåga över vad det är som sker och healing kan således bli mer effektiv.

Det skulle alltså även vara fullt möjligt att helt enkelt hoppa förbi den fysiska kroppen och direkt utföra en healing på en nivå som ligger bortanför den fysiska verkligheten.

Nyttan med att utföra en healing ifrån detta området skulle då bli att man så att säga slipper ta hänsyn till den vänstra bedömande hjärn halvan hos den som får healingen.

Eftersom det är just den vänstra logiska hjärnhalvan som så hårt kontrollerar den verklighet som vi lever i i våra dagliga liv så är den delen av oss inte speciellt intresserade av att bli förbigångna.

Den vill så att säga inte tappa kontrollen som den har. Då skulle den kunna riskera att bli arbetslös. Och vem vill bli det?

Hänger ni med?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

korseett
0

Vad skulle vi göra utan kunniga personer här på healing? Tack!

JILE
0

FlörtOj tack , det var mycket på en gång. Men hur kommer man ner i denna avslappning då som healer?

Kram

carip
0

Det är inte healern som ska gå ner i medvetslöshet Flört.

Mitt jobb som healer är att vara ledningen, katalysatorn som förmedlar och styr kraften dit den ska.

JILE
0

SkrattandeNej såklart #5 , tänkte på om man gör på sig själv..förstås :) som kvinnan i tidningen. Hon hade gett sig själv healing och blev frisk/ bättre.

Kram Jile

enola
0

Dessa frekvensers nivåer går även att mätas på jorden.

Alfa vågorna finns i jordskopan och dess omgivning, och när vi pysslar med det alldagliga i våra liv så håller kroppen sig till samma nivå.

Beta frekvenser hittar vi i jordkärnan, och dessa utsöndras när vi t.ex mediterar.

Theta vågorna finns runt jorden och där vistat vi när vi drömmer.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!